Kääntäisitkö kytkintä?

• 1 / 17
  • JuhaniV
  • JuhaniV
  • 19.12.2007 22:35
Äskettäin uutisissa kerrottiin kokeesta banaanikärpäsille, jossa biologisella "kytkimellä" saatiin koiraiden kiinnostus kohdistettua oman sukupuolen kärpäsiin. Muutos saatiin palautettua ja kärpäset käyttäytyivät sen jälkeen taas heterosti.

Jospa tällainen kytkin löydettäisiin ihmisestä, kääntelisitkö sitä?
  • 2 / 17
  • arkadas
  • 19.12.2007 23:20
Johan sie Juhani hassuja kyselet ;) Miksi sitä "kytkintä" kääntäisi, jos on tuhlannut elämässään energiaa ja (runsaasti) aikaa hyväksyäkseen itsensä sellaisena kuin on,
ja saanut lähipiirinkin hyväksymään... Kun kerran noin kysyit, niin kääntäisitkö itse? Peruuttaisitko kaikki ne vuodet, jotka olet käyttänyt tullaksesi sinuiksi seksuaalisuutesi ja oman identiteettisi kanssa?
  • 3 / 17
  • Vikkari
  • 19.12.2007 23:56
Voisko tehdä niin, että hetskuraflan poke vääntäis kahvan heteroasentoon ja homoraflan poke puolestaan homoasentoon? Näin ei tarttis ujostella vähemmistön edustajia kummissakaan ravintoloissa.

t. Kari
  • 4 / 17
  • marianna
  • 20.12.2007 0:30
Ehkäpä kääntäisin mieluummin parin ihastuttavan heteronaisen kytkintä ;-).
  • 5 / 17
  • JohnnyFinland
  • 20.12.2007 2:22
Eikö sitä kytkintä saisi olemaan molemmissa asennoissa yhtä aikaa? Miksi turhaan rajoittamaan itseään. :-)
  • 7 / 17
  • Napalmia
  • 20.12.2007 21:08
Banaani kärpänen on KÄRPÄNEN, HYÖNTEINEN. Enköhän ole hieman monimutkaisempi kuin hyönteinen tai eläin?
  • 8 / 17
  • Vikkari
  • 20.12.2007 21:51
Toinen uskoo saavansa syödä kaikkea, mutta toinen, joka on heikko, syö vihanneksia.
Napalmia: "Banaani kärpänen on KÄRPÄNEN, HYÖNTEINEN. Enköhän ole hieman monimutkaisempi kuin hyönteinen tai eläin?"

Eihän tässä kukaan ole kyseenalaistanut ihmisen monimutkaisuutta hyönteisiin nähden. Kysehän on pelkästä "muuttaisitko itsesi heteroksi, jos voisit?" ajatusleikistä.

Pitääkö kaikki ottaa niin ryppyotsaisesti?
Jos tuollainen kytkin olisi olemassa niin luultavasti ihmiset olisivat suurimman osan aikaa joko biseksuaaleja tai aseksuaaleja, ja koulussa opetettaisiin jotain tähän tapaan: "vaikka suurin osa ihmisistä vaihtelee seksuaalisuuttaan vapaasti tilanteen mukaan, jotkut rajoittavat kytkimen asennon vapaaehtoisesti jompaan kumpaan äärilaitaan esim. uskonnollisista tai aattellisista syistä".
En kääntäisi. En pysty kuvittelemaan olevani muuta kuin "täysiverinen" homo. Jos suuntautuneisuuteni vaihtuisi niin se en olisi enää minä. Se olisi joku muu.
Kääntäisin sitä ehkä joskus niin, että voisin sanoa olevani oikeasti jollain tavalla seksuaalinen. Mä olen lähinnä aseksuaali. Ei olisi juuri mitään iloa käännellä kytkintä mihinkään suuntaan, jos vaihtoehtoina olisi vain homo-, bi- ja heteroseksuaalisuus. Kytkimessä voisi olla lisävarusteena sellainen vipstaaki kuin seksuaalisuus (yleensäkin) "on/off. Voisin pitää sitä joskus vaihtelun vuoksi myös on-asennossa :D. Vaihteluhan tunnetusti piristää.
  • 13 / 17
  • JohnnyFinland
  • 21.12.2007 19:42
Juu, on-off-kytkin olisi kätevä.

Olen joskus leikitellyt ajatuksella, että mitäpä jos ihmisilläkin olisi kiima tiettyyn, samaan aikaan vuodesta. Millä tavalla erilaisessa maailmassa eläisimme?
Arkadas kyseli, josko minä kääntäisin kytkintä. Oikein arvattu. En näe mitään syytä, että ryhtyisin sitä kääntelemään mihinkään suuntaan vaikka valintavaihtoehto olisi annettu.

Karinan ajatus tuntuu kiinnostavalta. Joskus nuorena olisi tuollaisen on/off-kytkimen toivonut oikeasti olevan olemassa. Kiima oli ajoittain niin sietämätön, että päässä jyskytti ja olisi vain toivonut että se tunne olisi haihtunut jonnekin olemattomiin. Nyt kypsällä iällä sitä ei enää tarvittaisi, koska libido vääjäämättä laskee. Koen sen jopa miellyttävänä olotilana. Katselen huvittuneena joskus, kun nuoremmalla porukalla "kytkin" on jumittunut kiinni ON-asentoon. Se kytkin määrää sitten elämän tahdin.
Ihan taatusti kääntelisin. Silloin kun tekisi mieli päästä isäksi, niin kytkin kääntyisi sopivaan asentoon ja sen jälkeen kytkin taas takaisin tähän perusasentoon.

Kysymys muuttuu vähän erilaiseksi mikäli kytkintä voisi kääntää vain kerran. Ehkäpä joskus muinoin olisin mennyt kytkintä kääntämään ja valinnut sen "helpomman" tien, mutta tuskinpa enää tämän historian kannattaisi mennä asioita sotkemaan ;-)
Enpä usko, että kääntelisin. Minulla taitaa muutenkin kääntyilla kytkin sen mukaan, kumpaa sukupuolta edustavaan henkilöön rakastun. Tai sitten muuten vaan eri elämänvaiheissa. Ihmisiin olen kuitenkin aina rakastunut - se riittää!
taitaisinpa kääntää muutaman kundin kytkintä kuntosalilla. nyt ku kääntyy vaan niiden pää :S