Häiritseekö esineellistäminen (miehiä)?

  • 1 / 7
  • Pora-liike
  • 25.7.2008 8:58
Minulle numero 1. häiritsevä asia miehessä on esineellistäminen. Häiritseekö miestä samalla tavoin esineellistämisen kohteeksi joutuminen?
  • 2 / 7
  • kesäpoika
  • 25.7.2008 14:19
Mitä tarkoitat esineellistämisellä? Luulen vastaavani, että ei haittaa.
  • 3 / 7
  • Pora-liike
  • 25.7.2008 16:50
Esineellistäminen tarkoittaa tuijottamista tiettyihin fyysisiin ominaisuuksiin unohtaen kaiken muun. Mielessäni oli eräs mies, joka etsi tietynlaisiin farkkuihin pukeutuneita miehiä. Kaikki yksityiskohdat noissa farkuissa piti olla viimeisen päälle tarkasti, mutta sen sijaan niiden kantajan suhteen ei ollut muuta väliä ilmeisesti kuin että henkilö oli miespuolinen.

Mielessäni oli myös tuo toisen keskustelun transfani, joka etsi transnaista, jolla oli miehiset vehkeet tallella. Mitään muita ominaisuuksia ei mainittu, ei henkisiä ominaisuuksia, ei harrastuksia, vehkeet pitää olla.
  • 4 / 7
  • kesäpoika
  • 25.7.2008 17:06
Hmm.. mä ajattelen sanalle esineellistäminen kyllä jonkin toisenlaisen sisällön. Eikö noissa esimerkeissä oo kyse vain jonkintasoisesta fetisismistä?
  • 6 / 7
  • kesäpoika
  • 25.7.2008 22:30
Sen takia? ..siis minkä takia.. ?

Mitä vikaa fetisismeissä on? Ei minulla ainakaan ole mitään sitä vastaan, jos mun tai jonkun toisen farkut on jonkun kolmannen mielestä kuumat. Miksi pitäisi olla? Ei se kyllä ole mulle mikään syy olla kiinnostunut vastavuoroisesti hänestä, mutta sehän on hänen häviönsä, eikä minun. Eikä kummankaan, jos hän pitääkin sen toisen farkuista.

Olisivatpa kaikki miehet yhtä helposti valloitettavia. :D
  • 7 / 7
  • Simsalabim Jim
  • 28.7.2008 22:08
Pora-liike kirjoitti: "Esineellistäminen tarkoittaa tuijottamista tiettyihin fyysisiin ominaisuuksiin unohtaen kaiken muun. Mielessäni oli eräs mies, joka etsi tietynlaisiin farkkuihin pukeutuneita miehiä. Kaikki yksityiskohdat noissa farkuissa piti olla viimeisen päälle tarkasti, mutta sen sijaan niiden kantajan suhteen ei ollut muuta väliä ilmeisesti kuin että henkilö oli miespuolinen."

Farkut ovat esine. Joten eihän tuossa varsinaisesti sitä farkkujen kantajaa esineellistetty.