Vastaa kyselyyn ajatuksista äitiydestä

Kätilöopiskelija toivoo toistaiseksi lapsettomia, itsensä lesboksi määritteleviä naisia osallistumaan hänen opinnäytetyöhönsä liittyvään kyselyyn.

* * * * *

Hei!

Olen kätilöopiskelija Jyväskylän ammattikorkeakoulun Sosiaali- ja terveysalalta. Teen opinnäytetyötä toistaiseksi lapsettomien lesbojen ajatuksista äitiydestä sekä suunnitelmista muuttuneen ja muuttuvan lainsäädännön tuomien mahdollisuuksien valossa. Tavoitteenani on työssäni tehdä aihetta tutummaksi terveys- ja sosiaalialan ammattilaisille.

Olen työssäni kiinnostunut lesbonaisten kokemuksista. Pyydänkin Sinua, joita aihe koskettaa ystävällisesti kirjoittamaan ajatuksistasi äitiydestä ja siihen liittyvistä suunnitelmista. Sinun tulisi olla vielä toistaiseksi lapseton, itsensä lesboksi määrittelevä nainen.

Toivon, että kirjoitelmanne alussa ilmoitat ikäsi ja oletko parhaillaan parisuhteessa. Lisäksi toivon, että käsittelisit kirjoitelmassasi ainakin seuraavia teemoja:

1. Mitä ajatuksia äitiys Sinussa herättää?


2. Millä keinoin aiot äitiyden toteuttaa?


3. Millä tavalla muuttunut/mahdollisesti muuttuva lainsäädäntö vaikuttaa ajatuksiisi ja suunnitelmiisi äitiydestä?


Toivon saavani vastauksia 30.3. 2008 sisällä. Voit palauttaa kirjoitelman minulle sähköpostitse tai postitse kirjeessä. Henkilöllisyytesi ei tule kenenkään muun kuin minun tietooni ja vastaukset hävitetään asiallisesti aineiston analysoinnin päätyttyä. Voit vastata myös anonyymisti halutessasi.

Mahdollisesti täydentääkseni aineistoa haastattelisin joitakin teistä. Mikäli haluat osallistua mahdolliseen haastatteluun, ole hyvä ja ilmoita yhteystietosi kirjoitelman lopussa. Haastattelu on vapaaehtoinen.

Vastaan mielelläni kysymyksiinne.


Ystävällisin terveisin,


Katja Tynninen
puh. 050 535 1822
sähköposti: katja.tynninen.sho@jamk.fi
osoite: Vanha Nurmijärventie 71, 01730 Vantaa