Mikä naurattaa?

Toisessa keskusteluketjussa (Mikä funktio on kirjakerhoilla? Miksi menisin kirjamessuille?) alkanut pohdiskelu jatkuu täällä.

Et nua naurattaa nää väkisin väännetyt alotukset. Hilpeetä. Ja nää:

"Kyllä minä omaan tasan tarkkaan kyvyt itse opiskella minkä tahansa haluamani alan"

"Kun palasi kotiin toipumaan, kiukustuin kun ei ollutkaan enää punaista nappia."

"ja mainittakoon vielä, etten maistellut viinejä, ettei ihmisille tule ihan väärää kuvaa"

" Kuntosalien monimutkaisissa koneissa on aika hyvät ohjeet kuinka laitetta käytetään."

" maailma ei ole yhtälö, jonka voi ratkaista liitutaululla."

"Ensin tunnustus: en lukenut tähänastista viestiketjua tarkkaan läpi... Mutta vilkaisun perusteella tuli äkkiseltään mieleen pari asiaa."

"Ei hyvältä näytä!"
Nauru tunnetusti pidentää ikää. Hyvä :)

EDIT:
Häpeäkseni joudun tunnustamaan olevani ns. pissakakka-huumorin ystävä. Netissäkin kiertävä "Kakkalista" on jaksanut naurattaa minua kohta pari vuosikymmentä. Yhä uudelleen. En pysty kuvauksia lukemaan ääneen, koska repeän aina nauramaan. Sen kielikuvat ovat todella osuvia. Muutenkin hyvät humoristiset kielikuvat saavat minut nauramaan. TV-ruudun tai valkokankaan äärellä en juuri naureskele, paitsi Maanalainen armeija iskee jälleen -sarjaa katsoessani.
  • 3 / 29
  • Statisti
  • 1.11.2009 16:12
>Muutenkin hyvät humoristiset kielikuvat saavat minut nauramaan. TV-ruudun tai valkokankaan äärellä en juuri naureskele, paitsi Maanalainen armeija iskee jälleen -sarjaa katsoessani.

Sama täällä. Erityisesti nykynuorison tapa käyttää kieltä elävästi saa minut hyvälle tuulelle. Meinasin pari vuotta sitten tippua uimahallin pukuhuoneessa lattialle, kun nauratti niin kuunnellessani sivukorvalla teinipoikien jutustelua. Eräs pojista hoputti kaveriaan suihkuhuoneeseen aikoessaan, että "alahan jo tulla". Kaveri sanoi kamojaan vielä kaappiin sulloessaan, että "ihan kohta". Siihen tämän hoputtaja: "Ok, minä jo alan mennä batistinikävelyä suihkuun..."

Erään vaateliikkeen mainoksia nähneenä ei jäänyt hetkeksikään epäselväksi minkälaista kävelyä hän tarkoitti.

Maanalainen armeija on klassikko! Olen nyt katsonut itse kaikki tuotantokaudet läpi DVD:eiltä. Harmi, että tämäntapaisia sarjoja ei enää tehdä.
Statistin mainitsema "Maanalainen armeija iskee jälleen" kuuluu omiinkin suosikkeihini - parin muun sarjan lisäksi.

Nauran yleensä hyvälle huumorille (vitsit, kaskut) - tilannekomiikka, jota rakkaani harrastaa on ihan oma lajinsa. Hän on saanut muutamissa tilanteissa repeämään
minut niin, että juomat on pitkin lattioita :)

Viimeisin naurun aihe on eräältä entiseltä yhteistyökumppaniltani saama kasku, joka ihme kyllä tuntuu niin suomalaiselta ratkaisulta:

Rikas turisti saapui keskellä talouslamaa pikkukylän paikalliseen hotelliin.
Hän asettaa 100 euroa vastaanoton tiskille ja lähtee katsomaan huoneita.
Hotellijohtaja lähtee saman tien 100-lappusen kanssa lihakauppiaalle maksamaan velkaansa..
Lihakauppias menee karjankasvattajalle ja maksaa samalla setelillä velkansa tälle.
Karjankasvattaja menee paikalliselle huoltamolle ja maksaa velkansa sinne.
Huoltamoyrittäjä menee kylän huoran luo ja maksaa tälle 100 euron velkansa.
Huora menee hotelliin ja maksaa velkansa sinne 100-lappusella.
Hotellijohtaja laittaa setelin takaisin tiskille.
Turisti palaa takaisin vastaanottoon. Hän ei pitänyt huoneista ja ottaa 100-lappusen takaisin.
Kukaan ei siis ansainnut mitään, mutta koko kylästä tuli velaton ja kaikki katsovat myönteisesti tulevaisuuteen. "
  • 6 / 29
  • Kolmoisritti
  • 1.11.2009 19:13
meniks ohi? Mä joudun vääntämään rautalangasta.

Ai herranjumala.

No jos vääntää juttua siitä, ettei tarvitse kirjakerhoja niin aika väkisin väännettyä, joka naurattaa mua. Voi se olla elämää suurempi kysymys , ehkä.

( mun narkkarinaapuri hiippailee ulos kolostaan, mut se ei oo tajunnu, et mulla on lukko rikki, jonka joudun laittamaan avaimella kiinni, mut se luulee et teen niin koska haluan olla häiritsemättä ketään ja sekin tekee sit samalla lailla )
No meni ohi kyllä. Lähinnä siksi, että yksi noista lainauksista oli meikäläisen tekstistä ja tarkoitettu nimeomaan ihmettelemään, että miksi juhani-darlin vääntää juttua turhasta...nauroit mulle siitä mistä mä mielestäni nauroin juhanille...mutta joo :)
Mua rupesi naurattamaan se, että Kolmoisritin piti tehdä peräti kahdeksan editointikierrosta saadakseen sanottavansa muotoiltua.
Mua naurattaa ehkä eniten arkiset sattumukset ja se, kun joku osaa sanoa tai tehdä jotain tilanteeseen sopivaa, eli lyhesti viähätyn toimivasta tilannetajusta.
Itse nauravana: Myötänauru kun toinen nauraa itselleen.

Ja kaikkein paras: Kun tämä nauru aaltoilee: kun myös toinen nauraa itselleen ja minä nauran ja se naurattaa toista lisää.
Ja toisinpäin.

Milleköhän "kolmosritti" nauraa itseensä mennessään?
Ja just nyt naurattaa tuo uusi keskusteluotsikointi "Naisparien hoidot". Hah haa, terv, sisäiseltä kouluikäiseltä...
Mua naurattaa kuiva verbaalinen huumori, juurikin tuollaiset batistinikävely-jutut. Ranneliikkeessä on naurattanut muutamat epäjohdonmukaisuudet, mutta koska niiden läjäyttäminen tähän vaikuttaisi riidanhaastamiselta niin jätän väliin ja hihitän kotipiirissä. Vinkki: vaikuttavuutta peusteluiltaan voi syödä itse aika käteästi jos samaan aikaan väittää ettei ole tehnyt jotain ja samalla perustelee miksi sen tekeminen oli täysin oikeutettua. :D

Mun oma huumori on tilannejuttuja, ja sisäpiirijuttuja, viittauksia jonnekin jollekin. Seksi hihityttää kanssa aina. Flirttailen usein puoli- tai kokovitsinä. Siitä tulee iloinen olo ja usein naurua, vaikkei suoraan nauraisikaan jollekin tietylle sanonnalle tms.

Tahdon linkin kakkalistaan. Saanko?

Lisäys: Rokkihomon toisten kanssa nauramiseen: se on ihan hirvittävää, kun joku alkaa nauraa ja sitten kaikki nauraa ja ruokkii lisää naurua eikä kukaan voi lopettaa vaikka mahaan sattuu eikä henki kulje. :D
Olin pitkästä aikaa selvin päin gay-bileissä. Miespari istui vieressä. Ja kun sisällä ei saanut tupakoida, he kävivät ulkona. Toisen ressukan kätöset olivat kuulema paleltuneet... ja hän työnsi ne minun jalkojen väliin polvien yläpuolelle (mulla jalat ristissä).

Sanoin huvittuneena, että ei yhtään ylemmäs.. molempia rupes naurattamaan.. tais olla "luonnonlaps". No saipahan kädet lämpimiksi :)i
Mua naurattavat verbaaliset oivallukset, kaksoismerkitysten löytäminen ilmaisuista. Jos huomaan jonkun kaksoismerkityksen, joka sattuu olemaan vielä kaksimielinen, minun on hyvin vaikea pitää pokkaani. Mitä sopimattomampi ja härskimpi kaksimielisys, sen parempi.

Hyvä esimerkki mauttomasta verbaalisesta huumorista on taannoisena leffailtana ystävän luona syntynyt oivallus. Leffassa esiintyi mainoslause "Viisas raha ostaa Anttilasta". Hoksasin, että pedofiilit voisivat esittää sen muodossa "Viisas raha ostaa Antti-lasta". Niin sopimatonta ja kuivakkaa mutta ah niin hauskaa. Samaan kategoriaan kuuluu esimerkiksi se, kun ystäväni kaupungilla sanoo "voisi etsiä jotain suuhunpantavaa" ja minä käännän sen englanniksi "something mouth-fuckable".
>Mua naurattavat verbaaliset oivallukset, kaksoismerkitysten löytäminen ilmaisuista.

"Nykyisinkin öljy-yhtiöillä on leväperäinen suhtautuminen liikennepolttoaineisiin..."

Ei mikään rivo, mutta ihan kiva oivallus, varsinkin kun se oli ihan oma!
Yhdessä nauraminen on tietenkin parasta. Se saattaa johtaa hysteeriseen nauruun, joka on vähän kuin hikka. Siitä on vaikea päästä eroon. Mutta voi käydä myös toisin, että ei naurata sitten yhtään, vaikka muut iskevät kättä reiteen.

Pikkutuhma rivous tuntuu usein toimivan. Vielä kun on jokin yllättävä siirtymä tunnelmasta toiseen niin voi hyvinkin naurattaa. Kuten tämä Fingerpori:
http://www.hs.fi/fingerpori/1135249796672

Aina ei tarvitse mennä navan alle, mutta sitten pitää olla todella taitava tekijä kuten Gary Larson. Muutama googlattu esimerkki:
http://www.jonasfischer.de/larson.htm

Äly ei missään nimessä ole välttämätöntä, intuitio sanoisi jopa että päinvastoin. Sampo Marjomaan perjantai-illan Hauskat kotivideot ovat melko typeriä, mutta jotenkin ne vain jaksavat naurattaa. Paitsi suomalaisten lähettämät videot. Ehkä kotimaista aineistoa on vain niin vähän. Ja eihän täällä näe näin pimeällä edes kuvata.
Fingerporin Rivo-Riitta rocks!
Esim:
Puhelin soi, Riitta vastaa ja soittaja: "Annatteko johtajalle".
Riitta: "Ei kuulu sulle".
Tänään kuulin sivukorvalla taas uuden nuorison käyttämän ilmaisun, joka nosti hymyn huulilleni:

Kun minun ikäpolveni on tottunut sanomaan "olin ihan pihalla", kun ei ihan hoksottimet toimineet, tämä nuori ilmaisi saman asian sanomalla "olin ihan kujalla".

Kiva oivaltava ajanmukaistettu ja kaupunkilaistettu kielikuva!
Tietyssä mielentilassa tämäkin voi käydä huumorista: http://www.youtube.com/watch?v=ggUyRuKi-7Q Ainakin, jos on nuoruutensa viettänyt sellaisissa viihteen yrttitarhoissa, joita ovat tarhuroineet Alivaltiosihteeri ja Eläkeläiset.
Ja ei, en esiinny tälläkään juutuubavideolla.
Törmäsin seuraavaan kaskuun juuri äskettäin - repesin ihan kunnolla. Syykin on selkeä;)

Oskari ja Valtteri tuumivat, että lisäopiskelut olisivat hyödyllisiä ja kehittäviä. Oskari päättikin heti ilmoittautua kesäyliopistoon. Hän otti aineikseen matematiikan, historian ja logiikan. Hän ei kuitenkaan ollut selvillä, minkälainen oppiaine on logiikka, ja kysyi sitä dosentilta. Dosentti vastasi:
– Minäpä kerron esimerkin. Onko teillä moottorisaha?
– On.
– Siinä tapauksessa minä päättelen, että teillä on myös tontti.
– On.
– Logiikka kertoo, että teillä on myös talo tontillanne.
– Niin on.
– Koska teillä on talo, teillä on talossa myös vaimo.
– On, hänen nimensä on Mandi.
– Logiikka kertoo, että te siis olette hetero, eikö totta?
– No niin olen. Kyllä logiikka on ihmeellistä!
Seuraavan kerran tavatessaan Oskari kertoi Valtterille, että hän on ryhtynyt opiskelemaan matematiikkaa, historiaa ja logiikkaa.
– Logiikka, mitä se on? kysyi Valtteri.
Oskari naurahti tietävästi:
– Minäpä kerron esimerkin. Onko sinulla moottorisaha?
– Ei.
– Siis sinä olet homo.