Kelpaako transhomo homopiireihin?

  • 1 / 9
  • Broken
  • 12.10.2009 12:25
Olen tässä pidemmän aikaa pohtinut sitä kuinka yleisesti homopiireissä suhtaudutaan transhomoihin(FtoM). Onko transhomo kelpaamaton porukkaan ennen ulkoisia korjaustoimenpiteitä vai onko niiden jälkeenkään? Itse olen transmies ja koen, että kyseessä on lähinnä "synnynnäinen, ulkoinen vamma"(naisen vartalo), jonka voi yrittää korjata. Tekeekö tällainen "vamma" kunnon kundistakin epäkelvon? Onko transhomojen kohtalona seurustella vain toisten transhomojen kanssa tai pelkästään erikoisia kokemuksia keräävien friikkien kanssa?

Kuinka suurena tekijänä sinä pidät transsukupuolisuutta homosuhteessa? Voisitko itse kuvitella seurustelevasi transhomon kanssa? Jos et, niin kerro ihmeessä miksi et. Muutenkin, heittäkää kommenttia. Tästä ois mun mielestä hyvä puhua enemmänkin. Tällä hetkellä tuntuu, että transhomot jäävät sellaiselle harmaalle alueella, ettei oikein kuulu mihinkään porukkaan. Oisko nuorella mukavalla tranhomopojalla mitään mahdollisuuksia suhteeseen toisen miehen kanssa? ;)
  • 2 / 9
  • Jukka
  • 12.10.2009 22:26
Broken kirjoitti:
> "Kuinka suurena tekijänä sinä pidät transsukupuolisuutta homosuhteessa?"

Vaikea sanoa, koska en ole ollut suhteessa transsukupuolisen kanssa. Muuten olen kyllä heidän kanssa on ollut tekemisissä.


> "Voisitko itse kuvitella seurustelevasi transhomon kanssa?"

Kyllä, enkä keksi yhtään syytä miksi ei. Pitänee vielä huomauttaa, että en kuulu siihen ryhmään, joka etsii "trans-jotain" -kumppania. Mutta jos sellainen olisi elämään ilmaantunut, niin miksipä ei. Mun rajoitteet on jossain muussa (erityisesti naamakarvoissa).


> "Oisko nuorella mukavalla tranhomopojalla mitään mahdollisuuksia suhteeseen toisen miehen kanssa? ;)"

Tietenkin on.

Tuossa viimeisessä kysymyksessä on yksi mielenkiintoinen asia, joka kannattaa ehkä alleviivata. Jos minulta kysyttäisiin suoraan tuolla kysymyksellä, niin vastaisin: "Ei kiitos, ei kiinnosta!". Ja miksi ei kiinnosta? Siksi, että kyseessä on nuori. Pidän sellaisista nelikymppisistä (+ yli) miehistä.

Eli trans-tausta ei tässä paina mitään, ikä painaa paljon paljon enemmän.

Kannattaa varmaan muistaa, että ei löydy ketään ihmistä jonka kaikki ihmiset haluaisivat kumppanikseen.
  • 3 / 9
  • kesäpoika
  • 13.10.2009 22:04
Vaikeita kysymyksiä.

Mä koen "oikeanlaiset" sukupuolielimet tärkeäksi itselleni. Toisaalta jos mietin omaa miestäni, jota rakastan, ja etä hänellä olisi intiimialuevamma, niin.. no, minkä hän sille voisi. Enkä mä kuitenkaan sen sitä rakasta, rakastan mä koko miestä.

Kyllä ne taitaa olla ihan toisenlaiset asiat, jotka sen rakastumisen aikaansaa, kuin itse se housujen sisältö, kuitenkin. Oikeanlainen olemus, Se Jokin. Kemia.

Monesti virheet tekee muuten täydellisestä ihmisestä kiinnostavan. Transsukupuolisuudenkin voi nähdä sellaisena särönä täydellisyydessä. Oikeastaan minua ei kiinnosta sellaiset nimetyt roolit, onko joku taustaltaan trans vai jotain muuta, vaan se, mitä hän on minulle.

Jos oot mulle mies niin koen sut sellaisena.
  • 4 / 9
  • SaintJudy
  • 14.10.2009 20:08
"Homopiireihin" kelpaaminen...huh..Riippuu kai millaisiin piireihin haluat kuulua? Tai kenet tunnet tai mitkä ovat kiinnostuksesi kohteet. Esim eri fetissien pohjalta syntyy aika tiukkojakin "piirejä" joihin tosi on helppo päästä "sisälle" samanlaisten intressien myötävaikutuksella. Toisaalta identetiteetti rakentuu monista eri osista joista seksuaalisuus/ sukupuoli ja suuntautuminen on "vain" potenssinumero osittaisdifferentiaaliyhtälön ratkaisukaavassa. (..heh!)
Vaikka homoja pidetään noin ylipäätään avoimina / vapaamielisinä niin erilaisuuteen suhtautuminen voi olla hurjempaa kuin ..homofobin päiväkävelyllä? Eli eri "piireissä" löytyy tyyppejä jotka suhtautuvat ylipäätään mihin tahansa erilaisuuteen aivan kuten kuka tahansa keskiverto perussuomalainen.
Mielenkiintoista, koska itsekkin on tullut asiaa mietittyä ja puhuttu aiheesta kavereidenkin kanssa. Itse siis olen myöskin FtM ja seurustelen ihan "biopojan" kanssa.
Mutta siis kavereiden kanssa puheltua on tullut jotenkin ilmi että transhomoja todellakin katsottaisiin vähän kieroon. Itse kun erittäin harvoin käyn esim. baareissa niin ei ole mitään omakohtaista kokemusta että onko mitenkäkin yleistä.
Oletan että tässä yhteydessä homopiireihin kelpaaminen meinaa lähinnä sitä, että hyväksyttäisiin henkilö homona homojen joukossa, eikä mitenkään poikkeavana, tyyliin "tässä ollaan me homoksi synnytyt ja sit on toi tossa". Ja on tullut eri ihmisten kanssa puhuttua ilmi muunmuassa tällainen että homobaarissa miehenä läpimeneminen (jopa pitkään kestäneellä hormonihoidoilla) on saavutus ja muutoin sitten katsellaan lähinnä rekkalesbona ja mitään on turha yrittää mihinkään suuntaan. Ja samoin puheet siitä, että Suomi on paska maa, koska ihmisille merkkaa ne haarukset kaikista eniten. Eli olen suorastaan yllättynyt tähänastisista positiivisista vastauksista ketjuun.
  • 6 / 9
  • nameles
  • 20.10.2009 9:34
Ennakkoluuloisia dillejä löytyy aina ja kaikkialta. Mut on hyvä muistaa, et tuntemattomia uusia ihmisiä ei välttis kiinnosta sun asiat, olipa ne kuinka tärkeitä sulle tahansa.

Mielestäni transpojil keskimäärin on ihan huikeet luonteet, ja se on niiden tyhmien menetys jos ne jonkun tollasen takia sut sulkee ulos, kuin sinun/teidän menetys. Voi kyl olla, et oon poikkeava, mut ei mua kiinnosta yhtään mitä kavereiden housuissa on, kunhan juttu ja seura on hyvää.
  • 7 / 9
  • Jukka
  • 13.4.2010 0:38
Tässä vanhassa ketjussa oli puhetta siitä, että kelpaisiko trans-henkilö homolle. Itse vastasin, että en etsi tällaista henkilöä, mutta jos eteen tulisi, niin miksipä ei.

QX-lehdessä on artikkeli Buck Angelista (sivulta 50):

http://www.qx.se/uploads/8f/872d74abf8d805e7788fbfa77af885.pdf

On sen näköinen tyyppi, että kelpaisi varmaan useammallekin :-)

Hän ei kyllä varmaankaan ole mikään standardi-trans -tapaus: Buck kertookin saaneensa aika paljon hate-mailia elämänsä aikana, sillä hän ei kuulemma edusta hyvin trans-väkeä. Hän kyllä toteaa tähän, että ainoa jota hän edustaa on hän itse.

Kyseessä on aikamoinen makko, joka on kuitenkin pitänyt itsellään naisen sukupuolielimet. Puolisona on nainen, mutta seksiä hän harrastaa niin miesten kuin naistenkin kanssa.

Buckin omat sivut:

http://www.buckangel.com/index.html