Ranneliike saa tunnustusta Aslanilta - epäsuorasti

• 1 / 9
  • JuhaniV
  • JuhaniV
  • 2.12.2008 7:22
Kotimaa-lehden keskustelussa nimimerkki EternalRave antaa kirjoituksessaan (12/01/2008 klo 01:01) epäsuoran tunnustuksen Ranneliikkeelle ja erityisesti Vaeltajan työlle.

EternalRave: "...homojen uhri-mentaliteettia lietsotaan Ranneliike-sivuilla kertomalla kertomuksia ”oikeauskoisten vainoista” ympäri maailmaa...". Heh! Nimimerkin käsialasta minulle tulee mielikuva Aslanin varsin tunnetusta puuhamiehestä, joka ampuilee nimimerkin suojasta Setaa jne.

Oheisen linkin keskusteluketjusta kannattaa lukea erityisesti nimimerkki Delin hieno kannanotto (12/01/2008 klo 13:44).

http://www.kotimaa.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=6878&Itemid=38
  • 2 / 9
  • kesäpoika
  • 2.12.2008 13:23
Urhimentaliteetin lietsontaa?

:D

Näinkö halpahintaisilla vedoilla ne puolustavat itselleen sitä, että voivat ohittaa kaiken väkivallan siihen puuttumatta. Voi hyvä luoja. Että väkivallan kohde ikävästi uhriutuu, sehän on tietenkin uhrin omaa tyhmyyttä.

Tämä on niitä kommentteja joille voisi nauraa pitkään ja makeasti jos ei tietäisi, että ne ovat tosissaan.

Viisas homoko vaikenee vallan väärinkäytöstä, jotta hänen uhriutensa ei aiheuttaisi ikäviä syyllisyydentunteita syrjijille? Onhan se toki ikävää, jos joutuu katsomaan tekosiaan ihan kasvoista kasvoihin. Nyyh.
Hehehe! Ja Puontihan ei tuossa keskustelussa millään lailla itse tekeydy uhriksi, ei! Harmi, kun Kotimaa moderoi keskusteluja niin hitaasti. Vastaukset tulevat yleensä vasta seuraavana päivänä.

EDIT: Paitsi näköjään juuri tänään. Hyvä niin!
  • 4 / 9
  • deli
  • 3.12.2008 13:02
Kotimaan palstalla EternalRave alias Ari Puonti kirjoittaa, että Ranneliikkeessä markkinoidaan shamanistista kulttia! Oikein herkkupala! Meidän pieni väittelymme tieteen paradigmasta sai aivan mahtavan käänteen, tuohon väitteeseen oli aivan ilo vastata. Ajatella, ja alussa hiukan hätkähdin, kun keskusteluun liittyi eheyttämisen suuri asiantuntija.
  • 5 / 9
  • deli
  • 3.12.2008 13:30
Olen tässä hekotellut mahani kipeäksi tuon Puontin vastauksen takia. Voitko sinä, smo, jossain vaiheessa vaikka antaa jotain tietoa siitä, nousiko Ranneliikkeen lukijamäärä lainkaan tämän Kotimaan mainostamisen takia? Onko käynyt uskovaisia kurkkimassa oliko se nyt Juhanin ja kumppanin penisjuttuja, vai kuka sen shamanismitarinan kirjoitti? Ei muuta, mutta kun täällä on ilmiselvästi lausuttu se uskiksia hirveästi kiinnostava sana peenis (hui!), niin aiheuttikohan se mitään piikkiä kävijämäärään?
  • 6 / 9
  • JuhaniV
  • JuhaniV
  • 4.12.2008 17:56
deli kirjoitti: "Ari Puonti kirjoittaa, että Ranneliikkeessä markkinoidaan shamanistista kulttia!"

Nyt sain vihdoin näkyviini sen mikä Ari Puontia kalvaa. Mainintani vaikkapa shamanistisen tradition mukaisesta voimapaikan etsinnästä luonnosta. Tapahtumassa ei ollut mitään mystistä. Auttaapa tulemaan tietoiseksi yhdellä tavalla omista tunteistaan, jotka miehellä ovat välillä hukassa. Kaupunkilaisen suhde aitoon luontoon voi syventyä. Samanlaisia tunteita koin nuorena perheeni maatilalla. Samoilin useasti yksin metsässä. Se antoi hämmästyttävästi uutta voimaa ja mielen rauhaa. Suosittelen jokaiselle metsäkävelyitä. Nykyisin vastaavia hienoja tuntemuksia olen löytänyt vuoristovaelluksilla.

Ari Puontille tiedoksi, että olen kokeillut myös shamanistisen tradition mukaisia rumpuryhmiä, joissa mielikuvissa kuljetaan vaikkapa nk. aliseen jonkun rummuttaessa samassa huoneessa. "Matkalla" kohtasin oman voimaeläimeni, jota ei tradition mukaan saisi kenellekään paljastaa. Minulla ei sellaista pidäkettä ole, joten kerron kohdanneeni mielikuvissani komean valkopääkotkan. Ihan mukavia tuntemuksia tuohonkin matkaan liittyi. Vertaisin kokemusta vaikkapa voimakkaan tai koskettavan musiikin aiheuttamiin tunteisiin, vaikuttavan elokuvan katsomiseen tai itseen kolahtavan kirjan lukemiseen. Ymmärrän hyvin Ari Puontia, sillä hänellä vaikuttaa olevan amerikantuliaisina vakavaa tajunnanahtautta. Suomalaisessa metsässä kävely voisi olla sinulle mieltä avartavaa.

Tänään iltapäivällä harmaa sateinen sää oli vienyt jotenkin vireyden alamaihin. Kuuntelin rentoutusnauhoituksen (kirjastoista voi noita nauhoituksia lainata). Sen vaikutuksesta olo selvästi koheni.

Kertomiani erilaisia harjoituksia voi käyttää oman luovuuden ja hyvinvoinnin lisäämiseen.
  • 7 / 9
  • JuhaniV
  • JuhaniV
  • 4.12.2008 19:02
Asiasta viidenteen: Tuli vielä mieleeni, että moni suomalainen mies koettaa tavoittaa tunteitaan kemiallisin menetelmin. En pidä sellaista kovin fiksuna. Alkoholi pesee tehokkaasti pois tärketkin tunteet. Seuraavana päivänä ei muuta ole jäljellä kuin ehkä morkkis. OK, onhan sekin toki tunne. ;-)

HS: "Viina tappoi yli 2 000 suomalaista viime vuonna". Voisi niitä tunteita koettaa käsitellä muullakin menetelmällä.
  • 8 / 9
  • deli
  • 4.12.2008 19:40
Puontilla menee kyllä tuolla Kotimaassa hiukan puurot ja vellit sekaisin, kun hän peräänkuuluttaa shamanismiharrastuksia puoskarilain piiriin. Mutta kristillisellä foorumilla on toki taktisesti nokkelaa vihjata, että "kantaviin voimiin kuuluvat homoaktivistit" harjoittavat henkimaailmojen kanssa saatanallista yhteydenpitoa :D.

Laitankin itse eheytysasiasta Kotimaan keskustelun innoittamana oman viestin tuonne uskomushoidantaa koskevaan ketjuun :).
  • 9 / 9
  • Vikkari
  • 7.12.2008 13:40
Shamanismin mukana puoskarilain piiriin kuuluisivat toki
myös "omat" uskontomme.

t. Kari