Sateenkaariliput lipputankoihin 2.5.!

• 1 / 8
  • Pora-liike
  • 22.4.2009 8:34
2.5. täytän 40 vuotta. Ajattelin juhlistaa sitä vetäisemällä sateenkaarilipun kerrostaloyhtiön lipputankoon.

Teollani haluan
1) Juhlistaa itseäni seksuaali -ja sukupuolivähemmistöön kuuluvana
2) kiertää SATO:n säännön parvekkeella liputtamisesta
3) kyseenalaistaa valtiolippujen tai maakuntalippujen monopolin lipputankoihin
4) rikkoa hetero-olettamusta

Juhlikaa tekin ja vetäkää llippu salkoon! Amerikkalaisten kristillisfasististen "tutkimusten" mukaan homo tai lesbo elää vähän yli nelikymppiseksi. Minulla pitäisi siksi alkaa elämäni viimeinen vuosikymmen. Eikö se jo anna aihetta viettää sitä vähän rennommin?

Jos joku tulee poistamaan lipun, niin se on rikkomus ilmaisunvapautta vastaan ja muistuttaa siitä, kun minun mielenterveyteni kyseenalaistettiin koulussa pukeutumiseni ja meikkaamisen takia ja samasta syystä minut erotettiin uskonlahkosta. Kertokaa sensuroijalle avoimesti mistä on kysymys. Syntymäpäivää ei pidä hävetä!
  • 2 / 8
  • moonstar
  • 1.5.2009 20:48
ei ole isoa lippua, mutta on pikkuinen sateenkaarilippu jolla voin heilutella onnittelut!
En aio huomenna kiskoa sateenkaarilippua salkoon - enkä todennäköisesti siniristilippuakaan. Mutta toivotan kovasti onnea juhlapäivänäsi.

Ja jos nostat asiallisesti lipun salkoon ja jollekin asia ei sovi, niin pyydä tätä vastarannankiiskeä ottamaan yhteyttä vaikka minuun. Minä olen valmis selvittelemään sitä mistä kenkä puristaa.
  • 6 / 8
  • Pora-liike
  • 2.5.2009 10:11
smo kirjoitti: "Vieläkö lippu liehuu salossa?"

Kello on 10.10 ja lippu liehuu salossa ja kauniisti liehuukin. On sopivan tuulinen ja nätti päivä.
  • 7 / 8
  • gesaja3
  • 2.5.2009 11:37
Kaikki haluavat nähdä
harmaan kiviseinän.
Sinä kuljet sen läpi
unelmasi johtamana.

Oma kiviseinäsi
purettiin niinä päivinä,
kun ääni
kantautui korviisi
juuri sieltä,
missä piti olla
täysin hiljaista.

(Katja-Maaria Kaskinen: Sinulle lämpöisin ajatuksin)

Pora-liike, onnea juhlapäivänäsi.
Lippuseikkailu: Kun Bit lähti pois minun luoltani, päätimme käydä laskemassa lipun, mutta joku oli vienyt sen lipun jo sitä ennen. Kysyin talkoolaisilta, minne lippu oli viety. Yhden ovikellon soittamisen jälkeen asia selvisi. Lippu löytyi taloyhtiön kerhohuoneelta. Siellä talotoimikunnan johtaja uhkaili minua sillä, että lipun salkoon nostaminen on rikos. Minä sanoin, että rikos on varastaa toisen lippu. Hän sanoi, että useat ihmiset olivat soittaneet päivän aikaan ja kysyneet sitä mikä ihmeen lippu tangossa oikein on. Hän oli kovin tuohtunut.
Kun minä sanoin, että täytän tänään 40 vuotta ja että lippu oli nostettu sen kunniaksi, muuttui ääni kellossa ja sainkin onnitteluja.
Sain siis lippuni takaisin, en tiedä tuleeko rikosilmoitusta. Mielenkiintoista olisi tietää, mistä minua oikein syytettäisiin.

Oli siis puolittainen tulos: Pessimistit sanoivat, että lippu varastettaisiin. Lipun sain kuitenkin neuvottelemalla takaisin. Lippu sai olla varhaiseen iltaan asti. Tämä ei osoittanut, että Vuosaari on suvaitsevainen paikka, mutta ei se osoittanut suvaitsemattomuuttakaan. Ehkä sen opin, että vaatii tietyn promillemäärän ennen kuin ihmiset hiissaavat sateenkaarilipun alas.