Heteronoloiset hääkuvat

Hääkuvista paistaa heteroasetelma kukkeimmillaan.

Canonin kilpailussa voittaneita kuvia voi silmäillä osoitteesta:

http://www.canon.fi/vuodenhaakuva2008/01.asp

Odottelen, kuinka paljon menee vielä aikaa, että samankaltaisissa kilpailuissa on mukana voittoisasti kuva nais- tai miesparin häätunnelmista.
  • 2 / 17
  • Dragon-85
  • 30.10.2008 16:54
Ehkäpä sitten kun avioliitto avautuu samaa sukupuolta oleville pareille.
Ehkäpä avioliittoonvihkimisellä ja hääkuvalla on jotain yhteistä, mutta niiin on myös parisuhteenrekisteröinnillä ja hääkuvalla
  • 4 / 17
  • Dragon-85
  • 30.10.2008 17:54
Se nyt riippuu siitä, pitääkö rekisteröintiä häinä. Minulle sana "häät" muodostaa vahvan assosiaation avioliittoon.
Pitäisi osata erottaa vihkiminen sekä parisuhteenrekisteröinti häistä.
Kirkossa vihitään, ei siellä vietetä häitä. Eikä maistraatissa myöskään häitä vietetä.
Häät oon juhla jotka vietetään tämän virallisen osuuden jälkeen. Ja tämä ei ole mikään heteroiden yksinoikeus.
Muista kuinka kiihkouskovaisten otsasuonien tilavuus kasvoi 10-kertaiseksi eduskuntatalolla parisuhdelain käsittelyn aikaan, kun tästä keskusteltiin....
  • 6 / 17
  • Dragon-85
  • 30.10.2008 21:46
Kyllä, tiedän mikä ero on itse vihkimisellä ja häillä. Mutta silti en voisi kutsua omaa "rekisteröintijuhlaani" (jos sellaista koskaan tulee) häiksi, enkä puhua naimisiin menosta. Ne termit ovat liian voimakkaasti avioliittoon viittavia, ja... no, heteroita. :D

Mutta kukin tyylillään.
  • 7 / 17
  • Rokkihomo
  • 31.10.2008 0:24
Kumppanini puhuu tuosta rekisteröimismahdollisuudesta puhuttaessa naimisiinmenosta.
Mutta joo, se on kyllä aika heteroa.

(Haluaisin silti sen mahdollisuuden. Heteronormatiivista tai ei.)
Ei täälläkään "häitä" juhlittu - rekisteröintibileet ne olivat.

Eikä puhettakaan, että meistä olisi otettu tuollainen heteronormatiivinen "hääkuva". Juhlat olivat omanlaisemme, ja jokaisella vieraalla ainakin tuntui olevan hauskaa. Sentään liian paljoa yhtäläisyyksiä kannata vetää rekisteröinnin ja häiden väliin...
Rokkihomo kirjoitti: "(Haluaisin silti sen mahdollisuuden. Heteronormatiivista tai ei.)"

Olen samaa mieltä. Tasa-arvon toivon ulottuvan tänne asti. Option pitäisi olla avoin myös homoille ja vapaus valita tasavertaisesti.
Niin, meitä on monenlaisia.. itse inhoan yli kaiken tätä "rekisteröintiä"..., autot, koirat, tontit, etc. rekisteröidään. Mutta kiitos Päivi Räsäsen ja kumppaneiden, kahden rakastavan ihmisen suhde pitää myös rekistiroidä, ettei sitä vaan mitenkään sekoiteta mielikuvitusolentojen palvontamenoihin. Kas kun tästä ei tehty vielä vähän pidempää sana-yhdistelmää, esim: seksuaalivähemmistöparisuhderekisteröinti...tjms. Ettei vaaaaan sekoiteta vihkimseen..
Mä oon naimisissa miehen kanssa. Musta se on normaali sana. Rekisteröitynyt ei oo. Naimissa oleminen ei liity mun päässäni millään tavalla heteroihin, se on vaan se tapa jolla se asia on tapana sanoa, vaikka lainsäätäjät tykkäisisvät kuinka paljon määritelmistä.

Mun mielestäni homosuhde ei eroa heterosuhteesta millään niin merkittävällä tavalla, että käyttäisin niistä eri ilmaisuja.
"Mun mielestäni homosuhde ei eroa heterosuhteesta millään niin merkittävällä tavalla, että käyttäisin niistä eri ilmaisuja."

Kumpi teistä olisi kunniamaininnan saaneen kuvan : "Merenneito oksalla" ?
- höö, just teasing..
Anteeksi ahdasmielisyyteni, mutta mitä ihmettä sellanen fisu yleensä tekee puussa? 8-/
Kyllä me puhuttiin häistä ja siitä että mentiin naimisiin. Verotoimistossa tosin yksi virkailija sanoi, että heilllä käytetään ilmaisua 'solmia rekisteröity parisuhde' mutta minä kerroin, että meidän perheessä käytetään ilmaisua 'mennä naimisiin'. Ei siitä asiasta sitten sen enempää keskusteltu.
Evät kuivumassa..? -musta tuo kuva nimineen sisältää aika paljon ahdistavia piilomerkityksiä. H.C.Andersenin Pieni Merenneitohan on aika raadollinen tarina.
* tosin luultavammin kuvassa yritetään kenties viitatata vaimokkeen harrastuksiin tai Disney elokuvaan..
"seksuaalivähemmistöparisuhderekisteröinti."

Niksu - toi on hyvä... repesin kunnolla =D
En minäkään tykkää ilmauksesta "rekisteröity parisuhde", se kuulostaa niin kalsean viralliselta ja kovin epäromanttiselta. Jos itse vielä joskus solmin rekisteröidyn parisuhteen, sitä seuraava juhla on ehdottomasti häät, ei rekisteröitymisjuhla yms. Ja sen jälkeen olen naimisissa, sanokoot viralliset määritelmät mitä vaan.