Ihmisarka, aivan parka

  • 1 / 12
  • Pora-liike
  • 30.11.2008 8:19
Katsottuani dokumentin "Paskaa ja parfyymia" olen melko varma siitä, että ikävyyksiä itseensä keräävät epäheterot (ja heterotkin) ovat sellaisia, jotka ovat ujoja, arkoja, pelokkaita ja epävarmoja ihmisten keskuudessa.

Kaikenlaiset öykkärit aistivat aran ja ujon ihmisen ja menevät tälle räyhäämään, näin on jo koulusta lähtien.

Priden tarkoitus on aivopestä itsestään arat rohkeammaksi, mutta ei kannettu vesi kaivossa pysy.

Minä itse olen tavattoman arka, kirjoitan kokemuksesta. Joka kerta joudun voittamaan oman arkuuteni kun lähestyn ihmisiä. Ehkä siksi olen oppinut rohkeaksi, mutta en ole peloton. Olen ollut jopa prostituoitu, sama jännityksen voittaminen oli minulla joka kerta kun lähestyin ihmisiä kadulla.
  • 2 / 12
  • Napalmia
  • 30.11.2008 17:13
" Olen ollut jopa prostituoitu ". Et ole kyllä kovin ujo. En keksi mitään itsestäni, joka löisi sinut laudalta. Olitko sellainen, joka kyyristeli piilossa marjapensaassa, kun etsit asiakkaita? Tien vieressä puoliksi puskassa? Suurkaupungeissa ne ovat avoimesti jalkakäytävillä ahdistelemassa haloo-huutoineen ja niitä saa juosta karkuun.
  • 3 / 12
  • suhteeton
  • 7.12.2008 1:35
Itseäni on kiusattu koko ikä lukioon saakka, jolloin ihmiset vasta alkoivat jättämään minut rauhaan.. Tärkeintä on ymmärtää että suurimmassa osassa tapauksia (=eli tapauksissa jotka eivät muodostu kohtalokkaiksi terveytesi kannalta) pahin mitä voi tapahtua kun hakeudut jonkun seuraan on että hän kieltäytyy. Se ei muuta sinua itseäsi, ja kertoo vain toisesta. Silloinkin kyseessä voivat olla miljoonat asiat: huono ajoitus (hänen vaimonsa/paras ystävänsä/joku vastaava kuoli eilen, nyt EI olla sillä "tutustutaan uusiin ihmisiin"-tuulella, tietty poikkeuksia löytyy), huonot kokemukset jne.Itsellänikin on vaikeuksia ottaa itseäni niskasta kiinni, mutta ihan totta: vain pizzakuskit tulevat kotiisi asti.
  • 4 / 12
  • Pora-liike
  • 7.12.2008 9:42
Napalmia kirjoitti: "" Olen ollut jopa prostituoitu ". Et ole kyllä kovin ujo. En keksi mitään itsestäni, joka löisi sinut laudalta. Olitko sellainen, joka kyyristeli piilossa marjapensaassa, kun etsit asiakkaita? Tien vieressä puoliksi puskassa? Suurkaupungeissa ne ovat avoimesti jalkakäytävillä ahdistelemassa haloo-huutoineen ja niitä saa juosta karkuun."

Minä jouduin voittamaan arkuuteni joka kerta, ei se siitä kuitenkaan poistunut eikä vähentynyt.
"ei se siitä kuitenkaan poistunut eikä vähentynyt."

Jahas, pitää kait vain ruveta hyväksymään että ei tämä tästä vähene tai poistu iänkään myötä. Jostain teini-iästä asti olen kokenut samoja fiiliksiä asioidessa toisten ihmisten kanssa. Aina pitää voittaa arkuutensa ja joskus ei voita ja tämän takia saatan jättää käymättä vaikka tietyssä kaupassa. Eli arkuus kohdentuu ihan arkipäiväsiinkin askareisiin, kun pitää valita kaupat melkein sen mukaan mihin tietää uskaltavansa mennä. Kyllä sen itse tietää miten hassulta se kuulostaa järjellä ajateltuna, mutta tunteet vie... Välillä sitä on rohkeampi, välillä ei. Huoh.

Olen kyllä löytänyt lisää rohkeutta nyt kun olen alkanu seurustelmaan, tai oikeastaan helpotusta kun voi antaa toisen hoitaa se sosialisointi ja itse voi seisoskella taustalla.
  • 6 / 12
  • Heppuli
  • 16.12.2008 23:44
sosialisointi ... veikeä termi tässä yhteydessä, hyvin keksitty!!!
  • 7 / 12
  • Krister
  • 17.12.2008 15:40
Suurinta rohkeutta on se, että voittaa pelon. Vain arka voi olla urhea.
  • 8 / 12
  • Pora-liike
  • 17.12.2008 19:45
Minä ujostelen pyytää työtodistusta. Minä esiinnyn tuhansien ihmisten edessä sateenkaarilipun kanssa, mutta työtodistuksen pyytäminen aiheuttaa vatsanväänteitä. Kai siinä on se pyytäminen se hankala asia, silloin on valta toisella, joutuu vaivaamaan ihmisiä.
Älä turhaan arastele, ei siinä ole toisella valtaa - se on pakko antaa, pikemminkin valta on toisinpäin. Olen joutunut kirjoittamaan kymmeniä tai satoja työtodistuksia ja siinä on valtaa pikemmin ollut sillä, joka sen todiustuksen on halunnut, koska minun on ollut se laadittava, vaikka olisi ollut kuinka kiire ja raskasta just silloin ... väkisin on vain ollut jaksettava kirjoittaa.

Ymmärrän kyllä, että voi olla vaikea pyytää. Samanlainen on myös asiointi julkisen terveydenhuollon parissa: sehän on rakennettu juuri sillä tavoin, että ihmisen on selvääkin asiaa (resepti, tutkimus, todesta ottaminen, oikeat lääkkeet, ym jne ym) anottava, pyydettävä jne. Nöyryyttämisjärjestelmä a la SDP & vihreät ....
Onpas helpottunut olo kun nyt tietää, keistä kaikki yhteiskunnan epäkohdat johtuvat! Koskahan ne muut aikovat tehdä jotain tämän Suomea diktatorisoivan valtapuolueen aiheuttaman tuhon korjaamiseksi?
Public eye kirjoitti: "Onpas helpottunut olo kun nyt tietää, keistä kaikki yhteiskunnan epäkohdat johtuvat! Koskahan ne muut aikovat tehdä jotain tämän Suomea diktatorisoivan valtapuolueen aiheuttaman tuhon korjaamiseksi?"

Tänään oli HS:ssa mielipidekirjoitus siitä, että ihmiset ovat kuin kapitalistisen tieteen apinat, jotka ovat toimettomia kunnes johtaja päättää asiat heidän puolestaan. Sanoin "kapitalistisen tieteen", koska sosiologiset tutkimukset eläimillä eivät ole olleet niin objektiivisia kuin mitä hyvään tieteeseen kuuluu.

On meitä sellaisia apinoita, jotka eivät saa johtajan seuraamisesta mitään silitystä ja siksi palloilemme yksin. Sen vain ovat valtapuolueet tehneet hyvin hankalaksi tässä maassa. Kai tulee araksi kun joutuu lapsesta asti kärsimään sosiaalisia sanktioita toimiessaan vastoin sosiaalisia normeja, joskaan ei vastoin lakia.

Mitä tulee terveydenhuoltoon, niin transihmiset kuolevat nuorina koko EU:ssa koska terveydenhoitojärjestelmä on joka maassa sellainen, että se nöyryyttää transihmisiä.
Itse hakeuduin terveydenhoidon asiakkaaksi vasta kun olin jo vakavasti sairas. Suomen terveydenhoito on kallistakin.