Penismurtuma

  • 1 / 3
  • JuhaniV
  • JuhaniV
  • 20.2.2009 9:13
Varsin vähän käsitelty aihe on penismurtuma. Se on vaarana erityisesti pitkän peniksen omistajilla, myös homoilla. Murtuma on hyvin harvinainen, mutta syytä kuitenkin tiedostaa ja välttää aivan kaikkein vauhdikkaimpia temppuja. Mietin vain, kuinka moni lääkäri asian kunnolla ainakaan heti ymmärtää. Vamman syntymisen tapa on syytä kertoa lääkärille.

Asiasta on kirjoitettu Ilta-Sanomissa varsin asiallinen juttu. Heteronäkökulma siitäkin toki tihkuu läpi.

http://www.iltasanomat.fi/hyvaolo/suhteet.asp?id=1645103
  • 2 / 3
  • Artsi70
  • 12.7.2016 18:59
Viime ensihoidon päivillä oli luonto aiheesta. Johtava urologi keroivettä penismurtumat ovat yleistyneet parin viime vuoden aikana johtuen penispummujen yms. käytöstä johtuen. Venyttäessä penikseen kudos ohenee ja tästä syystä penis saattaa "murtua" erektiossa. Itse olen työurani aikana nähnyt muutaman tapauksen ja täytyy sanoa että näyttää ja on erittäin kivulias.
  • 3 / 3
  • aikansakutakin
  • 17.7.2016 15:24
Lisää kohorttityypillisistä vammoista.. Minua huvitti kauan sitten, kun tuttavalta meni leukaluu sijoiltaan. Tapahtuma ei liittynyt minuun. Mutta nyttemmin vitsit vähissä, kun itseltäni tuhoutui (jossain väärässä rasituskulmassa) etuhampaan kuorikko, vain viisi vuotta paikallaan ollut. Vamman aiheuttaja lupasi parantaa tapansa, mutta taas äsken oli läheltä piti -tilanne. Ongelmana perimmältään se, että mies käy liikaa salilla ja kilopondit nousseet ja kehotuntuma todellisesta voimakkuudesta hävinnyt. Hammas sinne tai tänne, kun joku kaularangan murtuma olisi sitten jo fataalia. - Mitenkähän vapaa-ajan tapaturmavakuutukset näihin suhtautuvat. Vakuutus varmaan vaatisi ensin tutkintapyynnön lievän ruumiinvamman tuottamisesta. Eli se siitä. Tosta etuhampaastakin tulee (jos implanttiin päätyy) usean tonnin kulu.