Nuorten hyvä itsetunto
Käväisin pitkän tauon jälkeen lähitienoon eräällä huoltoasemalla. Olen pitänyt sen kanssa välimatkaa tylyn palvelun vuoksi. Bensaa siellä saa edelleenkin, mutta sisustuksen ilme ja henkilökunta olivat kokonaan vaihtuneet. Hyvä palveluhenki tuntui jo ovelta. Pari nuorta miestä pyöritti hommaa. En hoksannut kysyä, josko ovat itse yrittäjiä. Tokaisin heille paikan muuttuneen edukseen. Toinen heistä tokaisi: "Meitä on kehuttu myös hyvästä ulkonäöstä". Kommentti nauratti minua. Olin lausujan kanssa aivan samaa mieltä. Pois lähtiessä heitin, että hyvä itsetunto näkyy myös ulospäin. Vastauksena oli kaunis hymy ja "kiitos".
Höh! Jätit pois tärkeimmän tiedonpalasen: missä tämä hunkkias... siis huoltoasema sijaitsee? ;)
Käyskelkääpä Espoossa. Voitte törmätä hyvään palveluun. Helsingissähän se on kortilla* taikka puuttuu tyystin.
Meitä on siunattu Espoossa toisellakin mainiolla palvelupisteellä. Lähistömme autohuoltamosta, sen nuorelta, uudelta yrittäjältä saa sellaista kohtelua ja ammattitaitoa, että ei Suomessa uskoisi olevan. Kerroin hänelle äskettäin, että olen viikon poissa ja enkä ehdi huolehtimaan nastarenkaiden alle laittamisesta. Hän pyysi avaimet ja kävi noutamassa auton viikolla. Matkalta palattua auto seisoi tutussa paikassa, nastarenkaat alla. Kaiken muun lisäksi hän sattuu olemaan vielä varsinainen komistuskin.
*) Tällä ilmaisulla viitataan sodan aikaiseen pula-aikaan, jolloin elintarvikkeita ja muitakin tarvikkeita myytiin hyvin niukasti ihmisille jaettuja kuponkeja vastaan. Olen niin vanha, että muistan nuo kupongit. ;-)