Paavin sotajoukko

• 2 / 6
  • arkadas
  • 6.4.2008 18:18
Varsin kesyltä näyttävä porukka - nämä uudemmat asut toki ovat värikkäät ja näyttävät, ei ehkä ihan seksikkäimmästä päästä
siltikään. Enemmän tuo vartiokaartin luonne taitaa olla tosiaan vartioiminen, kuin sotiminen.
  • 3 / 6
  • Dragon-85
  • 6.4.2008 23:34
Ei pidä antaa ulkonäön hämätä. Mikäli olen oikein ymmärtänyt, on Sveitsiläiskaarti myös kokoonsa nähden erittäin tehokas puolustusorganisaatio. Ainakin hampaisiin asti aseistettu ja hyvin koulutettu, jos ei muuta.
  • 4 / 6
  • Simsalabim Jim
  • 16.4.2008 21:38
Minun pitäisi kai tutustua Raamattuun paremmin. En muista nähneeni siellä kohtaa, jossa kehotetaan suojelemaan kirkkoa sotajoukoin, eli väkivallalla. Ehkä siellä sellainen on.
  • 5 / 6
  • Resander
  • 16.4.2008 22:16
Simsalabim on harvinaisen oikeassa.

En muista raamatusta myöskään kohtaa, jossa sanottaisiin, että miesten pitää pukeutua punaisiin leninkeihin ja käyttää valkeaa pitsistä hartiahuivia (katoliset piispat), tai että jeesus olisi vaatinut, että miehet pitää ympärileikata (juutalaiset) tai että jonkinlainen salattu jumalinen totuus, joka voi olla vain erikoisjumalakoulutetuilla, edellyttää, että naiset pitää kantaa pois kirkosta (uusimmat suomalaiset opit).

Uskonnot ja aivan erityisesti niitä edustavat kirkkolaitokset ovat luoneet järjestelmiä, jotka eivät mitenkään voi seurata esimerkiksi jeesuksen puheista tai minkään jumalan vaatimuksista, vaan kaikki nämä on ihmisen tekemää kuorrutusta, jolla ei ole *mitään* tekoa (mahdollisesti olemassa olevan, itse en usko) jumalan ja tämän vaatimusten tai toiveiden kanssa.
  • 6 / 6
  • krister
  • 17.4.2008 14:00
Mooseksen laissa on kyllä kohtia, joissa säädetään millaisia tupsuja pitää viitoissa olla.