Enneagrammi
Kävin todella pitkästä aikaa suoli24.fi-sivuilla. Löysin sieltä jopa kiinnostavan aiheen. Se oli linkki enneagrammi-testiin, jossa ihmiset jaetaan yhdeksään eri tyyppiin. Täytyy myöntää, että testin tulokset osuivat lähelle. Olisi mielenkiintoista nähdä, millaisia tuloksia muut tänne kirjoittavat siitä saavat.
http://www.namaste.fi/sivu.php?artikkeli_id=41
Maksimipistemäärä jokaisen eri tyypin kohdalla on 8. Itse sain tällaisia tuloksia:
6 pist. Tyyppi 4: Luova individualisti ja Tyyppi 5: Tutkiva asiantuntija
5 pist. Tyyppi 6: Uskollinen kyseenalaistaja ja Tyyppi 9: Sopeutuva rauhanrakastaja
4. pist. Tyyppi 3: Tehokas suorittaja
3 pist. Tyyppi 1: Idealistinen uudistaja ja Tyyppi 8: Vahva vaikuttaja
2 pist. Tyyppi 2: Avulias huoltaja ja Tyyppi 7: Innostava suunnittelija
Kesäpoika on Avulias huoltaja 7 pisteen edestä, viidellä pisteellä Uskollinen kyseenalaistaja, Vahva vaikuttaja ja Sopeutuva rauhanrakentaja, muita sitten vähemmässä määrin.
Ei tuossa mitään uutta tullut, varmaan johtuu siitä, että kun itse vastaa niin saa sellaisia tuloksia kuin odottaakin. :)
Heh... Mielenkiintoinen testi. :)
6 pist. Tyypit 1 ja 7: Idealistinen uudistaja; Innostuva suunnittelija
5 pist. Tyypit 2, 3, 4 ja 6: Avulias huoltaja; Tehokas Suorittaja; Luova individualisti; Uskollinen kyseenalaistaja
3 pist. Tyyppi 5: Tutkiva asiantuntija
1 pist. Tyyppi 8: Vahva vaikuttaja
0 pist. Tyyppi 9: Sopeutuva rauharakentaja
Hmm... vähän niin kuin pelkäsinkin ;)
Innostuva suunnittelija (7) ja sopeutuva rauhanrakentaja (6) - aika ristiriitainen yhdistelmä... Seuraavina tyypit 1 ja 2 (5), tyyppi 8 (4), tyypit 4-5 (3) ja tyyppi 6 (1).
Elikkäs innostun pienistä, kuljen pää pilvissä, yritän olla diplomaattinen... ja näitä tehdessä unohtuukin kaikki muu ;)
Stressisuunnat ovatkin sitten kohdallaan - siis tunnistan itseni: Seiskan stressisuunta on Ykkönen. Hänestä tulee stressaantuneena piikikäs, kriittinen ja nipottava sekä tyytymätön. Hän saattaa viilata toisten pilkkuja, takertua yksityiskohtiin ja käyttäytyä kuin Ykkönen huonoimmillaan.
Ysin stressisuunta on Kuutonen. Kun Ysi stressaantuu, hänessä alkaa ilmetä Kuutosen huonoja ominaisuuksia. Hän epäilee toisten motiiveja, on varautunut, epäröi yksinkertaisessakin päätöksenteossa, ja tuntee olonsa uhatuksi.
- aikalailla siis tuli sellainen tulos kun epäilinkin - noiden stressisuuntien kuvauksista tuli tuttu olo;) Ja kun katsoin kohtaa Siivet - sekin meni kohdalleen... Tämän tiedon kanssa on vain elettävä ;)
Musta toi mun kuvaus oli aika osuva, Uskollisesti Kyseenalaistan homojen ja uskovien ristiriidan ja yritän Vahvasti Vaikuttaa Rauhaa Rakentavasti.
Ja Avulias huoltaja tietysti, koska olen niin lässy.
Ei juuri yllätä: Avulias huoltaja, 0 pistettä. Sen sijaan tyyppi 5 eli se kuiva asiantuntija 8, maksimipisteet. Ja vielä innostuva suunnittelijakin 5 pisteen edestä, muut sitten vähemmän. Tämän suuntaisi tuloksia saan yleensäkin testeistä. Kiintoisaa että stressaantuessaan Vitosesta tulee Seiska, eli jokseenkin holtiton retku. Totta sekin.
6 pistettä: tutkiva asiantuntija (5)
5 pistettä: tehokas suorittaja (3), uskollinen kyseenalaistaja (6), sopeutuva rauhanrakentaja (9)
4 pistettä: idealistinen uudistaja (1), luova individualisti (4)
3 pistettä: avulias huoltaja (2)
2 pistettä: innostuva suunnittelija (7), vahva vaikuttaja (8)
...mitä sitten kertoneekaan
1-6
2-3
3-7
4-1
5-6
6-4
7-1
8-4
9-4 Mita hyvaan tama meinaa.
Onnellisia ovat rauhantekijät?
"9 Sopeutuva rauhanrakastaja
Rauhallinen, hyväksyvä, tyyni, myöntyväinen, sopeutuva, mukavuudenhaluinen, omahyväinen, itsepäinen "
Minä taidan olla rauhaanPAKOTTAJA pikemminkin?
Ihmetyttää kovin.
Toisaalta, hlbt-kuviossa olen etsinyt rauhanomaista keskitietä, kuten Vuosaaren kirkossa esitin, ettei Raamattu ole kenellekään helppo eikä miellytä ketään, ei uskoa voi paketoida särmättömäksi eikä sävyisäksi.
Toisaalta, olen esittänyt, ettei pitäisi mennä Latviaan tai Puolaan Prideen rähjäämään.
Toisaalta sitten minulla on olleet kovat puheet ja teotkin. Teotkin on tehty kylmän harkitusti eikä mistään kuohahduksesta johtuen.
Totta on se, että minä teen itsestäni melko näkymättömän vaikka olenkin näkyvästi esillä täällä ja monella muulla palstalla. Harva on nähnyt minut IRL ja nähtynäkään en ole ollut mikään huomion keskipiste.
Tyyppi 1 5
Tyyppi 2 3
Tyyppi 3 3
Tyyppi 4 4
Tyyppi 5 4
Tyyppi 6 3
Tyyppi 7 3
Tyyppi 8 5
Tyyppi 9 6
Enemmän minua kuvaavat ysin siivet. Tyyppi 1 ja tyyppi 8.
8 Mukavuudenhaluinen 9 Rauhanrakentaja 1 Haaveilija
Idealistinen uudistaja, avulias huoltaja, sopeutuva rauhanrakentaja ja tutkiva asiantuntija. (Tässä jo neljä.)
Näitä olen testin mukaan (tosin jouduin jättämään kahteen kysymykseen vastaamatta, joka vähentänee testin luotettavuutta). En myöskään kuvausten perusteella tunnistanut oikein itseäni - korkeintaan tutkiva asiantuntija-kuvaus oli osuva, mutta ei testin mukaan kovin painokkaasti minua. Kysymykset johtavat omanlaiseensa profiiliin ja näin pienellä määrällä ei voi kovin tarkkaa tai osuvaa saada aikaan. Nuo neljä ovat kuitenkin lähinnä minua omastakin mielestäni.