Peräaukon karvaviidakko -miten eroon?
Elikkäs olen 16 vuotias poika ja minulla on ongelma, josta en oikein kehtaa ääneen puhua. Nimittäin peppukarvat. Ne tuntuvat jatkuvasti hyvin karheilta ja saavat pepun kirvelemään. Olen joskus ainakin kuullut kasvojen polttamisesta tulitikulla, mutta jotenkin pelottaa ainakin kyseinen konsti. Olisiko ideoita miten päästä niistä (mahd. kivuttomasti) ja pysyvästi eroon. Huom opiskelijabudjetti, joten mitkään laserhoidot eivät tule kysymykseen.
Voi rakas lapsi, kokeile vaikka talkkia.
Oliko toi nyt ihan järkevää ? Kyllä nuorillakin on oikeus iästä riippumatta kysyä kysymyksiä saamatta vinoilua.. vai ? Kuinka älykästä on alentaa nuorempia joiksikin pikkulapsiksi? Todellisuudessa 16-vuotiaskin voi olla älykkäämpi kuin sinä. Kuten tässä tapauksessa näyttää olevan. Kuules, mikä oletkaan, rasismia se ikärasismikin.
t: 14v skidi
Saat aivan vapaasti mennä kantelemaan asiasta sun vanhemmillesi. Ihan luvan kanssa.
Napalmia:
1. Vanhemmille kertomiseen ei tarvita, eikä olla kysytty sinun lupaasi. Lauseesi tarkoitus on vihjata, että olet suhteessa edelliseen kirjoittajaan auktoriteettiasemassa. Se on silkkaa omahyväisyyttä.
2. Korkeampi ikä ei todista, että olisit oikeassa.
3. Auktoriteettiasema ei todista, että olisit oikeassa. Tämä on keskustelupalsta, jossa pärjätään asiaperustein, ei diktatuuri.
4. Kun saa suoran palutteen asiattomasta käytöksestä, ainut oikea reagointitapa on pyytää anteeksi. Jos se on aivan ylivoimaista, voi myös yrittää perutella tekoaan hakien sille oikeutusta. Asiattoman käytöksen jatkaminen ja vieminen toiselle tasolle on sellaisen ihmisen defenssimekanismi, jolla ei ole teoilleen oikeutusta, ja joka tietää sen itsekin.
5. Pysy asiassa. Kun huomautuksen aihe on oma käytöksesi, eivät huomauttajan vanhemmat liity asiaan millään tavalla.
6. Ranneliike on yksi harvoja asiallisia homopalstoja, jossa alle 18-vuotiaat voivat etsiä tietoa. Ei ole sinun tehtäväsi arvostella heitä, tai ketään. Jos sinulla ei ole mitään muuta kuin loukkaavaa sanottavaa, kannattaa olla hiljaa.
Olen kanssasi TÄYSIN samaa mieltä Kesäpoika. Toisten kunnioitus on se tekijä, joka tekee ranneliikkeestä erityisen foorumin internetissä. Sitä pidettäköön yllä, jokainen itsenäisesti ja kaikki ryhmässä.