Olenkohan oman paikkakuntani ainut???

  • 1 / 21
  • gayfin77
  • 17.5.2008 12:05
sitä miettii että ollaanko sitä ainut homo ....Asun alajärvellä ja täällä porukka tuntuu olevan pelokkaampaa näiden asioiden suhteen. Alajärvi on vahvasti uskonnollis sävytteinen....päällisin puolin!
Siltä se monessa näissä hieman takapajuisemmissa kaupungeissa välillä tuntuu. Itse asun Porissa, ja vaikka se suomen suurimpien kaupunkien joukkoon kuuluukin niin ei täällä sitten tapahdu mitään gltb juttuja, ja enpä ole tainnut kertaakaan tormätä kehenkään joka edes hieman vaikuttaisi joltain muulta kuin perus heterolta. Kyllä täällä varmaan minunlaisia ihmisiä löytyy, he vaan tuntuvan aina olevan piilossa, sama juttu varmaan siellä.
  • 3 / 21
  • JustPerfect
  • 20.6.2008 1:47
Sitten ensimmäinen viestini tänne:

Musta tuntuu myös että olen ainut.
Ja olen aika varmakin, tämä kun on toooooodella pieni kylänpahanen..
  • 4 / 21
  • Vermillion
  • 20.6.2008 16:18
Ette ole ainoita.

Jokaisesta kyläpahasestakin löytyy mooonta vinokasta. Siitä vaan ei tehdä numeroa. Monet on jopa naimisissa ja lapsiakin on.

Itse olen Mouhijärveltä, n. 3000 asukasta. Enkä varmasti ole ainoa.
  • 5 / 21
  • JustPerfect
  • 21.6.2008 0:16
Niin no jos ei lasketa just noita ukkomiehiä eikä "peräkammarin poikia" ;)
Itsekin mietin usein, että olenko tosiaan ainut homo/biseksuaali tällä paikkakunnalla, kun on niin naurettavan vähän ihmisiä. Kai niitä homoja ja vastaavia kävelee useinkin vastaan, mutta ei sitä vain huomaa. Isoissa kaupungeissa on varmaan helpompia nämäkin asiat.
Eipä homous tai lesbous suuremmilla paikkakunnillakaan päälle päin näy.
  • 8 / 21
  • JustPerfect
  • 21.6.2008 2:48
niin, mutta tietenkin kaupungeissa on enemmän meitä,
ja on paremmat asenteetkin meitä kohtaan kuin pikkukylissä
Niin, en viestilläni tietenkään moista yleistystä hakenut. Mutta esimerkiksi täältä ei löydy homobaareja tai vastaavaa, joten tapaaminenkin on vaikeampaa.
Daffyd hyvä...Alajärvet ym liene mikään Llanddewi Brefi mutta tuskin olet "only gay in the village"...
Kokeileilkaa vaik' "jotain Qruiserin tapaista netti deittipalstaa jossa ihmisiä voi etsiä paikkakunnittain" -näin mitenkään mainostamatta.
Voi olla että yllätyt.

Pieneltä paikkakunnalta kotoisin ihmettelin tuota aikoinaan itsekin...kunnes oivalsin "että en minä nyt niiiin erikoinen ole etten olisi ainut".
Ainutkertainen ja ainutlaatuinen kuitenkin.
Light!

Niin ajattelinkin. Halusin vain korostaa, että suuremmat kaupungit eivät tuo mitään muutosta homo-o l e m u k s e m m e näkymiseen. Aeenteet saattavat myös olla hyvin jyrkän kielteisiä. Sen lisäksi homoprosentit hukkuvat helposti väenpaljouteen.
Pakko viitata muissa keskusteluissa käytyihin tilastoihin: Mikäli homoja on väestöstä (kuten tilastot pääosin ovat mieltä) noin 5% niin se tarkoittaa että mikäli paikkakunnalla on alle 20 henkeä niin todennäköisesti olet ainoa...

Muuten voi kyllä ottaa kielen poskelle ja tutustua Pikku Britannian Daffydiin ;-)
"Mikäli homoja on väestöstä (kuten tilastot pääosin ovat mieltä) noin 5%..."

Tuolla matematiikalla kotikaupunkini tarjoaa (noin pikaisesti laskettuna) kotipaikan 11900 homolle (lesbolle). Martin sanoikin tuossa aikaisemmin, että prosentit
hukkuvat suureen massaan. Eihän tuosta porukasta tuttujakaan ole kuin muutama ;)
...ja nyt olet ties kuinka mones tuntemani homo, joka on Kuusamosta kotoisin (kuten minäkin olen).

Jostain syystä kuvio vain tahtoo olla sellainen, että omalla paikkakunnalla on ainut, mutta Helsinkiin muuttaessa täältä löytää ne entiset heteroksi luullut koulukaverinsa homobaareista, seksuaalipakolaisina nekin. Kumpikaan ei vain tiennyt, että toinenkin on. Siitä kolmannesta ja kuudennesta puhumattakaan. Löytääkö Turustakin?
martin sanoo: "Juu. Minä täällä asun nykyään sen toisen lovisalaisen kanssa."

Mukailen jo edellämainitsemaani idolia: "Well martin, you have been mistaken. It's pretty obvious that I am the only gay in this village called Turku!" ;-)
Tänään koin melko positiivisen yllätyksen kun huomasin, että kanssani käy samoilla kursseilla eräs henkilö johon 'ihastuin' heti. Hän on mukava ja tuntui flirttailevan, mutta en uskaltanut kysyä mitään koska jos hän ei olekaan homo tai bi, niin nolaisin itseni täysin. Tai ehkä tulkitsin ne kaikki merkit väärin. Kuitenkin, tyyppi on aivan mahtava. Hieman on minua vanhempi (2-3 vuotta), mutta mikä se nyt olisi estämään. Sentään yksi hyvä syy käydä kursseilla itse opetuksen päämäärän lisäksi (ajokortti). Pitäisi jo uskaltautua heittäytymään tuohon homojen ja biseksuaalien 'maailmaan'.
Meitä on - ihan oikeasti - joka puolella ja paljon. Meitä ei vain näe niin kauan kun itse katselee ympärilleen heteronormatiivisuuden silmin, sillä siltä ujoimmat piiloutuvat. Jo se, että siivoaa parisuhdepuheestaan pois kaikki sukupuoleen viittaavat termit, tulee huomatuksi niiden taholta, joille se puhe on suunnattu.

Heterojen keskellä tapahtuu paljon kaikkea homoa. Gaydar on sitä, että osaa poimia pieniäkin viestejä ja vastata niihin yhtä pienesti. Niiden, jotka eivät osaa katsoa, ei tarvikaan nähdä mitään.
Niinpä niin, kesäpoika. Jopa se poika, joka asui meidän alakerrassamme vuokralla, ja jota salaa kaihosin, käveli dtm:ssä vastaan miehensä kainalossa. Perkeles, kun olisi silloin tiennyt. Olisin käyttänyt vähemmän talouspaperia ja rohkaissut soittamaan ovikelloa.