Langattomat kuulokkeet

• 1 / 2
  • vaeltaja2006
  • 15.12.2007 17:55
Jos meillä kävisi pukki, pyytäisin joululahjaksi langattomat kuulokkeet, paitsi että meillä on niitä jo kahdet. Langattomat kuulokkeet ovat suurin keksintö sitten leipäkoneen keksimisen. Omani ostin kirpputorilta muutamalla eurolla. Leipäkone maksoi euron.

Minulla on nyt vuosien kokemus langattomista kuulokkeista. Tyypillinen esimerkki on tältä päivältä. Lauantai-iltapäivä meni viikonlopun ruokien valmisteluun. Uunissa on karjalanpaisti koiralle, itselleni on kissakalaa paistinpannulla (tarjous Valintatalossa) ja kumppanille tulee herkullista pastaa, kun hän palaa töistä klo kahdeksantoista jälkeen. Koko ruuanlaiton ja siivouksen ajan olen kuunnellut nettiradioita langattomilla kuulokkeilla. Olen jäänyt nettiradiokoukkuun.

Klo 13 alkoi Karlsruhesta gayradio nimellä Rosa Rauschen. Siellä kikatettiin liikaa. Iloisia velikultia. Klo 14 alkoi Berliinin gayradio, joka nyt oli suunnattu lesboille. Ei haittaa. Klo 15 Tukholman gayradio oli myös yhtä kikatusta (tuskin kuuli naislaulutähden mielipiteitä, kun poikia nauratti niin kovasti), mutta klo 16 alkaa aina tosi hyvä keskusteluohjelma, jossa nyt puhuttiin mm. webistä, chatista ja tuntemattomista ystävistä. Ohjelmassa pitkästä aikaa soitettiin se laulu, joka laulettiin aikoinaan myös Espan Pride-lavalla: "---Jag är kär i Ville --- han är världens sötaste kille" (Jan Hammarlund: Ville, 1981). Tuollaisia lauluja ei meillä Suomessa juuri kuule, erityisesti, kun siinä on vielä hauskat loppusoinnut, eikä loppusointuja enää harrasteta moderneissa finnish lyricseissä.

Nyt lähdemme kumppania vastaan ja käymme DTMssä kahvilla. Mutta paras on vasta tulossa langattomista kuulokkeista: Klo 20 alkaa Hampurin gayradion iltaohjelma. Aluksi on asiaa ja kuullaan, miten homot ja muslimit sopivat samaan kaupunginosaan (homopoikien tunnuslause on: Schöner ohne Döner, eli "paras olisi ettei dönereitä tarjoiltaisi"). Sitten alkaa illan discoshow. Se on yhtä ilotulistusta ja se loppuu vasta myöhään iltayöstä.
http://streaming.tidenet.de:8000/tide-40.mp3.m3u

Saako muuten uunin jättää päälle, kun lähtee ulos? Karjalanpaisti vie aikaa ainakin kolme tuntia kypsyä täyteen makuunsa.
  • 2 / 2
  • Lukumo
  • 16.12.2007 2:19
Leivinuunin saa. Tavallista uunia en niinkään suosittelisi. Eikä ainakaan vakuutusyhtiö tykkää ;)