Fisting

  • 1 / 18
  • daemonicus
  • 3.9.2008 0:03
Moniko on kokeillut tai harrastaa fistausta? Oon itse 23wee ja harrastanut sitä noin vuoden. Se on mahtavaa! Nyt uppoaa jo aika syvällekkin käsi. Puhutaan aiheesta!
Kehotit keskustelemaan aiheesta. OK.

Amerikkalainen lääkärituttavani kertoi siellä olevan lääkäreitä, jotka ovat erikoistuneet korjailemaan fistauksesta syntyneitä vaurioita. Niiden korjaaminen saattaa olla hankalaa ja maksaa paljon. Tästä päästäänkin sitten periaatteeseen, tuleeko minun Suomessa maksamiani veroja käyttää jonkun itse aiheutettujen vaurioiden korjaamiseen.

En harrasta fistausta, enkä näe siinä mitään järkeä. Pidän sitä suorastaan terveydelle vaarallisena.
daemonicus kirjoitti:

> "Moniko on kokeillut tai harrastaa fistausta?"

Jep. Kuuluu olennaisena osana elämääni.

Ota asiat tässä harrastuksessa erityisen rauhallisesti. Älä tee mitään pakolla. Jos kroppasi sanoo, että ei onnistu, niin usko sitä!
JuhaniV kirjoitti:

> "En harrasta fistausta, enkä näe siinä mitään järkeä."

On hämmästyttävän monia asioita, joissa et näe olevan mitään järkeä ja olet aika innokas myös tuomaan sen aina esiin.
  • 5 / 18
  • kesäpoika
  • 3.9.2008 16:05
Missään muussa kuin lisääntymiseen tähtäävässä seksissä ei ole sen erityisempää järkeä, paitsi se, että se on kivaa.

Extremeharrastajat tietävät varmasti lajinsa vaarat, ja harrastettiin sitten fistausta tai mitä tahansa s/m-leikkejä, niin turvallisuuden kannalta olennaisinta on kuitenkin tehdä se mahdollisimman turvallisesti, eli lisätä valistusta eikä pelottelua.
Jukka, ketjun aloittaja pyysi keskustelua. Siihen osallistuin ja esitin oman näkemykseni. ;-)
JuhaniV kirjoitti:

> "Jukka, ketjun aloittaja pyysi keskustelua. Siihen osallistuin ja esitin oman näkemykseni. ;-)"

Leikitään hieman. Kun vaihdetaan edellä olevaan keskustelunosaan sanan "fistaus" tilalle "homoseksi", niin saadaan seuraava seuraava mielipide:

"Amerikkalainen lääkärituttavani kertoi siellä olevan lääkäreitä, jotka ovat erikoistuneet korjailemaan homoseksistä syntyneitä vaurioita. Niiden korjaaminen saattaa olla hankalaa ja maksaa paljon. Tästä päästäänkin sitten periaatteeseen, tuleeko minun Suomessa maksamiani veroja käyttää jonkun itse aiheutettujen vaurioiden korjaamiseen.

En harrasta homoseksiä, enkä näe siinä mitään järkeä. Pidän sitä suorastaan terveydelle vaarallisena."


Miltä tuntuu? Tulisihan siitä henkilön mielipide selväksi, mutta hieman muutakin nousee mieleen...

Toisaalta: jos jotkin elämän alueet ovat kirjoittajalle vieraita, niin ehkä on hyvä, että hän tuo asiat esiin. Toistaalta: ehkä ei aina kannata keskustella asioista joista ei tiedä mitään, joista on vain ennakkoluuloja.
Jukalle, että sattumalta tiedän tästä(kin) asiasta jonkin verran. Mielipiteeni ei siis perustu ennakkoluuloille. Se, missä mennään tässä harrastuksessa tänään, on hieman eri juttu.
Mielestäni fistaus vaan tuntuu jotenkin upealta. Fyysisesti on mahtavan tuntuista ja myöskin henkisesti. En tiedä miksi.
Mua ei ole koskaan sattunut fistaus, nauttinut olen vain. Joskus alussa oli vähän hankalaa kun en tajunnut että siihen tarvii erikoisliukkaria :)
Mitä te ajattelette Wim Delvoyen taideteoksista nimeltään anal kisses? Tuli vain mieleeni.
Mun mielestä fistaus on sellasta samanlaista megalomaniaa, mitä on ne jalkapallon kokoiset silikonit rinnoissa tai kivespusseissakin. (Tosin tähän asti näkemäni isoimmat kivekset oli kyllä kookospähkinän kokoiset... telkkarissa... ei oikeassa elämässä...)

Sinänsähän siinä ei ole mitään vikaa, jos joku tykkää, mutta minun mielestä koko tämä ilmiö siitä, että pitää olla koko ajan vaan isompaa ja luonnottomampaa on outo. Minusta vaikuttaa siltä, että tämä on samaa jatkumoa sen luonnottoman karvattomuuden vaatimuksen ja muiden sellaisten kanssa. (Olisko siinäkin kyse vaan siitä, että pienet lapset ei kelpaa, pitää olla mahdollisimman iso lapsi?)

Tämä on vielä sellaista aluetta, ettei se valtavasti luonnonvaroja kuluta, mutta kun sama suuruuden tarve välittyy asuntoihin, autoihin jne. se alkaa olla rahallisesti ja ekologisesti vaativaa myös.

No. Ei kai minulla mitään oikeaa pointtia ollut. Fiiliksiä vaan.
Kaiken mielihyvän voinee selittää "jumalallisella". Törmäsin "hiukka" hysteeriseen saittiin josta oikein tiedä mitä mieltä; http://www.sexinchrist.com/fist.html
Tuli mieleen tämän suomalaisen performanssitaiteilijan esitys; peukalo takapuolessa kunnes veri virtaa/ lähempänä jumalaa tms.
Se on "kai" ihan sama mitä aikuiset ihmiset tekevät kehollaan vapaaehtoisesti pakottamatta (...ellei sitten toisin ole sovittu :-)
Kehoaan ja sen rajoja voi tutkia ja muokata miltei rajattomasti...ja ilmaista sillä mitä moninaisempia asioita. Tärkeitä kuitenkin lienee se mitä korvien välissä "tapahtuu"...jos vaikka joskus lakkaisi miettimästä verorahojaan ja miten miitä mahdollisesti käytetään. Hassua vaan jos omat rajat tulee vastaan ihan "ajatuksen tasolla", ymmärrettävää kyllä. Samanlaista "kauhua" lienee aiheuttavan käsistä lipsuvat palasaippuat miestensuihkussa.


Wim Delvoyella on hienoja veistoksia, tykkään niistä krusifiksi pyöristä (Jeesus ristillä väännetty pyöräksi).
"Anal kisses"- sarja on hauska, muistuttaa tosin idealtaan Warhol kaverin Bridgit Polk/Berlin arpi-tutkielmia. Delvoye on kiinnostava kuvanveistäjä.
http://www.wimdelvoye.be/foundry.php#
Aiheutuuko fistauksesta tai bdsm-seksistä sitten käytännössä usein sellaisia vaurioita, että oikeasti tarvitaan lääkärin apua? Aihe on vähän vaikea ja jossain määrin tabu, ja fistaus varmaankin kaiken sadomason lailla taitolaji. Mutta kaikki eivät ole kokeneita, kaikki aloittavat joskus jostain eikä tietoa ole.

Onko asiallista tietoa helposti saatavissa?

Onko kenelläkään kokemusta tai rohkeutta kertoa täällä ovatko vakavammat vauriot yleisiä ja miten hoitohenkilökunta suhtautuu apua hakevaan?
Kai tällainenkin väännös voisi olla ihan kuviteltavissa? (Sori, että menee hieman off-topic...)

"Amerikkalainen lääkärituttavani kertoi siellä olevan lääkäreitä, jotka ovat erikoistuneet korjailemaan LIIKUNNAsta syntyneitä vaurioita. Niiden korjaaminen saattaa olla hankalaa ja maksaa paljon. Tästä päästäänkin sitten periaatteeseen, tuleeko minun Suomessa maksamiani veroja käyttää jonkun itse aiheutettujen vaurioiden korjaamiseen. "
Fistaamiseen liittyy aika usein ihmisillä suuria tunteita ja ajatuksia, ja yleensä ne on sitä suurempia mitä vähemmän henkilö asiasta mitään tietää. Useilla on mielikuva että fistaaminen on kivuliasta ja/tai se liittyy S&M:ään tai vastaaviin kipuleikkeihin. Olen harrastanut fistaamista vuosia eikä kukaan tapaamistani henkilöistä ole harrastanut nyrkkinaintia sen aiheuttaman kivun vuoksi, vaan mielihyvän, joka tulee siitä että kaikki sujuu niin hyvin ettei kipua tule.

Sanotaan että fistaamiseen tarvitaan tosi mies, mutta mielestäni siihen riittää terve järki, selväpäisyys ja paljon aikaa. Näillä tarkoitan sitä että takamukseen ei sullota mitään nopeammin kuin se pystyy ottamaan (oli kyseessä eka kerta tai kokenut kundi), hommaa ei touhuta huumeiden alaisena tai humalassa ja persukselle annetaan aikaa tottua isompiin juttuihin, sekä pitkällä aika välillä että kesken session. Jos näitä "sääntöjä" noudattaa, vaurioiden riski on olemattoman pieni. Persereikä on lihas, jota voi "treenata" isommaksi (menettämättä joustavuuttaan, ja kykyään sulkeutua) kuten muitakin lihaksia. Kun treeni tapahtui oikein ja hillitysti lihas tottuu ja mukautuu siihen.

Jos joku miettii fistaamisen aloittamista suosittelen aloittamaan leikkimisen ensin isoilla dildoilla. Lisäksi oikeiden liukkareiden hankkiminen on tärkeää. Perus vesi- ja silikoniliukoisista ei oikein ole hommaan, sillä tavoitteena on mahdollisimman kitkaton luisto. Klassiset ja hyväksi havaitut liukkarit on J-lube (http://www.homoware.fi/Tuotteet/J-Jelly-liukuvoide-284-gr-jauhe-1925/ ) tai Crisco (http://www.homoware.fi/Tuotteet/Crisco-liukkari-1360-g-jatti-1692/ ) . Muitakin on mutta näillä pääsee hyvin alkuun. Lisäksi kun näitä kahta sekoittaa yhteen niin käytössä on jo aika proliukkari nyrkkinaintiin (tai isoille dildoille).