Kanerva puhuttaa

Enbusken ohjelmassa tänään puhuttiin keski-ikäisistä miehistä. Loka-Laitinen haukkui taas kaikissa käänteissä naisten vallan ja feministit. Mutta taas saivat myös homot osansa. Hänen mukaansa Kanervan seikkailut ovat lehdistön liitoittelua. Ennen toimittajat olivat taistolaisia. Nyt toimittajat ovat feministejä ja homosekusaaleja. Sieltä löytyvät tämän sotkun leipojat.
  • 2 / 6
  • Masa
  • 14.3.2008 23:24
Laitinen käytti kuulemma (en nähnyt ohjelmaa itse) käsitettä "feministi-homoseksuaalit" ja rinnasti heidät marxisti-leninisteihin. Hän siis ajattelee, että feministit ja homoseksuaalit ovat jotenkin yhtenäisenä rintamana heteromiehiä vastaan. Ylioppilas-lehdessä oli juttu verkostoista ja verkottumisesta ja Laitinen puhui siinä homoista kuin jostain paheellisesta salaseurasta tähän tyyliin:

"Loka Laitinen nostaa esiin myös yhden arkaluontoisen sisäpiirin, josta ei juuri puhuta: homoverkoston.

'Joka kerta, kun olen siitä veljeskunnasta kirjoittanut, olen saanut silmilleni syytösryöpyt, että sulla on joku homofobia. Mä olen ihan kylmästi yrittänyt tarkkailla sitä ja ihastellut niiden kykyä organisoida hirveän pienellä joukolla itselleen myönteisiä asioita.'

Laitisen mukaan homoverkosto vaikuttaa viihde- ja kulttuurimaailmassa. 'Elokuva-, teatteri- ja kirjallisuuskriitikoissa on aika paljon homoja ja naispuolisia homoemoja, jotka suojelevat heitä. Tämä vaikuttaa kulttuurituotannon sisältöön', Laitinen sanoo.

Viimeinen osoitus homolobbyn mahdista oli Laitisen mielestä kiistely Yrjönkadun uimahallin vuoroista. 'Homot organisoivat yleisönosastokirjoitukset ja syytivät sähköpostia kaupunginvaltuutetuille.'"

http://www.ylioppilaslehti.fi/1999/11/26/eliitti-viihtyy-verkostoissa/

Laitinen toisin sanoen tulkitsee pelkästään homojen läsnäolon tietyssä ammattikunnassa todisteeksi jonkin paheellisen homomafian toiminnasta. Hän problematisoi sen, että kulttuurialalla ylipäätään toimii homomiehiä, koska tämä "vaikuttaa kulttuurituotannon sisältöön". Viittaus "homoemoihin, jotka suojelevat heitä" on myös osa mielikuvaa, jota Laitinen yrittää rakentaa, koska se saa aikaan vaikutelman, että kulttuurialalla työskentelevät homot ovat jotenkin lainsuojattomia omilla työpaikoillaan ja että heidän toimintansa kulttuuriorganisaatioiden sisällä tarvitsee tästä syystä tuekseen valtakulttuuriin kuuluvien henkilöiden suosionosoituksia.
Homoverkosto taikka -mafia tarkoittaa aina yleisessä keskustelussa vain homomiehiä. Lesbonaiset jäävät taas kerran huomiotta! Lesboja syrjitään. ;-)

Eipäs kukaan puhu Kanervan ja Vanhasen kohdalla hallituksen heteromafiasta sanaakaan. Lähinnä vain hymähdetään, että sellaisiahan ne pojat ovat.

Tuo nimittely paljastaa lähinnä kertojan aivorakenteen kalkkiutumia. Itse kohteesta se ei juurikaan kerro mitään.

Loka-Laitinen kertoi ohjelmassa "Valtakunnan valittajat", että vaikka hän on eläkkeellä tms. hän tarvitsee edelleen viikoittaisen vittuiluannoksen pitääkseen mielensä virkeänä. Siksi hän näyttääkin tuuppaavan naamansa jokaiseen mahdolliseen ohjelmaan ja lausuvan kaikesta kaikenlaista. Loka-Laitisesta muistuma vuosien takaa. Hän on ainut, joka on kirjoittanut julkisesti valtakunnan eräästä merkittävästä vaikuttajasta (tietenkin mies) ja hänen miesystävästään. Kukaan ei ole sanallakaan puuttunut julkisuudessa tuon nimenomaisen henkilön yksityiselämään sen jälkeen. Tuo henkilö ei ole halunnut tuoda itse perhesuhteitaan esille ja miksi pitäisikään. Hommansa hän hoitaa.
  • 6 / 6
  • vaeltaja2006
  • 17.3.2008 17:33
Aika huvittavaa, että Kanerva on ryvettymässä seksiskandaalissa monien muiden isokenkäisten tapaan. New Yorkin pormestari jopa erosi. Berliner Morgenpostissa psykologi pohitii, mistä tämä johtuu. Yksi vastausyritys on, että kun on kylliksi valtaa, luulee, että on haavoittumaton.