Turun Setan bileiden musatarjonta (syvältä)

Moi!

Yritän tässä herätellä keskustelua Turun Setan bileiden musapuolesta, joka näyttää aina vaan menevän huonompaan päin eli:

Vuonna 2003 kun aloin käydä Setan bileissä, musa oli oikeasti hyvää ja tanssimusaa tuli paljon. Mutta nyt neljä vuotta myöhemmin, taso on laskenut ja rajusti...

Nykyään Setan bileissä soittaa lähinnä kaksi DJ:tä vuorotellen, Seb ja Dj Lara. Seb on tunnetusti ammattilainen, mutta lähinnä soittaa tylsää ja aneemista Hedkandihousea.

Dj Lara taas on toinen juttu: mielestäni Dj:ksi ei voi sanoa ihmistä josta sanotaan näin Verkkoturkasessa: "Dj Lara soittaa mieluiten vähän hitaampaa musiikkia.
– Lattareita, reggaetonia ja r’n’b:tä, josta pidän ajan myötä yhä enemmän." ja "Ei-listalla ovat fuusiojazz, moderni ooppera ja nopeabiittinen eurohumppa."
lähde: http://www.tuseta.fi/tuseta/turkanen/0703_dj_lara.htm
Nainen joka ei pidä nopeasta musiikista, soittelee Setan bileissä.. Lisäksi Lara on törkeä yleisön suosion kalastelija, heittää vain hittejä ja suurimmaksi osaksi tota kamalaa perseen vilkutus Rnb:tä jota tuskin voi musiikiksi edes kutsua. Lisäksi Lara keskeyttää biisejä välillä tökerösti aloittaakseen rnb putken..

Miksi oi miksi ei voida omistaa edes yhtä iltaa OIKEALLE DANCEMUSALLE!! Verratkaapa tätä menoa maailman homoklubeihin, jossa jauhaa trance, tribalhouse ja RNB on roskiksessa... Ettekö ihmiset ole kyllästynyt kuulemaan illasta iltaan niitä samoja Umbrelloja tai Lordeja.. Täytyykö niitä tulla toivomaankin vielä...

Paras juttu on että kun kumppanimme kanssa saimme kesällä "mahdollisuuden" soittaa yhden kerran bileissä Klubilla, vastaanotto oli jokseenkin tyrmäävä.. Eräskin haaska tuli valittamaan kun emme soita semmoista tanssittavaa musaa, jota tulee radiosta.. HELLO!!! Ota oma mankka mukaan ja mene terassille hytkymään jos halut radio kamaa... Ja mielestämme soitimme hyvää tanssittavaa musaa aina 80-luvulta nykypäivään.. Ja rnbtä emme taatusti soittaneet (eikä rockia)

Eli nyt mielipiteitä erityisesti turkulaisilta!! Olemmeko kumppanini kanssa yksin näiden makujemme/mielipiteidemme kanssa?
  • 2 / 28
  • millikan
  • 14.10.2007 14:52
Kertokaa minullekin jos jostain päin maailmaa löytyy homoklubi jossa soitetaan hyvää musiikkia. Ei ole tähän mennessä löytynyt...
Turussa on kaikki muukin perseestä . Homotkin on ko paskat housussa ei puhuta ei pukahdet. "Ai mää vai ? "
  • 4 / 28
  • Schlager
  • 21.10.2007 19:22
Puhumaton tapaus täällä tunnustautuu. Itse en kovin monen luokse viitsi tulla juttelemaan, koska tiedän, ettei kukaan varmasti kiinnostu minusta. Tiedän monen metsästävän kertakäyttösuhteita, joten en halua häiritä turhaan.

Sitten musiikista... Pidän euroviisuista ja varsinkin hitaista. Kaikille kun nopeat takamuksenheiluttelukappaleet eivät maistu. Tiedän toki olevani vähemmistönvähemmistönvähemmistö.
  • 5 / 28
  • suklaakeksi666
  • 22.10.2007 2:08
Turun setan bileitä on aivan liian harvoin, että koko iltaa voisi omistaa yhdelle ainoalle genrelle - menisi monen bileilta pilalle (itse räjähtäisin jos soisi pelkkää ärränpeetä).

Larasta pidä itse siksi, koska hän ottaa avoimesti biisitoiveita vastaan, ja soittaa usein (pyytämätäkin) sellaista musiikkia mistä itse pidän. Aloitusviestin Lara-esittelystä pätkä: "Dj ei ole satunnaisjukeboksi, vaan on yleisön palvelemista pitää huolta, että musiikista syntyy jatkumo. Koko yleisö tulisi silti ottaa huomioon, ja yrittää saada kaikki tanssimaan". Ei siis mitään underground-musaa mistä kukaan ei ole (syystä tai toisesta) kuullutkaan, radiossa soitettavat kappaleet vain sattuvat olemaan suosiolistan kärkipäässä - eivät radiokanavat nyt mitä tahansa moskaa soita, vaan sitä mitä ihmiset haluavat kuulla että saadaan mainostajille yleisöä. Dj Sebin ollessa musiikkivallassa pyrin skippaamaan bileet kokonaan, jos hän jonkun tutun kappaleen eksyy vahingossa soittamaan se on lähes poikkeuksetta joku sanomattoman radikaalisti raiskattu remix.

Ns. homomusaa en ole sittemmin (okei, vuoden sisään toiset turkubileet tulivat vasta äsken mittariin kun asuin hetken helsingissä) turun bileissä valitettavasti kuullut. Aikaisemmin Lara soitti ainakin Abbaa, Pointer sistersiä ja joskus I will surviven. Diggailen itse edellisiä ja jaksan kinuta niitä kyllästymiseen asti:)

Mitään jumpjump-tsugatsuga-migreenidancemusaa en halua kuulla, tai jos niitä koko ilta bileissä ilman ennakkovaroitusta soitetaan, vaadin rahojani takaisin. Samaa musiikkia, minkä vuoksi kotiuduin ennemminkin dtm:n yläkertaan kasaribiisien pariin ja alakerrassa hengasin satunnaisesti vain tuttuja moikkaamassa tai ulos kontatessa kun en löytänyt ovea.

Lopuksi: Umbrella samaan viemäriin mistä on tullutkin!
  • 6 / 28
  • Torontosta
  • 22.10.2007 3:12
Olen samaa mielta, en pida homohop tai negger kiljunnasta. Miksi baarit soittaa mitaan musiikkis ja usein kovaa ettei tarvitse edes kuunnelle mita muut huutavat.
Mielestäni radiokanavat soittavat juuri MOSKAA!!! Mitäs sanot nimistä kuten Gwen Stefani, Pussycat dolls ja 50cent. Pelkkää häilyvän "musiikki"taustan päälle äänitettyä puhumista!!!Joo, tota voi edes sanoa musiiikiksi!! (vrt. 50centin uusin Ayo technology jonka taustana flipperin ääntä)

Ja ovatko ihmiset tosiaan niin orjallisia, että pystyvät tanssimaan VAIN JA AINOASTAAN radiosta kuultua sontaa!!! Eiks se nyt riitä että kuulet radiosta, ja omistat levyt ja sitten pitää vielä päästä niitä joraamaankin!!! Kyllä teidät on sitten aivopesty..

Itsekin parisen kertaa Turun Setan bileissä olen kumppanini kanssa soitellut, ja olemme yrittäneet tuoda yleisön kuultavaksi juuri biisejä joita radiot eivät soita. Tai sitten soittaa tutuista biiseistä yllättäviä ja uusia versioita. Itse bilettäjänä haluan kuulla uutta musaa ja vauhdikasta musaa, en mitään tummien änkytys r´n´b:t.ä.

Ja mitä kasarimusaan tulee, sitä saisi soittaa rutkasti enemmän. Itse rakastan sitä!!! Eipä haittaisi vaikka pidettäis kasariteemailta.. Ja teemailtojahan Seta on pitänyt, mm. Tranceilta, houseilta ja tuo em. kasari-ilta. Kaikki ilottomat r´n´b-orjat voisivat jäädä tällaisinä iltoina kotiin!!!

Ja satunnaiselle musan kuulijalle tämä "jumpjump" musa kuulostaa varmaan kaikki samalta...Sitten voisikin mennä itseensä ja miettiä että kantsisko jäädä kotiin pitämään kotibileet ja luukuttamaan NRJ-kanavaa!!

Ja Seb nyt kuitenkin on parempi kuin Lara. Sebhän on oikea ammattilainen, vaikka vähän unettavaa musaa soittaakin..
  • 8 / 28
  • suklaakeksi666
  • 22.10.2007 23:15
Minua ei sen suuremmin kiinnosta, onko Dj ammattilainen vai ei, kunhan osaa hommansa (maallikon näkökulmasta jokseenkin mallikkaasti) ja soittaa musiikkia, mitä jaksaa tanssiakin:) Seb ei ainakaan tätä jälkimmäistä kriteeriä kohdallani täytä, ja - kuten sanottu - dj-homma on ennen kaikkea asiakaspalveluammatti. MINÄ olen asiakas.
  • 9 / 28
  • Ilopilleri
  • 23.10.2007 11:13
SUXX kirjoitti:
"Turussa on kaikki muukin perseestä . Homotkin on ko paskat housussa ei puhuta ei pukahdet. "Ai mää vai ?"

Ei muuten ole vain turkulaisten ominaisuus. Pikemminkin suomalaisten. Suomalainen kulttuuri nyt vain sattuu olemaan sellaista, että jos menet juttelemaan ventovieraalle niin jokin ketunhäntä kainalossasi oletetaan olevan. Ihmiset ajattelevat sinun olevan joko seksuaalisesti kiinnostunut tai sitten jollain tavalla "omituinen". Suomalaiset eivät vain vieläkään ole oikein oppineet, että ihmisille voi jutella ihan rauhassa ilman mitään sen kummempia taka- tai etuajatuksia.
Ilopilleri kirjoitti: "Suomalainen kulttuuri nyt vain sattuu olemaan sellaista, että jos menet juttelemaan ventovieraalle niin jokin ketunhäntä kainalossasi oletetaan olevan."

Puhut varmaan suomalaisista kaupunkilaisista (tahtoo sanoa muutaman suurimman kaupungin asukkaista). Ainakin omien kokemuksieni mukaan pikkupaikkakunnilla on hyvin tavallista alkaa puhumaan ventovieraalle, eikä sitä pidetä pääsääntöisesti mitenkään omituisena. Ja itse asiassa samaa eroa maalaisten ja kaupunkilaisten välillä tuntuu olevan myös muualla, joten ehkä suomalaisuuden omaleimaisuus ei ainakaan tässä asiassa juuri erota meitä muista länsimaista. Suurina keskittyminä elävät ihmiset vain ovat tottuneet olemaan keskimääräistä epäluuloisempia kanssaihmisiään kohtaan.

Itse keskustelun aiheesta sanoisin, että en ole vielä tavannut enkä usko tapaavanikaan sellaista dj:tä, jonka musiikkitarjonnasta kaikki tiettyyn biletyspaikkaan kokoontuneet olisivat yksinomaan ihastuneita. Aina löytyy sekä täydellisen pettyneitä että totaalisen ihastuneita kuulijoita.
Olen samaa mieltä, että turun Setan bileissä musiikkitarjonta on todella syvältä. DJ Seb ei soita musiikkia, mistä pidän, eikä Larankaan toiminta minulta suurta ylistystä saa. Turun homobileisiin pitäisi saada trance ja danceiltoja, jolloin ei mikään letkajenkka tule mihinkään väliin. Olen ratkaissut asian omalta kohdaltani niin, etten juuri käy setan bileissä Turussa vaan matkustan mielummin vaikka Helsinkiin tai sitten käyn heterobaareissa joissa soitetaan mieluista musiikkia.
Yksi plussa Turun bileissä sentään on: ainakin viimeksi kun kävin, niin siellä soi kaksi kertaa Antti Tuiskun kappale :) Mutta on kyllä soinut maman alakerrassakin ja muuallakin.
  • 12 / 28
  • suklaakeksi666
  • 23.10.2007 19:35
Siinä vaiheessa kun Turun Setan bileitä alkaa olla useammin kuin (parhaimmillaan) kerran kuussa, voimme palata aiheeseen "tietylle musiikille pyhitetyt teemaillat". Onneksi normi-bileisiin pääsee ajoissa tulemalla ilmaiseksi sisään, niin ei tarvitse ainakaan maksaa siitä, että pääsee mm. Sebin rajoittunutta musiikkitarjontaa kuuntelemaan - vaikka pääsääntöisesti olenkin pyrkinyt skippaamaan kys. illat kokonaan. Ei sekään kivaa ole että joutuu kuukauden taas odottamaan seuraavaa mahdollisuutta päästä bilettämään rauhassa.

Helsingissä kävisin erittäin mielelläni bilettämässä, jos lompakko vaan antaisi periksi, toistaiseksi jäänyt unelma-asteelle. Heterobaareja pyrin välttämään kun niissä saa lähes poikkeuksetta kuulla suunsoittoa ja muuta mukavaa (puhumattakaan että siellä se Rihannan ja kumppaneiden osuus musiikkitarjonnasta ylittää meikäläisen moskatoleranssin)
Antti Tuiskun kappaleen minäkin muistan joskus kuulleeni ja se onkin välttävää arvosanaa ansaitseva. Sen sijaan Paula Koivuniemen "Kun kuuntelen Tomppaa" ärsyttää, kun taas Lea Lavenin "Ei oo, ei tuu" on ihan hyvä. Parempi tosin olisi "Nyt kun oot mennyt". Johanna Pakosen "Kerta viimeinen" olisi muuten mukava yllätys, niin kuin moni muukin euroviisutyrkky. Juu, Annika Eklundin Shanghain valot ovat tulleet viime vuonna silloin tällöin ja senkin kuuleminen on kiva juttu. Mutta esimerkiksi Arja Saijonmaan Vad du än trodde så trodde du fel olisi tosi mahtava yllätys.

Miksei muuten ole koskaan hitaiden iltaa, jossa olisi myös seurustelumahdollisuus?
Tämän viestin kirjoittaa setan diskon manageri, Marko Rumbin.

Olen nyt kolme vuotta vetänyt setan diskoa, ja yrittänyt ottaa huomioon eri kanavia tullutta palautetta. Myös herra x-man on sekä suoraan minulle että keskustelupalstoilla moittinut setan diskon tasoa. Olen yrittänyt selittää hänelle ja muillekin seuraavia asioita:

1) Turku on sittenkin pieni paikka.

Turun seudun seta ry on tällä hetkellä ainoa taho, joka järjestää vähemmistöille Turussa toistuvaa klubi-/diskotoimintaa. Jos Turku olisi homodiskoilun mekka, varmasti ainakin Sedu Koskinen haistaisi rahan ja perustaisi homoklubin, ja luultavasti joku muukin. Näin ei kuitenkaan ole, joten diskoilu jää satunnaisten vieraiden (mm. Gay Tampere) ja Tusetan varaan.

Setan disko järjestetään nykyään vain Turun Klubissa, koska se on pitkäaikainen yhteistyökumppani ja sopivan kokoinen (n. 300 paikkaa). Tuseta on etsinyt Turusta toista paikkaa, mutta vastaankokoista yhteistyöhaluista tahoa ei ole löytynyt. (Kysytty mm. Dynamo ja Päiväkoti.) Ketjuravintolat eivät mielellään järjestä eksklusiivisia erikoisiltoja, ja useimmat niistä ovat liian suuria. Tuhannen asiakaspaikan ravintola menettää isot tulot, jos paikalla on vain 250 henkeä. Klubi on taas on varsin suosittu, ja kun kuukaudessa on vain 4 tai 5 lauantai-iltaa, moni muukin haluaa järjestää keikkansa/tapahtumansa tms. juuri silloin. Tuseta on myös järjestänyt kemuja ei-biletiloissa, mutta se edellyttää massiivista roudausta (valot, äänet, virvokkeet ja siivousvälineet), ja vapaaehtoisia kantajia on vaikea löytää.

Tuseta katsoo diskoilun kuitenkin olevan peruspalvelu, jolla halutaan taata vähemmistöille mahdollisuus tavata toisiaan myös tanssilattialla. Siksi setan diskoja järjestetään. Pääsymaksutuloilla katetaan illan kulut (niitäkin on) sekä tuetaan Tusetan toimintaa.

2) Yleisöpohja on kapea, mutta musiikkimaku leveä = meillä ei ole varaa valita asiakkaitamme.

Olen istunut setan diskon lipunmyynnissä niin monta kertaa, että voisin sanoa tietäväni, keitä setan diskossa käy, ja tiedän myös, että kävijöitä on aika mahdoton niputtaa. Yhdet tulevat tanssimaan nimenomaan hittejä, toiset jotain tiettyä musiikkityyliä tai artistia/bändiä, osa tule katsomaan tanssijoita, osa juomaan ja osa kavereiden kanssa hengaamaan.

Kuten x-man itse totesi, hän oli tyrmistynyt siitä, millaista musiikkia yleisö toivoo. Mitä tähän voi sanoa? Jokaisella on omat suosikkinsa ja jokaisella oma kynnys tulla toivomaan suosikkiaan. Jos vanhemmat kävijät viitsisivät käydä toivomassa, setan diskossa soisi myös iskelmää (alkuperäisversiot ilman jumputusta) ja jos ujoimmat toivoisivat, mukana olisi myös heviä, punkkia ja folkkia. Kaikkea voi yrittää soittaa, mutta pelkästään yhtä ei, ellei siitä ilmoita etukäteen ja varaudu siihen, että paikalle ilmaantuu alle sata ihmistä, mikä taas on liian vähän ravintolatoiminnan kannalta - Klubikin tarvitsee tuottonsa.

Musiikkimaun lisäksi ongelma koskee erikoisohjelmaa. Olemme vuosien varrella kokeilleet kaikenlaista (drag-show'ta, vähemmistöjen omia kokoonpanoja, mainstream-bändejä ja sirkusta), ja aina lopputulos on ollut sama: 30% on kybällä mukana, 40% katselee etäämpää ja 30% odottaa naama sitruunalla, koska tää paska loppuu. Suoraan sanottuna jännittää, miten setan diskon yleisö ottaa tulevana lauantaina Jenni Vartiaisen vastaan.

3) Kaikki maksaa.

Erikoisiltojen ja -ohjelmien hinnat ovat nykyään varsin korkeat. Olisi kiva tarjota varsinkin kanta-asiakkaille ekstraa, mutta yhden diskoillan tuotoilla ei tehdä ihmettä. Esim. 500 eurolla ei kovin kummoista ohjelmaa, puhumattakaan bändiä, saa. Mainostaminenkin olisi kivaa, mutta se vasta maksaakin. 1/2 sivua Mobilessa on alveineen n. 200 e, ja jotta se kannattaisi, mainoksen pitäisi houkutella diskoon 35 sellaista ihmistä, jotka eivät ilman mainosta olisi tulleet - hiukan epäilen. (1000 euron ohjelmapanostus vaatisi 5/6 euron lipuilla jo 175 tulijaa, yli puolet Klubin kapasiteetista.)

Tuseta on joskus myös miettinyt oman paikan avaamista Tampereen Mixei esikuvanaan, mutta uuden yökerhon perustamiskustannukset liikkunevat välillä 150 000 - 500 000 euroa, eli lainaa pitäisi ottaa satoja tuhansia. Koska ravintolan perustamiseen eivät ole ryhtyneet alan ammattilaisetkaan, vapaaehtoisvoimin toimivalle kansalaisoikeusjärjestölle yritys olisi varma konkurssi.

Eli:

Setan disko toimii vaativassa yhtälössä. Olen yrittänyt eri tahojen kanssa miettiä keinoja kehittää setan diskoa ilman, että se karkottaisi ketään pois, mutta ideat ovat vähissä. Jos moittimisen sijaan keksit konkreettisia parannusehdotuksia, sellaisia, joiden uskot toimivan yllä mainittujen rajoitteiden puitteissa (ei siis kannata ehdottaa tyttöpunk-iltaa, sen voi järjestää helpommin vaikka TVO:lla), otan ne mieluusti vastaan: marko_ru@yahoo.co.uk.
-Ruben-K-

ENSINNÄKIN: en ole se joksi minua luulet. Minulle et ole hlökohtaisesti selittänyt mitään Turun Setan discon tasosta.

Mielestäni Setan diskoa ei voi sitten edes diskoksi kutsua. Miksi sitten tuhlataan rahaa niin huonoon "Dj:hin" kuin Dj Lara, jos kerran helpompaa olisi pistää soimaan uusin NRJ hits tai laittaa randomina soimaan uusimmat radiohitit... Laralla on muutenkin monopoli koko diskon soittotoiminnassa. On kahminut 90 prossaa soittoajoista. Eikö tosiaan ole löydetty parempaa soittajaa kuin ihminen joka ei pidä nopeasta musiikista. (ja kehtaa vielä tunnustaa se) Ois kyllä mukava kiduttaa tätä DJ:tä soittamalla trancea ja tek-housea sille 3 tuntia putkeen!!! :->

Dj Josba sentään yritti pariin otteeseen tarjota jotain erilaista bileissä, mutta reaktio oli (katsomosta nähden) murskaava. Tämä mies sentään soitti musaa, jota pitää diskossa soittaa ja mixaustaidoissa voitti Laran sata-nolla. Ekalla ja tokalla keikalla Josba oli ihan hyvä, kunnes kolmannella kerralla näköjään tämänkin tulevan Dj-tähtösen unelmat oli murskattu ja hänkin alistui radio/r´n´b sonta kakan edessä.. Eli mitä järkeä on jos kenellekään Dj:llä ei saa olla omaa tyyliä, vaan kaikkien pitää soittaa radiokakkaa!!! DJ:n idea on juuri siinä, että DJ soittaa omannäköistään musiikkia. Josballakin varmasti teki pahaa heittää PCD:tä tai kakan ylipapitarta, Gwen Stefania kunnon klubimusan joukkoon.. ja hei ovatko ihmiset todellakin niin aivottomia zombeja, että he eivät pysty kuuntelemaan tai tanssimaan sellaista musaa mitä eivät ole kuulleet. Klubimusakin on niin kirjavaa kaikessa laajuudessaan, että varmasti sillä saa tympeimmänkin ihmisen tanssilattialle.

Ja mitä erikoisohjelmaan tulee, en muista nähneeni Dragshowta Setan bileissä.. Ja ton Jenni Vartiaisen tuonti Vinokinobileisiin on kyl tosi ala-arvoista. Muijasta yritetään väkisin leipoa jonkinlaista homoikonia, kun yhdes biisis vihjataan lesboihin.. Ei Cristal Snow olis ollu mitään!!! Olis tuonu varmasti myös hetskuyleisöä paikalle.
X-man, demokraattinen tapa valita soitettava musiikki ei näytä miellyttävän sinua. Käytännössä se on kuitenkin ainoa tapa. Ei ole kannattavaa järjestää bileiltoja, joissa vain sinä ja poikaystäväsi viihdytte ja valtaosa ihmisiä ei.

Voisin suositella sinulle samaa kuin suosittelet itse muille. Jos ei meno miellytä, mikset laita kotona soimaan sitä musiikkia josta pidät ja biletä siellä. Ei sinun makusi ole sen "oikeampi" kuin muidenkaan. Hitit ovat hittejä juuri siksi, että niistä pidetään.
-kesäpoika-

Hitit ovat hittejä siksi, että ihmiset pakotetaan pitämään niistä soittamalla niitä jatkuvasti. Ja bileiden menoon kyllästyneenä soitankin musaa kotona paljon.
Jos minä en pidä jostain, niin sitten en pidä siitä. Jos joutuisin kuuntelemaan sitä väkisin, pitäisin siitä vielä vähemmän.

Musta on aika alhaista väittää, että tietynlainen musiikkimaku olisi todiste ihmisen helposta ohjailtavuudesta.
-kesäpoika-

No mutta nykyään tuotetaan sellaista sontaa, jota ei voi edes musiikiksi kutsua. Mitä sanoisit näistä rnb iljetyksistä kuin Gwen Stefani, Pussycat dolls ja Timbaland. ? Näiden biisien taustat ovat tyyliä kassakoneen kilinä tai flipperin ääniä taustalla ja joku puolialaston lehmä valittaa taustan päälle. Oikeasti olen tehnyt samanlaisia taustoja poikakaverini Fruity loops ohjelmalla ja minulla ei ole minkäänlaisia lahjoja musiikin tekemiseen. Amerikkalaiset rnb artistit eivät enää siis vaivaudu panostamaan biiseihin, koska tietävät että zombieyleisöön uppoaa mikä tahansa paska, mitä vain ulostavatkin. Artistit tietävät että radiot soittavat kappaleet puhki ja niistä tulee automaattisesti hittejä... Esim. verrattuna 80-luvun biiseihin, nykyajan mainstream hitit ovat todella alkeellista paskaa.. ja viime vuosikymmenellä näille nykyajan virityksille olis naurettu!!

Eli minusta näiden ultratyperien kappaleiden suosio (vrt. My humps, jossa lauletaan naisen perseestä!!!) perustuu suurien massojen typeryyteen, koska eivät tajua millaista paskaa muka "musiikin" muodossa heille syötetään. Taidolla ei nimittäin ole mitään tekemistä nykyhittimusiikin kanssa..

Ja onko oikeasti ihmisten vaikea jorata tanssittavaa, adrenaliinia sisältävää klubimusaa jota eivät ole kuulleet!! Ilmeisesti se Rihannan Umbrella toimii myös sillä sadallatuhannella kuulemiskerralla klubilla, vaikka omistat levyn ja NRJ soittaa sitä päivät pääskytysten!!

ja aikaisempiin Ruben K:n kommentteihin viitaten: Jos bileissä käy niin monipuolista porukkaa, jotka haluavat erilaisia musiikkilajeja, niin miksi päädytään soittamaan aina enimmäkseen r´n´b:tä?? Jos porukassa on vanhempaa väkeä, niin minusta ei olisi mitenkään epämiellyttävää kuulla myös vanhempaa iskelmää.. Onko rnb kultainen keskitie? Oikeasti jos joudun vielä kuulemaan ton PCD:n kammottavan Dont cha yökötyksen vielä jossain, niin oksennus on lähellä.
X-man, oikeastaan on ihan toinen keskustelu, että mikä musiikki on korkeatasoista ja mikä ei.. En harrasta musiikkia lainkaan sellaisin tavoin, että alkaisin puhua siitä aiheesta, kun en siitä mitään ymmärrä. Tässä keskustelussa oli aiheena se, mitä setan bileissä pitäisi soittaa, ja oon sitä mieltä, että oli hittimusiikin laatu mitä oli, niin setan tehtävä ei järjestönä ole vaikuttaa jäsenistönsä harrastaman kulttuurin korkealaatuisuuteen, vaan järjestää homoille sellaisia bileitä, joissa mahdollisimman moni viihtyy.

Tottakai se harmittaa, jos ei oo mahdollista päästä sellaisiin homobileisiin, joissa sietää kulkea ilman korvatulppia, mutta setan puolesta vastattiin jo aika tyhjentävästi, miksi sellaista on vaikea järjestää. Riittävän moni ei ole kanssasi samaa mieltä. Ei siinä auta kun luoda oma tapa bilettää, järjestä itse samanhenkisessä kaveripiirissä omat partyt, ja jos tulijoita alkaa olla liian kanssa, niin eiköhän se setakin lähde mukaan.
  • 21 / 28
  • suklaakeksi666
  • 28.10.2007 5:14
En voi uskoa, että täällä eksytään jo keskustelemaan siitä, voiko turun setan bileitä kutsua diskoksi vai ei :) okay, jos Josban musiikki sopiikin otsikon "disko" alle, se ei vielä meinaa sitä että se olisi hyvää asiakaspalvelua. Kaikki eivät yksinkertaisesti - itseni mukaanlukien - tykkää tanssia tuntemattomia biisejä, saati jos ne eivät korvaa miellytä.

herra x-manille: Hittejä ei rilluteta pakkopullana vain ihmisten kiusaksi kunnes niihin turtuu, vaan ihan oikeasti eräiden radiokanavien tarjonta pohjautuu siihen, mitä sen kohderyhmänä olevat ihmiset HALUAVAT KUULLA - niin uskomattomalta kuin se kuulostaakin. Jos sinä et pidä r'n'b:stä etkä Gwen Stefanista that's fine, mutta anna toisten tykätä. Jos DJ ei itse tykkää nopeaa musaa kuunnella, se ei vielä tarkoita sitä että bileissä soi repeatilla ainoastaan Paula Koivuniemen Aikuinen nainen.

Diskomanageri Markolle hatunnosto hyvistä yrityksistä puutteellisten resurssien kanssa, kaikkia ei voi koskaan miellyttää, mutta aina kannattaa kokeilla!
Kerran Setan Turun bileissä soittaneena mun kokemukset ovat pelkästään positiivisia. Hyvä meininki lattialla, iloista jengiä ja muutenkin
kaikki tuntui toimivan.

Lyhyestä virsi kaunis; kaikkia ei yksinkertaisesti vaan pysty miellyttämään. Gaybileissä missä kumminkin kokoontuu vertauskuvallisesti
"koko maailma" löytyy diggaria aivan saletisti jokaiselle musatyylille.

Mielestäni Turun bailuissa homma hoitui esimerkillisen hyvin, musaa tuli kevyemmästä popista klubihouseen.

Keep it positive ;)

-Ana.
Ajattelin nyt minäkin vielä sitten sanoa painavan sanani tähän. Myönnän kyllä, etten minäkään suuremmin tusetan diskojen musiikkitarjonnasta perusta, MUTTA mieluummin kuuntelen kuitenkin tasapaksua, lähinnä hittibiiseistä koottua settiä, jossa saattaa seassa joskus harvoin olla joku minunkin suosikkini, kuin esim. trancea tai muuta "discojumputusta". Jos saisin itse päättää, soisi Klubilla Seta-iltoina musiikkia, jota voisi kuvailla lähinnä Dynamosta tutuksi. Kaikkea ei kuitenkaan voi saada, ja jos halutaan saada sekä trancesta pitävät homot että indie-altsu-lesbot ja kaikki siltä väliltä viihtymään, täytyy tehdä kompromisseja. Jokainen voi mennä omanlaiseensa baariin kuuntelemaan sitä omanlaistaan musiikkia milloin haluaa, ja tulla sitten bongailemaan muita seksuaalivähemmistöläisiä kerran kuussa Klubille ja kärsiä omasta mielestään huonommasta musiikista sen yhden illan.
parilta muulta forumilta poimittua:

TURUN KLUBI LAAJENEE KOLMIKERROKSISEKSI YÖKERHOKSI
Avajaiset keskiviikkona 5.12.2007

Turun tärkein live-musiikkiravintola KLUBI laajenee joulukuussa kolmikerroksiseksi yökerhoksi. Samalla yleisökapasiteettinsa kaksinkertaistava keikkapaikka saa seurakseen entisen Kilta-ravintolan tiloihin remontoitavan yökerhon ja baarin, joka tulee olemaan avoinna joka päivä.

Klubi koostuu jatkossa kolmesta eri tilasta, jotka voidaan tarvittaessa yhdistää koko talon käsittäväksi suureksi yökerhoksi. Elävä musiikki tulee edelleen keskittymään tuttuun yläkerrassa sijaitsevaan Live-tilaan, keskikerroksen Illassa järjestetään dj-vetoisia klubeja sekä pienempien bändien keikkoja ja alakerran Kolo-baarin ohjelmisto koostuu erilaisista teema-illoista sekä dj-vieraista.

Keikkojen ja vaihtuvien dj-vieraiden lisäksi Klubin tiloissa aloittaa lukuisia kuukausittain järjestettäviä teemailtoja, kuten elektro-klubi Hitto, indie-musiikkiin keskittyvä Thessalonik, hiphop-ilta Mestarisoundi, reggae-bileet Up’n L1ve sekä Levykauppa Äx:n ja 8raidan vuoroviikoin isännöimät keskiviikkoklubit.

Klubin avajaisia vietetään juuri ennen itsenäisyyspäivää, keskiviikkona 5. joulukuuta klo 20-04, jolloin koko talon käsittävissä bileissä esiintyvät vaihtoehtorock-yhtye Lapko, elektropop-kokoonpano Regina, kuuden tunnin dj-setin soittava Jori Hulkkonen sekä dj:t Ionik, Sucks! ja muita dj-vieraita.

UUDISTUNEEN KLUBIN AVAJAISET:
ke 5.12.2007 klo 20-04

LIVE:
Lapko (klo 21.30)
Regina (klo 20.30)

ILTA:
Jori Hulkkonen 6 tunnin dj-set (klo 22-04)
Vaihtuvia dj-vieraita (klo 20-22)

KOLO:
Dj:t Ionik, Sucks! ja muita dj-vieraita (klo 20-04)

Liput:
7 euroa (sis. narikka) ennakko: Levykauppa Äx (Turku) ja 8raita
klo 24.00 jälkeen 3 euroa (sis. narikka) vain ovelta
Lippu oikeuttaa pääsyn kaikkiin kolmeen tilaan.

KLUBI
Humalistonkatu 8
20100 Turku
http://www.klubi.net
Terve.

Tässä lisäinfoa setan diskon tulevaisuudesta. Vähän jännittää, miten väki ottaa muutokset vastaan. Itse asiassa jännittää kovasti.

Setan diskon kotipaikka Klubi on laajentanut naapurinsa Kiltan tiloihin. Vastedes Turun Klubilla on kolme tilaa:
- Live (vanha Klubi)
- Ilta (Kiltan yläkerta)
- Kolo (Kiltan alakerta)

Setan disko jatkaa Livessä seuraavin muutoksin:

1) Sisäänkäynti siirtyy Kiltan päähän.
Myös tupakkapaikka on Kiltan päässä, ja vanha sisäänkäynti poistuu toistaikseksi käytöstä.

2) Narikka sisältyy vastedes lipunhintaan kesät, talvet.
Setan diskon sisäänpääsy on 6/7 e. Klubin muihin tiloihin on erillinen sisäänpääsymaksu, joka on 3 e (ellei toisin mainita).

3) Setan diskon lipulla pääsy kaikkiin kolmeen tilaan.
Setan diskon rannekkeella pääset nauttiimaan koko Klubista. Sisäänpääsy setan diskoon edellyttää ranneketta.

4) Ilmainen sisäänpääsy poistuu.

5) Aukioloaika pitenee 04:ään.

Ja tässä talven ja kevään disko-illat:

Talvi-illat

la 15.12. > setan disko > Klubi
DJ Lara. Liput 6/7 (sis. narikka), klo 22-04, K-18.

la 29.12. > setan disko > Klubi
DJ Seb. Liput 6/7 (sis. narikka), klo 22-04, K-18..

la 12.1. > setan disko > Klubi

la 22.2. > setan disko > Klubi
DJ Seb. Liput 6/7 (sis. narikka), klo 22-04, K-18.

Kevät kun saa

la 22.3. > setan disko > Klubi

la 12.4. > setan disko > Klubi
DJ Seb. Liput 6/7 (sis. narikka), klo 22-04, K-18.
Kävin tässä kumppanini kanssa pitkästä aikaa taas Dj Laran Turun Setan bileissä 19.1.08. Hieman petrausta on tapahtunut, mutta vain minimaalisesti. Huomasin seuraavat seikat:

1. R´n´b ei enää ottanut iskeäkseen tanssilattialla. Ihmisiä innottivat lähennä nopeat dancebiisit (ELI OIKEA DISCOMUSIIKKI). Silti Lara itsepintaisesti yritti tunkea joka väliin tota tusina rnb-sontaa. Oli kyllä todella säälittävää!! Lisäksi huomasimme, että Lara soitteli jotain dancebiisejä yleisön tuomilta levyiltä.

2. Ja taas ne iänikuiset tyystin samat euroviisubiisit soivat!!! Hei, oikeesti kuinka monta kertaa toi Ruslanan Wild dances on kuultu, joka hemmetin kerta!!! Euroviisuja on ihan tuhottomasti ja Lara soittaa aina noi samat.

3. Laran levykokoelma on todella, todella suppea. Näyttää ostelevan pelkästään NRJ:n hittikokoelmia, ja toivoo /uskoo illan pyörivän niillä. 80-luvun hiteistäkään ei ole mitään tietoa, 90-lukua tuli vähän.

4. Laralla ei ole miksaustaitoa. Biisit ehtivät jo feidautua, kunnes Lara laittoi seuraavan soimaan. (Minua ja kumppaniani soimattiin kun emme osaa miksata ja kuitenkin tämä esiintymistaidoton rouva "DJ" ominut monopolin Turun setan discokeikoilla.)

5. Teknisesti ja sisällöllisesti Lara ei voi meidän mielestä edes sanoa Dj:ksi. Tuntuu että Setan bileissä "DJ" on vain raihnainen jukeboksi, joka soittaa ne ainaiset Ruslanat ym. kuluneet biisit.

Tämä on uskomatonta, että Turusta ei löydy oikeita DJ:tä (meidän lisäksi) jotka haluaisivat soittaa oikeata musiikkia bileissä. Josbakin dumpattiin kesällä, kun hän ei pitänyt rnb:stä ja muusta listapaskasta..

Lisää aatteitani blogillani :
http://tekhousetrauma.blogspot.com/
  • 28 / 28
  • suklaakeksi666
  • 20.1.2008 16:41
1. x-man, kun olet toipunut omasta erinomaisuudestasi voit käydä kysymässä satunnaisotantana ihmisiltä, onko heillä hauskaa (muiltakin kun seinänvierustalla nyrpeinä hengaavilta kapakkasitruunoilta). Minulla ainakin oli. Ei kiinnosta missä kohdaa biisi ehtii feidautua, vaan se, mikä kappale tulee seuraavaksi - ehtiikö käydä juomassa ja istumassa välillä. Olen pahoillani, jos iltasi menee kyseisen seikan takia pilalle.

2. Hienoa, jos Lara soitti bailaajien itsetuomaa toivemusiikkia, eikö tuo ole nimenomaan sitä hyvää asiakaspalvelua? Ja yhä vieläkin, jotkut tykkäävät siitä ärränpeestä, ihan oikeasti! :) Eksäni ei suostu muuta oikeastaan tanssimaankaan...spaissareista ja muista toivebiiseistä taas iso kiitos! Jotain sentään, mitä ei heteroklubeilla turhan monesti kuule.

3. Ei ole kauhean montaa hyvää tanssittavaa euroviisubiisiä, jos ei niitä kuuloelimet kestä, voi evakuoitua alempiin kerroksiin.

4. Jos Laraa ei voi kutsua DJ:ksi, voidaan häntä tituleerata vaikkapa musiikki-asiakaspalvelijaksi. Kuitenkin tarkoituksena on tehdä mahdollisimman monelle mukava ilta (uskaltaisin vieläkin väittää, että kovin monia ei se tapa, millä biisi vaihtuu, kiinnosta saati häiritse).