Gaydar pätkii
Hieman alle kolmekymppinen mies ryhtyi äskettäin kanssani juttusille. Pistin heti merkille hieman androgyynisen, kaunispiirteisen olemuksen. Motoriikassa oli kaikki selvät merkit rentoja ranteita myöten. Hän oli hyvin avoin, älykkään tuntuinen ja katsoi suoraan silmiin. Aivan selvä homppeli, minun mielestäni.
Keskustelumme päätteeksi hän tokaisi: "Nyt minun pitää mennä. Vaimoni odottaa ulkona".
Et kai voi olla tosissasi?
Tarkoitin, että uskomattoman typerä ja stereotyyppinen sammakko pääsi ilmaan.
Mies pitää ohjata heti kurssille, jossa opetetaan heterona esiintymistä.
Darling Napalmia. No nyt pätkii sinun huumorintajusi ja ymmärryksesi. Ehkä minun on sittenkin pakko vääntää Napalmialle hiukan rautalankaa:
Tuo tositarina oli kirjoitettu kieli poskessa. Siinähän homomies havaitsee kaikki mahdolliset myönteiset kliseet, jotka tukevat hiukankin toivetta, että henkilö olisikin hänen kaltaisensa. Ainuttakaan vastakkaista piirrettä homomies ei havaitse/ei halua havaita. Seuraus onkin sitten homomiehen täydellinen mahalasku ja opetus välttää liian yksipuolista tarkastelua muita ihmisiä lokeroitaessa.
Napalmia, jos tämä ei ymmärrystäsi lisännyt, mainitse toki siitä. Ilman muuta lisää rautalankaa on varastossa.
RENin ajatus on hyvä. Mikähän olisi sellaisen kurssin ohjelma? Ehkä ainakin se, kuinka jäykistää ranteet. ;-)
Innoittajanani kurssitukseen oli Box Turtlen artikkeli "Be a Manly Man in 2008"
http://www.boxturtlebulletin.com/
Ehkä Juhanin esimerkin mies oli vain ihan tavallinen gay-acting heteromies. Melko hankala imago-ongelma joka tapuksessa...
Tai sitten hän on homo joka on naisen kanssa naimisissa.
ren kirjoitti: "Ehkä Juhanin esimerkin mies oli vain ihan tavallinen gay-acting heteromies."
Gay-acting heteromies! Heh, loistava oivallus!
Olen aina inhonnut adjektiivia straight-acting. Sen mielettömyys tulee hyvin esille, kun käyttää adjektiivia gay-acting siinä rinnalla. "Are you straight-acting, gay-acting or non-acting?""
Onhan tuota muutaman kerran tullut esitettyä "valkoisia" valomerkin lähestyttyä tai totuuden paljastuttua sen jälkeen. Jos ei vain huiski/tai muutenvainen "meille/teille" -epäilys iskenyt, niin kotona oodottaa "mies/vaimo/poika-tai tyttöystävä",mikä nyt oo ollutkaan "ehdokkaan" sukupuolesta/suuntautumisesta riippuen mahdollisimman vakuuttava turn-off.(= oletettavasti)
Nyt näin randomina heittona tähän väliin.
Kyseessä oli takuulla niin läpikotaisin homo homo, että kutsui miestäänkin "vaimoksi".
korjaaja kirjoitti: "Kyseessä oli takuulla niin läpikotaisin homo homo, että kutsui miestäänkin "vaimoksi"."
Olen samaa mieltä. Luuli JuhaniV:tä heteroksi ja oli kaapissa tai sitten kutsui miestään vaimoksi, koska arveli JuhaniV:n olevan tuttu noin vuonna 1910 homopiireissä vallinneen läytännön kanssa.
Itse voin todeta, että oma "Gaydarini" on harvinaisen surkea. Toki, huomaan jos joku on aivan selvästi homo yms. vaikka sellaista en yleensä helposti huomaa tai usko. Aina näen kaikki heteroina, tai en ala veikkaamaan josko joku on tai ei ole. Ennakkoluulot pitäisi pysyä syrjässä. En edes uskonut että nykyinen poikaystäväni on homo, ennen kuin hän sen otti minulle puheeksi. En ajattele, että jos joku mies vaikka puhuu korkealla äänellä, että hän on automaattisesti homo. Että tuossa suhteessa olen huono lukemaan ihmisiä.