Marmattaja(t) Suoli24.fi:ssä

Kävin pitkästä aikaa vilkaisemassa missä mennään Karinan joskus hauskasti nimeämällä sivustolla. Näyttää siltä, että joku tai jotkut lukevat ahkerasti Ranneliikettä ja marmattavat ainakin minun kirjoituksistani tuolla toisaalla. Periaatteessa olisi hyvä, jos palautetta on annettavaksi, se annettaisiin suoraan. Toisaalta mietin, että kuitenkin suolentyhjennykselle tuo toinen paikka on vallan hyvä.

Olihan siellä joukossa yksi tunnustuksen tapainenkin, jota en kyllä allekirjoita. Vaeltaja on se henkilö, joka tuottaa aktiivisimmin mielenkiintoista sisältöä Ranneliikkeeseen.

"... toisaalta, jos J.V. ei kirjoittelisi tyhmiä juttujaan, oli ranneliike aika kuollut paikka."
  • 2 / 22
  • Pora-liike
  • 25.5.2008 19:20
JuhaniV kirjoitti: "suolentyhjennykselle tuo toinen paikka on vallan hyvä."

Ulosteromantiikkaa.
Siellä viihde, täällä asia...?

Kaksnelonen on suoltanut minun elämääni useitakin tuttuja, Ystävästä puhumattakaan.

Paikkansa kaikella kai.
Oon vieläkin sitä mieltä, että tämän ja monen muunkin Juhanin kirjoituksen paikka olisi oma blogi, ei valtakunnallinen, julkinen keskustelupalsta. Jos kuitenkin tahtoo päiväkirjamaisesti kertoa kaikille kokemuksiaan ja ajatuksiaan, vaikka sellaisista aiheista kuin katolisten perinnepukeutuminen ja -asusteet, niin kyllä blogi kannattaa avata. Ymmärrän hyvin toisten ärtymyksen, kun joku käyttää keskustelupalstaa päiväkirjanaan.

Kyllä, tiedän senkin, mitä mieltä Juhani on julkisen päiväkirjan pitäjistä, mutta siinä kohdassa olisi aika vakavan itsetutkiskelun paikka.

Edit: Mäkin kannatan sen palautteen antamista jatkossa suoraan, ja sillä sivustolla, johon tilanne liittyy.
  • 5 / 22
  • Pora-liike
  • 25.5.2008 19:52
JuhaniV:n taipumus marmattaa häntä omalla persoonallaan arvostelevista rohkaisee puskasta ampumiskäytöstä jatkossakin.
  • 6 / 22
  • kesäpoika
  • 25.5.2008 20:29
Ei se varmaan mitään puskasta ampumista ole, millään tavalla tarkoitushakuista, jos ihmiset keskenään puhuvat.

Tai mistä minä tietäisin. :-/
Suolitunnelma siellä kieltämättä on ja puhetta riittää, vaikka mistään ei välttämättä tiedetä.

En ole lukenut suomikakenelosta enää pitkiin aikoihin, mutta muuan kaverini vihjaisi, että siellä on käsitelty myös minun persoonaani (oikealla nimelläni) ja juuri tänne Ranneliikkeeseen viitaten. Kaveri oli vaivautunut vieläpä korjaamaan minua koskevia oletuksia, mikä ei toki olisi ollut tarpeen. Siellä siis kuulemma oltiin tietävinään Ranneliikkeen perusteella, että olen lesboaktivisti. En ole käynyt asiaa ko. palstalta tarkistamassa, mutta kun on useitakin suolipalstaa lukevia kavereita, en voi välttyä kuulemasta itseäni koskevia juttuja vaikka haluaisinkin. Parhaat tapaukset lähetetään minulle peräti linkkinä s-postiin.

Oikeastaan tuo arvaus oli varsin hupaisa, koska en ole erityisen aktiivinen ja orientaatiostatusarvauskin on mennyt pieleen :D
kesäpoika kirjoitti: "Kyllä, tiedän senkin, mitä mieltä Juhani on julkisen päiväkirjan pitäjistä,"

Olisi kiinnostavaa minunkin tietää mitä mieltä minä olen päiväkirjan pitäjistä. Kerropa. ;-)
  • 9 / 22
  • Resander
  • 25.5.2008 23:28
Minä taas en lakkaa ihmettelemästä, miksi ihmiset jaksavat marmattaa siitä, mistä ja kuinka usein joku kirjoittaa.

Ranneliike on aivan loistava foorumi ja sillä on lisäkse sellainen erikoisominaisuus, että kenenkään ei ole pakko lukea kenenkään tänne jättämiä kirjoituksia. Jos aihe on tylsä tai kirjoittaja tyhmä, on aivan äärettömän helppoa skipata tuotokset ja siirtyä seuraavaan aiheeseen.

En saata lakata ihmettelemästä, kuinka monet täällä saavat päivittäiset kicksinsä toisten kirjoittajan henkilöön puuttumalla. Eiköhän nyt voitaisi tehdä yhdessä yritys olla ihmisiksi?

Ranneliikkeen hemmoille sen sijaan valtavat kiitokset siitä, että he jaksavat pitää tämän mestan kondiksessa meistä marmattajista huolimatta!
Resander kirjoitti: " lisäkse sellainen erikoisominaisuus, että kenenkään ei ole pakko lukea kenenkään tänne jättämiä kirjoituksia. Jos aihe on tylsä tai kirjoittaja tyhmä, on aivan äärettömän helppoa skipata tuotokset ja siirtyä seuraavaan aiheeseen."

Itse asiassa kehittyneimmillä foorumeilla on hylkylistoja. Silloin voi inhokkien viestit blokata kokonaan.
Karina77 kirjoitti: "Suolitunnelma siellä kieltämättä on ja puhetta riittää, vaikka mistään ei välttämättä tiedetä.

En ole lukenut suomikakenelosta enää pitkiin aikoihin, mutta muuan kaverini vihjaisi, että siellä on käsitelty myös minun persoonaani (oikealla nimelläni)"

Pahinta noissa inttäjissä on se, että ne ilmeisen vilpittömästi uskovat, että heidän (jopa anonyymiviesteistä rakennetun) tekstivertailun avulla sinusta rakentama kokonaiskuva on oikeampi kuin se, minkä sinä ja sinun kaverisi tietävät totuudeksi ja suuttuvat sitten kun sinä väität itse vastaan.

Minä olen Suoli24:ssä Catsy_666. Lebepalsta on moderoitu, mutta sisällyksetön. Naapuripalstoista transpalsta on degeroitunut homofoobisten vessaseksifantasioijien temmellyskentäksi.
Juhani, etköhän sinä tiedäkin sen paremmin. Mun viittaukseni on siihen menneeseen keskusteluun, jossa pohdit syitä blogikirjoittamisen motivaatioon, eivätkä ne olleet kovin kohteliaita johtopäätöksiä. En jaksa nähdä vaivaa kaivakseni keskustelua luettavaksi mistään, se oli silloin ja nyt on nyt, varsinkaan, kun tiedän sun osallistuneen siihen ihan itse ja siksi tietävän mistä puhun.
Ööö.. blogeista kirjoitti krister.... haukut väärää puuta. Kyllä JuhaniV:ssäkin haukuttavaa riittää.
Erityisesti muistan Eestin pyöräkisojen seksuaaliset piilomerkitykset.
Ilopilleri kirjoitti: "Kyseisen maan nimi on suomeksi Viro."

Neekeri on neekeri, mustalainen on mustalainen, eestiläinen on eestiläinen ja JuhaniV on JuhaniV, mitäs sitä peittelemään.
Ei, kun viron kielellä maan nimi on Eesti. Suomeksi maan nimi on Viro. Samalla tavalla kuin Ranska on suomeksi Ranska eikä La France, tai Saksa on Saksa eikä Deutschland.
En nyt muista mitä kirjoitin blogeista. Ei ne minua mitenkään haittaa, en vain yleensä jaksa niitä seurata, niitä on liikaa, tukkivat hakukoneet,... Useimmat blogit tuntuvat olevan vain julkisia päiväkirjoja tai monologeja tai muuta yksinpuhelua.

Monen näytön pituiset puheenvuorot keskustelupalstoilla ovat tietysti vähän turhanaikaisia, mutta ainahan ne voi jättää lukematta. Samoin puheenvuorot, jotka ei kiinnosta. Olen esimerkiksi kyllä joskus osallistunut uskontokeskusteluihinkin, mutta en viitsi niitä kovin aktiivisesti seurata; euroviisumusiikki ei kiinnosta, mutta luen kyllä mielelläni mitä Belgradin homoille kuuluu.

Yleisesti arvostan kaikkia tännekin lähetettyjä viestejä, vaikka olisin täysin erimieltä kirjoittajan kanssa. Minua kiinnostavat jotkin aiheet muita jotkin toiset. Mielipiteen ilmaisut mahdollistavat kuitenkin vuoropuhelun, eikä tämä sivusto nyt vielä tunnu olevan tukossa, sen paremmin tyhmistä kuin viisaistakaan viesteistä.
Pora-liike, tarkoitat varmaankin jotain toista keskustelua. En mä muista minkä otsikon alla ja kenen aloittama keskustelu se oli, mutta henkilö on kyllä oikea. Mutta en mä haukkua takoittanut, vaan ihan sitä mitä ekassa viestissä kijoitinkin, jotkut jutut sopii paremmin blogiin, ja jos tykkää sellaisia kirjoittaa niin blogi kannattaa avata. Pora-liikkeenkin kannattaisi sellasta musta harkita. :)
On sinänsä hassua, että aloin julkisen päiväkirjailun tämän vuoden maaliskuussa. Sitä ennen olin satunnaisesti lueskellut vain kahden ihmisen vastaavaa, joista toinen oli silloinen seurustelukumppanini (ja bloginsa ns. uutisblogi). Homma käynnistyi kuitenkin elämänkriisin yhteydessä kun tajusin, että ajatusten jakaminen sekä puhumalla että kirjoittamalla auttoi eräissä ongelmissa suunnattomasti.

Halusin myös osoittaa, että masennusasioidenkin kanssa kamppaileva on ihan ihminen, sekä tulla depressiokaapista ulos! Tästä aiheesta (alkaneita...) blogeja on tosin yllättävän paljon. Silti olen saanut lukijoita ja positiivista palautetta, mikä on tietysti hienoa. Joka tapauksessa kirjoittelisin päiväkirjaa tällä samalla näppiksellä, joten miksen julkaisisi, pikku ekshibitionistikin kun toki olen.

Minun blogissani on muuten käyty mehukas ja sotkuinen eron jälkipuinti: ex-mies vs. minä, puolustajinani pari raivoisaa (^^) lesboystävää, viitekehyksenä esimerkiksi eksän luulot minun ja ystävien suhteista... Tämän seurauksena jouduin tosin ottamaan kommenttien valvonnan käyttöön (liika on aina liikaa). Vaan siis: viihdettä muille, terapiaa itselleni. Ja löytyyhän toki myös todella asiallisia ja informoivia blogeja, aiheesta jos toisestakin.

Eivätkä blogit suinkaan ole netin pahinta antia. Tai "tämän päivän" -