UK: Seksitutkimus

  • 1 / 4
  • JuhaniV
  • JuhaniV
  • 29.10.2008 22:11
The Observer tutki brittien seksitapoja kyselytutkimuksella yli tuhannelta henkilöltä. Kysely tehtiin lomakkeella, joka suljettiin kirjekuoreen ja käsiteltiin nimettömänä.

Joitakin huomioita tuloksista.

Itsensä homoseksuaaliksi määritteli 4 % vastanneista. Tässä kohdassa on hyvä muistaa, että brittihallitus on päättänyt luvun olevan 6 %.
Biseksuaaliksi määritteli itsensä 2 % ja 2 % ei osannut määritellä. Heteroita on siis tämän tutkimuksen perusteella 92%.

Vastanneista 13 %:lla oli ollut seksiä samaa sukupuolta olevan henkilön kanssa. Tämä ei tietenkään merkitse, että he kaikki olisivat homoja.

Ensimmäinen sukupuoliyhdyntä tapahtuu nykyisin keskimäärin 15 vuotiaana. Ikäryhmällä 65+ neitsyys/poikuus meni keskimäärin 19 vuoden iässä.

Vastanneista 2 % ilmoitti, ettei heillä ollut koskaan ollut seksiä. Tarkoittanee yhdyntää. Tässä kohden tulee mieleen joku tilasto, jossa väestöstä 2 % oli aseksuaalisia, siis henkilöitä, joilla seksuaalisuus ei ole koskaan herännyt. Se on käsittääkseni eri asia, kuin yhdynnän puuttuminen.

Pieni yllätyskin on mukana. Neljännes briteistä (24 %) oli sitä mieltä, että homoseksi pitäisi kriminalisoida!

Mielestäni seksitutkimusten tulokset ovat epävarmoja siksi, että tästä aiheesta ihmiset mielellään valehtelevat itselleen edulliseen suuntaan. Esimerkkinä kysymys kuinka hyvä olet seksissä. Vastaukset asettuivat asteikon hyvään päähän. Vain 3 % piti itseään huonona ja 2 % erittäin huonona sänkykumppanina.

Tuloksista lisää:
http://www.guardian.co.uk/lifeandstyle/series/sex-uncovered
JuhaniV kirjoitti: "Ensimmäinen sukupuoliyhdyntä tapahtuu nykyisin keskimäärin 15 vuotiaana. Ikäryhmällä 65+ neitsyys/poikuus meni keskimäärin 19 vuoden iässä."

Aika irstaita! Minä olin paljon pitempään.

"Vastanneista 2 % ilmoitti, ettei heillä ollut koskaan ollut seksiä. Tarkoittanee yhdyntää. Tässä kohden tulee mieleen joku tilasto, jossa väestöstä 2 % oli aseksuaalisia, siis henkilöitä, joilla seksuaalisuus ei ole koskaan herännyt. Se on käsittääkseni eri asia, kuin yhdynnän puuttuminen."

Ilman muuta.
Minulla ainakin tulee sellainen tunne joskus, että minun ja muiden ihmisten välissä olisi puhemuunnin. Ihan kuin olisin vaikkapa Latviassa, jossa kieli on niin outoa, ettei siinä ole mitään tuttua sanaa paitsi kerran Riian lähellä oli mainos "supervasara", sekään tuskin tarkoitti mitään työkaluihin viittaavaa. Minua nämä toisenkieliset kiehtovat älyllisesti jokseenkin loputtomasti, mutta tunteiden tasolla nousee useimmiten kielimuuri vastaan. En vihaa ihmisiä, enkä juurikaan edes pelkää, tunnetasolla jään vain välinpitämättömäksi.

"Vain 3 % piti itseään huonona ja 2 % erittäin huonona sänkykumppanina."

Parasta sänkykumppanuudessani on, että en kuorsaa, enkä vie peittoa.
  • 3 / 4
  • vaeltaja2006
  • 30.10.2008 9:08
>>Poraliike kirjoitti: En kuorsaa enkä vie peittoa>>

Juuri nuo ovat minullekin kynnyskysymyksiä.
  • 4 / 4
  • Niksu
  • 31.10.2008 8:40
Argg mä kuorsaan, jos nukun selälleni, mutta nukun aina mahallani joten olen vähä-ääninen=). Sängyllä on sen verran leveyttä(180cm) että kyllä sinne kaksi immeistä ja koira mahtuu, ilman että kukaan vie peittoa keneltäkään.