RIP Con Hombres

• 1 / 5
  • mna
  • 16.12.2007 19:41
Olin tänään menossa kahden kaverin kanssa Con Hombresiin, eli tuttavallisemmin Connaan, kun huomasimme pettymykseksemme, että ovi oli kiinni ja siihen oli kirjoitettu lappu, jossa ilmoitettiin että ravintola on suljettu ja kiitettiin asiakkaita. :-(

Tätä jo vähän pelkäsin, kun eilen yritin vielä viime hetken lasilliselle kello kahden aikaan yöllä, ja paikka oli jo suljettu, vaikka se on normaalisti lauantaisin auki kolmeen. Conna on ollut suosikkipaikkani, ja olen pyrkinyt käymään siellä useamman kerran viikossa, mutta en ole erityisen viinaan menevä, ja paikka on ollut jo pitkään melko tyhjillään.

Connan loppumiseen on varmaan monia syitä. Mukanani olleet kaverit arvioivat, että suurin tekijä on hiukan liian syrjäinen sijainti, ja sitä arveli myös eräs muu kaverini, kun juttelin hänen kanssaan myöhemmin. Yksi tekijä oli mielestäni myös yläkerran sisustus, jota joku kuvaili osuvasti laivan konehuoneeksi katossa risteilevien putkien takia. Minun silmäni ehkä ehti hiukan steriiliin ja sekavaan sisustukseen jo tottua, mutta olen ymmärtänyt että joillekin jotka kävivät paikalla ensimmäistä kertaa käynti jäi myös viimeiseksi juuri tuon yläkerran sisustuksen takia. Alakerran sisustushan oli onnistunut, mutta alakerta olikin auki vain viikonloppuisin, eikä aina silloinkaan. Kolmas tekijä, joka oli uskoakseni niitti arkkuun, oli tupakkakielto. Hercules sai poikkeusluvan tupakoinnin jatkamiseen, joten tupakoitsijat siirtyivät sinne, heidän kaverinsa heidän perässään, ja loput kaikkien muiden perässä. Mielestäni on epäreilua, että jos tällaisia typeriä kieltoja säädetään, niin joillekin annetaan erikoisvapautuksia. Eivätkö lainsäätäjät ole ymmärtäneet, että se on etuoikeus, joka vääristää kilpailua ja suosii muutamia muiden kustannuksella?

Joka tapauksessa, itse jään kaipaamaan Helsinkiin euroviisubaaria. Toivottavasti sellainen taas saadaan mahdollisimman pian, tällä kertaa paremmalle liikepaikalle. Kannattaa ehkä kuitenkin odottaa, että kilpailijan saama jatkolupa ehtii ensin raueta.
  • 2 / 5
  • Kosti-71
  • 19.12.2007 17:02
Harmi että tämän kaupungin menomesta suljettiin. Siellä olen elämäni parhaimmat bileet kokenut. Toivottavasti viisubaari avataan jonnekin ja pian ja uudestaan. Ja tosiaan kekskeisempi sijainti olisi suotavampi, jotta homotkin jaksais kävellä sinne saakka. Koska musiikistahan ei ollut tämänpaikan suosio kiinni.
  • 3 / 5
  • Public eye
  • 19.12.2007 18:07
Euroviisubaarilla on varmasti oma kannattajakuntansa, mutta selvästi ei kuitenkaan niin suuri että se riittäisi täyttämään illasta toiseen nyt kaikesta päätellen suljetun paikan kokoluokkaa olevaa huoneistoa. Pienenä intiiminä baarina idea voisi vetää, mutta lisäksi tarvitaan myös ystävällinen, ammattitaitoinen ja kaikki asiakkaat tasapuolisesti huomioon ottava palvelu sekä aimo annos osaavaa markkinointia.
Osa pitkän tähtäyisen markkinointia olisi myös arvostuksen osoittaminen asiakkaille edes sen verran, että paikan kerrottaisiin myöskin sen omilla verkkosivuilla lopettaneen toimintansa. Ehkä jonkinlainen kiitos asiakkaille olisi sekin paikallaan. Nyt Connan sivuilta ei voi mitenkään päätellä, että baarin ovet on suljettu. Päinvastoin, siellä todetaan mm. reippaasti, että "4.5 perjantaista 13.5 sunnuntaihin asti joka päivä avoinna kello 14-03."
  • 4 / 5
  • arkadas
  • 19.12.2007 23:24
"Nyt Connan sivuilta ei voi mitenkään päätellä, että baarin ovet on suljettu. Päinvastoin, siellä todetaan mm. reippaasti, että "4.5 perjantaista 13.5 sunnuntaihin asti joka päivä avoinna kello 14-03."

Eipä olisi ensimmäinen/viimeinen firma, jonka nettisivujen tiedot eivät ole ajantasalla...
  • 5 / 5
  • Statisti
  • 22.12.2007 12:13
Eilen illalla perjantaina viipottaessani katselemaan Antti Tuiskua dtm:ään noin klo. 21 jälkeen, päätin espoolaisena jäädä linja-autosta viimeistä edellisellä pysäkillä ennen Kampin terminaalia ja kävellä Con Hombresin ohi kohti dtm:ää, jotta itse varmistuisin, että Con Hombres on todella suljettu eikä sinne ole siis enää menemistä alkuillan merkeissä niin kuin itselläni oli silloin tällöin tapana.

On se kiinni ja pimeä. Uskottava on. Eikä nyt enää mitään lappuakaan ollut ovessa. Toisaalta ei se näyttänyt myöskään siltä, että sen ilmettä olisi alettu purkaa.

Minulle henkilökohtaisesti Con Hombresin sijainti ei ollut ongelma hyvien liikenneyhteyksien vuoksi, itse asiassa se oli parempi kuin Herculesin saatikka dtm:n sijainti, mutta sijainnin yleinen ilme melko hiljaisella ja bunkkerimaisen pimeällä kadulla ei kyllä mieltä ylentänyt. Ja olihan se liian kaukana ytimestä muualta päin tulleita ajatellen. Lisäksi yläbaarin hengetön kalseus hieman häiritsi. Väen vähyyden vuoksi en sitten juuri iltoja jatkanut alakerrassa, vaan siirryin kilpailevaan yökerhoon.

Pidän euroviisuista, mutta jos samoja kappaleita toistetaan parin kolmen tunnin aikana liian usein, alkaa musiikkilaji kyllä ampua omaan jalkaansa. Vaihtelevaa ESC-materiaalia kun olisi vaikka kuinka paljon. Toisaalta isohkon ravintolan perustaminen pelkän ESC-musiikkilajin varaan ei varmaan enää ole kovin yleisöä kiinnostavaa. Voisi mennä vielä pienessä keskeisesti sijaitsevassa kivijalkabaarissa ESC-alan friikeille suunnattuna.