Kesäkuntoon salilla

• 1 / 9
  • jumjum
  • 8.5.2008 14:30
Olen googlaillut aikani, mutta ajattelin kysyä nyt myös elävien kanssaveljien ja -sisarien vinkkejä.

Ensinnäkin pitäisi löytää sali. Mitä suosittelisit? Kuulostaa tosi typerältä, mutta oletteko kokeneet jonkin kuntosalin homoystävälliseksi? Onko Helsinkiin muodostunut yhtään gay kuntosalia?

Ja minusta olisi hauska kuulla myös salitreenivinkkejä. Kitkutettuani nyt aikani erilaisissa kiikuissa ja vitkuttimissa ja totuteltuani, ajattelin hankkia harjoitteluun vähän enemmän ryhtiä. Tarkoitus olisi kehittää muotoa ylävartaloon ja pakaroihin.

(Rasvaa pitäisi myös saada pois, mutta olen suunnitellut lenkkeilyä. Joskaan suunnittelu sinänsä ei paljon polta kaloreita. =)
  • 2 / 9
  • Napalmia
  • 8.5.2008 17:40
Kannattaa aloittaa softisti ja opetella liikeradat hyvin ennekuin siirtyy raskaimpiin painoihin. Varmin tapa on palkata itselleen personal trainer. Body pump on minusta yksi halvimpia, helpoimpia ja nopeimpia tapoja nostaa kuntoa, jos nivelet ovat kunnossa.
  • 3 / 9
  • kesäpoika
  • 9.5.2008 14:28
Ainakin ketjutetuilla kuntosaleilla kuuluu jäsenyyteen kuntosuunnitelman teko ja ohjaaja on salilla käytettävissä. Laitteiden oikea käyttö kannattaa tosiaan opetella kunnolla asiantuntevan ohjaajan silmän alla ja peili on aina yhtä hyvä apukeino sitten, kun itse jo tietää mitä sieltä pitää katsoa. Treenistä ei ole paljoakaan hyötyä, jos tekee liikkeet väärällä tekniikalla, ja suuremmilla painoilla se on jo vaarallista.

Helsingin keskustassa on homoystävällisiä saleja, en tiedä miten paljon täällä saa mainostaa. Joskin toisinaan tuntuu, että kundit keskittyvät näyttämään hyvältä eivätkä treenaamaan, siinä kun hikoaa ikävästi ja naamakin vääntyy. :D Kivoin tunnelma on musta sellaisissa paikoissa, joissa käy kaiken muotoisia ja ikäisiä ihmisiä, ei pelkkiä nuoria miehiä. Kilpailullisuus salilla ei ole hyvä juttu, aloittelevan ei kannata vetää itseään liian piippuun vain siksi että kokeneemmat kurkkii, paljonko nousee.
  • 4 / 9
  • Torontosta
  • 10.5.2008 13:14
Vastako nyt herasit ajatukseen kesakunnosta. Ei pahalla dear, sanon vain kuinka monet gaymiehet taalla koko talven pumppaavat rautaa, ottavat rusketusta solariumissa,uusia tatuja, hoitaavat ihoansa ja ovat dietilla pimeat talvikuukaudet. Kun tulee lammin niin sitten paita pois ja kadulle nayttamaan tuloksia. Mita hullua elamaa.
  • 5 / 9
  • machobambi
  • 16.5.2008 22:21
Jos nyt joku sali pitää nimeltä mainita, niin itse olen tämän kevään käynyt Töölö Gymillä, ja monta tuttua naamaa on siellä näkynyt, vaikka pääasiassa yritän käydä "ei-ruuhka-aikaan", eli arkisin klo 14 maissa... ;)
  • 6 / 9
  • Napalmia
  • 17.5.2008 14:07
Mitä hyötyä siitä on, jos teillä ei ole keskenään minkäänlaista kanssakäymistä Machobambi?
  • 7 / 9
  • homosali
  • 31.5.2008 19:33
Töölö Gym on todella homo sali. (Siks en siellä käykään.)
  • 8 / 9
  • vilhelmi
  • 1.6.2008 14:13
Itse en niissä salin laitteissa oikein jaksa kitkutella. Tehokkaimmaksi harjoitteluksi olen omalta osaltani huomannut ohjatut jumpat ja niistäkin aeroobiset lajit kuten combat, bodyjam ja muokkaustunnit. Lihaksia kiusaan pumpissa, joka kiinteyttää kyllä ihan mukavasti paikkoja ;) Lihasmassaa puolestaan saa lisää juurikin niissä salin laitteissa, kunhan jaksaa käydä säännöllisesti omaa saliohjelmaa läpi.

Helsingin saleilla en ole sattuneesta syystä juuri käynyt, koska asun muualla. Mutta silloin, kun olen Helsingissä käynyt, olen treenannut Esportissa (Kamppi-keskuksen vieressä). Se on mielestäni oikein siisti paikka.
  • 9 / 9
  • machobambi
  • 7.6.2008 22:26
> Mitä hyötyä siitä on, jos teillä ei ole keskenään minkäänlaista kanssakäymistä

En minä tiedä. Minä vain vastasin alkuperäiseen kysymykseen, en ota kantaa hyötyasiaan. Minulle on ihan sama, ovatko muut salilla heteroita vai homoja, kun kuitenkin siellä on tarkoitus vain kasvattaa sitä lihasmassaa (hmmm... tuonkin voi tietysti ymmärtää miten haluaa ;)

Toisaalta, voisi kyllä olla ihan kiva käydä salilla, joka on vain homoille. Tosin epäilen, ettei sitä enää kutsuttaisi saliksi, vaan homosaunaksi.