Vanhemmat naiset

• 1 / 5
  • Medeija
  • 25.9.2009 23:45
En ymmärrä miksi ihastun aina itseäni huomattavasti vanhempiin (useimmiten onnellisessa parisuhteessa) oleviin naisiin. Olen tälläkin hetkellä korviani myöten rakastunut erääseen "työkaveriini", ja hänen näkemisensä päivittäin tekee elämäni vaikeaksi. Pakahdun omiin ajatuksiini joka kerta kun näemme vilaukselta. Sitten minulla on vielä luuloja, että tuo hänen katseensa varmaan tarkoitti jotakin.. Kuvittelen pääni puhki, miten selviäisin tästä? Minulla ei todellakaan ole aikomusta kertoa hänelle mitään, mutta käyttäydyn kuin hölmö aina jutellessani hänen kanssaan. Luultavasti hän pitää minua hyvin outona, olisipa pokkaa kertoa. Helpottaisi kummasti oloa :)
  • 2 / 5
  • hesake
  • 27.9.2009 11:36
Joitakin vuosia sitten minäkin ihastuin useimmiten minua vanhempiin naisiin. He myös usein olivat jo sitoutuneet toiseen ihmiseen. Aloin miettiä miksi ihastuksen aiheutti. Ensinnäkin huomasin ettei samanikäiseni sytyttäneet minussa samoja tuntemuksia. Toiseksi ihastukseni kohteessa oli aina 'se jokin' joka sytytti minut, kuten jokin ulkonäöllinen seikka tai luonteenpiirre joka miellytti. Minuun vetosi elämänkokemus, itsevarmuus, rohkeus, iloisuus ja miellyttävä luonne. Varmastikin asioita joita toivoin itsessäni kehittyvän ja kasvavan ajan myötä.

Ihastumiset olivat usein molemminpuolisia. Asiat jäivät kuitenkin vain tälle tasolle ehkäpä molemman puoleisen ujouden, tai rohkeuden puutteen vuoksi. Jos nämä aikaisemmat ihastumiset tapahtuisivat tänä päivänä , niin uskon että, ihastuminen kehittyisi syvemmälle suhteen tasolle. Asioista puhutaan avoimemmin kuin aikaisemmin.

Joten toivoa ja rohkeutta sinulle, Medeija, ihastumisesi suhteen.
  • 3 / 5
  • Medeija
  • 27.9.2009 15:04
Ujous on minun ongelmani todellakin. Olen vain yhden ainoan kerran uskaltanut kertoa tunteistani eräälle nuorelle naiselle. Silloin kaikki meni hyvin :) Pelkään kauheasti sitä miten ihmiset reagoivat, jos kerron heille tunteistani. Varsinkin juuri nämä vanhemmat naiset. Kuvittelen heidän kauhistuvan, ja sitten välttelevän minua siitä lähtien. Miten nämä ihmiset oletettavasti suhtautuvat näihin tilanteisiin?
  • 4 / 5
  • hesake
  • 27.9.2009 20:20
Vaikea sanoa miten kukin ihminen reagoi ja suhtautuu tilanteisiin joissa tunnustaa ihastumisen tunteensa toiselle. On myös nuoria ihmisiä jotka voivat alkaa karttaa , vältellä tämän jälkeen joten se ei ole ihmisen iästä vaan suhtautumistavasta kiinni.

Onko sinun 'työkaverisi' johon olet ihastunut osoittanut sinuun samantyyppistä kiinnostusta vai onko se vain ihastumista sinun puolelta? Joskus on hyvä olla kertomatta tunteistaan jos ei ole saanut vastakaikua toiselta ja siten myös vähitellen vahvistua sisäisesti . Voisi myös miettiä etukäteen mahdollisten 'rukkasten ' saantia ja miten itse reagoisi niihin. Kun sisäinen rohkeus ja varmuus lisääntyy niin silloin ei lannistu niin helposti vaikka saisi pakit vaan pää pystyssä voi jatkaa elämää eteenpäin ja ajatella; tämä ihminen ei ollut tarkoitettu kumppaniksi , joten ei tarvitse enää tuhlata ajatuksia ja energiaa mahdottomaan.

Näillä keskustelupalstoilla monet ovat kertoneet suhteistaan, joissa voi olla ikäeroakin. Niissä usein on kuvattu alkutilannetta, suhtautumistapoja ja miten suhde on saanut alkunsa monien alkuvaikeuksien jälkeenkin. Sieltä voisit ehkä saada lisävalaistusta asiaan :)
  • 5 / 5
  • Medeija
  • 27.9.2009 22:17
Ihastuminen taitaa olla vain minun puolelta. Olen varma että kuvittelen näkeväni kaikenlaisia ihastumisen "merkkejä" hänen puoleltaan minua kohtaan. Mistä sitä tietää. Emme ole kuitenkaan niin paljoa tekemisissä, jotta ehtisimme edes kunnolla koskaan juttelemaan niitä näitä, ainut aika menee työasiota läpikäydessä. Tämä on ollut mielekäs keskustelu, täytyy alkaa selaamaan täällä aikaisemmin käytyjä keskusteluja. Ehkä löydän sieltä jotakin mietintämyssyyn laitettavaa :)