Outoa?!

Suomesta ei meinaa mitenkään löytää seuraa! Olen 20 vuotias ja söpöksikin kehuttu, en ole liian laiha enkä ole lihava. Luulisin et melko normaali.
Kaikki hakevat vaan seksiä ja munaa. En halua kerta panoja vaan jotain pitempi aikaista. Asun kylläkin melko pienessä kaupuingissa ja tiedän ulkonäöllisesti kaikki homot lähialueelta.
Mut oikeesti, mikä kaikkia vaivaa ku kellekkään ei kelpaa enää kunnon suhde, ku on pakko olla joka ilta eri mies sängyssä ???
  • 2 / 32
  • JohnnyFinland
  • 4.8.2007 17:44
Kun SINÄ et satu juuri nyt löytämään sellaista seuraa, jota SINÄ haluat, niin se merkitsee, että KAIKKIA vaivaa jokin? Mielenkiintoista. :-D
Sitä on usein sanottu että mitä pienempi lista vaatimuksista sitä paremmin löytää ehdokkaita, että sinäkin voi olla vika ;).
  • 5 / 32
  • vaeltaja2006
  • 4.8.2007 18:33
JohnnyFinlandin analyysit huvittavat. Hän sanoo kiertoteiden katta niin suoraan, että melkein pyörryttää. Niitä on olut ennenkin.
Toisten viat ja virheet (kumppaniakin etsiessä) on helppo löytää, mutta omille omituisuuksille ollaan täysin sokeita. "Eihän minussa itsessäni mitään vikaa ole, minulle ei vain löydy ketään..."

Kyllä se kumppani löytyy, kun sen aika on, ei yhtään aikaisemmin - malttia ihmiset - malttia. Eikä sen kumppanin ole mikään pakko löytyä nimenomaan hirvittävällä etsintäoperaatiolla, joka kattaa Gayromeosta alkaen kaikki mahdolliset seuranhakusysteemit, tai joka ikisen (ja hikisen) kuppilan missä homoja voi liikkua. Vaikka sanotaankin, että etsivä löytää, niin täytyy myös miettiä kenen löydettäväksi haluaa...
  • 7 / 32
  • kesäpoika
  • 5.8.2007 1:16
Musta on vähän pyörryttävää vihjailla, että jos et ole löytänyt ketään, vika on sinussa, olet vääränlainen. Vai? Miten tämä pitäisi tulkita, että jos ei halua pelkkää seksiä, kuten muut, on vika tyytymättömyyteen itsessä..?
Että toiveet pitäisi muuttaa sen mukaiseksi, mitä sattuu milläkin hetkellä olemaan tarjolla, joten unohda parisuhde ja ala jakaa, muuten olet liian vaativa, liian erilainen, viallinen? Sillä enemmistönhän on oltava oikeassa ja jos se haluaa sinusta pelkän perseen, on selvä vika olla myös emotionaalinen..? Niinkö?

Ehkä minulta meni JohnnyFinlandin viestin syvin olemus ohi. Historiamme tuntien väärinymmärrys kommunikaatiossa ei olisi kovin yllättävä vaihtoehto.

Keskustelu etenee aina omaan tahtiinsa johonkin suuntaan, enkä ole ihan varma onko tässä käynyt niin ja alkuperäinen aihe kadotettu, sillä ei Arkadaskaan varmasti oikeasti ole sitä mieltä, että keskustelun aloittajan aloitusviesti olisi pitänyt sisällään liian suuria vaatimuksia..? "En halua kerta panoja vaan jotain pitempi aikaista."

Ihan kohtuullista minusta.

Inhimillistä, sanoisin.
Minusta nuorena tuntui etta taytyi koitella kaikkien kanssa jotka vain halusi. Se katkesi aika pian kun poikakaveri vei omakseen. Jai paljon kokematta. Tama oli ennen AIDS, ja muita tauteja. ei ollut mitaan pelattavaa keksitty siihen aikaan. En kadu kun ajattelen taaksepain, mita olisi voinut tapahtua. Olet viela nuori, poika86, sinulla on viela aikaa loytaa suhde. Siella pienella paikalla on varmaan hurjaa menoa jos nama ulkonaisesti tunnetut homot lahialueella ovat olleet toistensa kanssa ties kuinka monta kertaa. Cool it, odota.
"...sillä ei Arkadaskaan varmasti oikeasti ole sitä mieltä, että keskustelun aloittajan aloitusviesti olisi pitänyt sisällään liian suuria vaatimuksia..? "

Mehän emme tiedä kaikkea - vain yhden näkökulman, jonka kirjoittajan teksti antaa, joten emme voi myöskään kommentoida asioita objektiivisesti kokonaisuutena, tuomme esiin vain oman käsityksemme lukemastamme. Se mitä kirjoitin virheiden näkemisestä, oli tarkoitettu yleiseksi kommentiksi - olemme sokeita omille virheillemme, mutta vaadimme täydellisyyttä toisilta. Tähän syyllistyn myös minä. Enkä usko, etteikö moni muukin tunnusta syyllisyytensä (ainakin itselleen) kun alkaa ruotia asiaa perinpohjin. Kukaan meistä ei ole täydellinen, silti voimme antaa itsllemme luvan tuntea itsemme täydellisiksi ja toivoa, etää kumppanimmekin olisivat sitä.

Sen täydellisyyden, jota mielemme edellyttää, minkä käsitämme täydelliseksi, on puolestaan pelkästään oma käsityksemme - se ei ole mikään standardi, EU-säännös tai laki. Se on vain korviemme välissä. Siksi, löytääklsemme unelmiemme kumppanin, joudumme omalta puoleltamme tekemään myönnytyksiä, joudumme tinkimään asettamistamme rajoista.

Jokainen meistä (tai ainakin useimmat) haluavat suhteen, jota muut kadehtisivat, joka olisi oman mittapuumme mukaan täydellinen, pitkäkestoinen ja joka olisi paljon muutakin kuin pelkkää panoa.
  • 11 / 32
  • JohnnyFinland
  • 5.8.2007 16:26
kesäpoika kirjoitti: "Ehkä minulta meni JohnnyFinlandin viestin syvin olemus ohi."

Viestini syvin olemus on tämä: jos poika86 ei satu juuri nyt löytämään sellaista seuraa, jota poika86 haluaa, niin se tuskin merkitsee, että "kaikkia vaivaa jokin".

Poika86, kyllä sinäkin vielä itseäsi kiinnostavia miehiä löydät, jatka vain etsimistä. Jos sinun ja jonkun toisen miehen toiveet eivät kohtaa, se ei merkitse, että jompaakumpaa "vaivaisi" jokin. Ette vain hae samoja asioita.
Arkadas, niin minäkin ajattelin, että viestisi oli varmasti tarkoitettu yleiseksi pohdinnaksi siitä, miksi parisuhdetta voi olla vaikea löytää. Kyllähän sitä usein näkee ja kuulee, miten ihmiset etsivät jonkin tietyn kauneus- ja ikäihanteen mukaista kumppania, vaikka itse olisivat kaukana vastaavista yleisistä ihanteista, tahtomatta tehdä kompromisseja. Joillain taas tuntuu olevan niin idealistinen kuva parisuhteesta, että kun sen vihdoin löytää, ei siinä eläminen tunnukaan hyvältä, koska se ei olekaan ihan sellaista kun toivoi. Sielunkumppanuuden etsiminen on minusta ihan yhtä epärealistinen tavoite kuin ajatella löytävänsä se täydellinen ulkonäkö.

JohnnyFinland, kyllä minä tuon ymmärsin. Ilmeisesti viestilläsi ei vain ollut sitä syvempää sanomaa, jota siitä etsin. :) Ero on siinä, että minä en tulkitse tuollaista lausetta ihan noin kirjaimellisesti, musta se kuvaa vain kirjoittajansa turhautumista tilanteeseensa, kun sinä taas tulkitsit viestin täysin kirjaimellisesti. Siksi meidänkin on varmaan niin vaikea ymmärtää toisiamme, mä puhun paljon vertauksin ja kielikuvin, ja olen huomannut, että sinun on vaikea hahmottaa niiden merkityksiä ja minun taas on vaikea pidättäytyä kuljettamasta toisten ajatuksia eteenpäin ja soveltamasta niitä sen saman kaavan mukaan, miten toivon muiden osaavan mun ajatuksiani soveltaa ymmärtääkseen, mitä todella tarkoitin. Miljoonalle esimerkille kun ei oikein ole keskustelussa sijaa.

Ranneliikeen porukan pitäisi perustaa Rl:n rinnalle deittisivusto, vastaavalla asiallisella linjalla kuin mitä täällä keskusteluissa noudatetaan. Sellaiselle olisi selvä tilaus. Ehdotukseni deittisivun nimeksi on Tiukkapipo. :) Joo joo, tiedän kyllä, ettei sellaiseen ole resursseja.. Enkä ilmottaudu edes vapaaehtoiseksi valvojaksi. Mä vaan olen luova, eli ideoin, ja sitten sysään.. niin siis organisoin.. kaiken vaivan ja vaikeat kohdat muiden huoleksi. :D Niin että tehkää sellainen!
Heteropariskunnan vapaa-ajasta huomattava osa kuluu lapsiin. Lasten harrastuksiin, kasvattamiseen, hoitoon jne.

Homopariskunnille jää lasten puuttuessa huomattava määrä ylimääräistä vapaa-aikaa mikä sitten pitää johonkin käyttää. Ja kun siitä ajasta menee seksin harrastamiseen suurempi osa kuin heteroperheillä niin tällä on väistämättä vaikutusta myös seuranhakuilmoitusten painotuksiin.
k_ma kirjoitti: "Ja kun siitä ajasta menee seksin harrastamiseen suurempi osa kuin heteroperheillä niin tällä on väistämättä vaikutusta myös seuranhakuilmoitusten painotuksiin."

Tutkiskelinhttp://www.iskuri.net-sivustolta löytyviä seuranhakuilmoituksia. Käytin seuraavia kategorioita:

homoilmoitukset = mies etsii miestä tai nainen etsii naista
heteroilmoitukset = mies etsii naista tai nainen etsii miestä
miesten ilmoitukset = mies etsii miestä tai mies etsii naista
naisten ilmoitukset = nainen etsii miestä tai nainen etsii naista
tositarkoitus = ilmoituksen luokka "Tositarkoituksella"
seksi = ilmoituksen luokka "Seksiseuraa" tai "Seikkailuseuraa"
muut = ilmoituksen luokka "Ystävä- tai kaverihaku", "Matkaseuraa", "Etsintäkuulutus" tai "Muu"

Tässä tulokset:

Homoilmoitukset: tositarkoitus 8 %, seksi 78 %, muut 14 %
Heteroilmoitukset: tositarkoitus 18 %, seksi 71 %, muut 11 %

Miesten ilmoitukset: tositarkoitus 13 %, seksi 76 %, muut 11 %
Naisten ilmoitukset: tositarkoitus 38 %, seksi 40 %, muut 22 %

Tulokset eivät näyttäisi tukevan k_ma:n hypoteesia. Seksikeskeisyys seuranhakuilmoituksissa näyttää liittyvän paljon vahvemmin miessukupuoleen kuin homoseksuaaliseen suuntautumiseen.
myös -86, myös sinkku. deittailu itessään on vähän karua, koska siinä periaatteessa tutustutaan toisiin ihmisiin lähinnä sen takia, koska ne on myös homoja. Sitten tulee vasta muita karsintoja ja säätämisiä. Toisaalta, deittailu mahdollistaa kauempana toisiaan olevia ihmisiä tutustumaan ja löytämään toisiaan.
Nuo JohnnyFinlandin kokoamat prosentit olivat hyvin kiinnostavaa luettavaa. Ja jotenkin tosiaan vahvistivat sitä käsitystä, joka ainakin minulla on ollut; kun on mies niin kivekset lyö tulta - ja nainen haluaa pysyvää parisuhdetta.

PS. Olisi ollut mielenkiintoista vielä tietää, eroavatko naisten ja miesten homoilmoitukset radikaalisti toisistaan...
  • 18 / 32
  • JohnnyFinland
  • 7.8.2007 11:28
smo kirjoitti: "Olisi ollut mielenkiintoista vielä tietää, eroavatko naisten ja miesten homoilmoitukset radikaalisti toisistaan..."

Miesten homoilmoitukset: tositarkoitus 7 %, seksi 80 %, muut 13 %
Naisten homoilmoitukset: tositarkoitus 11 %, seksi 65 %, muut 24 %

Miesten heteroilmoitukset: tositarkoitus 15 %, seksi 75 %, muut 10 %
Naisten heteroilmoitukset: tositarkoitus 46 %, seksi 32 %, muut 22 %
Heteroseuraa etsivä mies etsii parisuhdetta yli kaksi kertaa todennäköisemmin kuin homoseuraa etsivä mies, naisilla tulos on vielä selvempi, heteroseuraa etsivät naiset ovat liikeellä tositarkoituksella yli neljä kertaa useammin kuin homoseksuaalista seuraa etsivät naiset.

Miltäköhän tilasto näyttäisi, jos voitaisiin puhua homoista miehistä ja heteroista miehistä jne. ja jättää bi-seksuaalisuus tilaston ulkopuolelle? Musta ainakin tuntuu, että varsinkin naisten seksi-ilmoituksista moni on haluan-kokeilla-naisenkin-kanssa -tyylinen, miehet taas seksiseuraa halutessaan eivät niin usein perustele hakunsa syytä (ja miksi tarvitsisikaan?).
Tasan ei käy onnen lahjat. Kateelliset puhuvat, että minulla on haaremi. Totta on, että on oikein valittavaksi asti (naisia). Ja silti monet (varteenotettavat) lesbot valittavat seuran puutetta, ETENKIN minun ikäiseni.

Paras selitys on se, että paskan määrä on vakio. Jos ei syrjitä, joutuu olemaan yksin. Jos taas saa päälle rekkalastillisen homofobiaa, niin sitten on seuraa joka sormelle.
kesäpoika kirjoitti: "Heteroseuraa etsivä mies etsii parisuhdetta yli kaksi kertaa todennäköisemmin kuin homoseuraa etsivä mies - - -"

Kannattaa olla tarkkana termien kanssa, ettei tule tehneeksi perustelemattomia yleistyksiä. Esimerkiksi "miehen heteroilmoitus" ei ole sama asia kuin "heteroseuraa etsivä mies", sillä kaikki heteroseuraa etsivät miehet eivät suinkaan ilmoittele verkkosivustoilla. Jos Iskurissa seuraa hakevista tehdyt havainnot haluttaisiin yleistää kaikkiin seuraa hakeviin ihmisiin, se edellyttäisi, että Iskurin seuranhakijat olisivat edustava otos kaikista seuranhakijoista. Tätä tuskin voidaan pitää itsestään selvänä.

Mitä "yli kaksi kertaa todennäköisemmin"-ilmaisuun tulee: yhtä hyvin voitaisiin sanoa, että miesten tositarkoitus-ilmoitusten suhteellisissa osuuksissa on kahdeksan prosenttiyksikön ero homojen ja heterojen välillä. Tai että seksi-ilmoitusten suhteellisissa osuuksissa on vain viiden prosenttiyksikön ero. Mutta sehän ei enää kuulostaisi niin dramaattiselta kuin "yli kaksi kertaa todennäköisemmin". :)
smo kirjoitti: "Nuo JohnnyFinlandin kokoamat prosentit olivat hyvin kiinnostavaa luettavaa. Ja jotenkin tosiaan vahvistivat sitä käsitystä, joka ainakin minulla on ollut; kun on mies niin kivekset lyö tulta - ja nainen haluaa pysyvää parisuhdetta."

Toisenlaisenkin tulkinnan voisi esittää: ehkäpä monet miehet haluavat sekä parisuhteen että seksiä muidenkin kanssa kun taas monille naisille riittää pelkkä parisuhde.
Jotta mun ilmaisuni olisi täsmällinen, riittäisi, että olisin jättänyt yhden i-kirjaimen pois sanasta etsii. Etsi viittaisi tähän tilastoon, etsii on yleistävämpi. Se ei kuitenkaan muuta sitä faktaa minkä numerotiedot antoivat. Mä sanoin "yli kaksi kertaa todennäköisemmin" siksi, että se on mun tapani tulkita tilasto, jonka näin ja ero on musta iso. Sen voi nähdä toisinkin. Ihan kuten voi sanoa, että joka ei viides ei halua homoa naapurikseen tai että 80% ei ole mitään homoa naapuria vastaan, että homo vihittiin tärkeään kirkon virkaan tai korostaa sitä, että pari äänekästä fundista vastusti homon nimeämistä. Uutisointi ei voi olla täysin puolueetonta, koska aina on valittava jokin näkökulma, josta uutisen kertoo. Tämä oli minun, ja koska se ei ole mielestäni loukkaava, en ole siitä pahoillani.

Musta tilasto kertoi myös aika tyhjentävästi, että parisuhdetta etsivien kundien kommentit siitä, miten monet homot juoksevat pelkän seksin perässä ovat aiheellisia. Ongelma ei ole vain heidän päässään, iso osa todella etsii pelkkää panoa.
Niille parisuhdetta etsiville ei ole juuri merkitystä sillä, johtuuko suhteessa elämisen huono suosio suuntautumisesta vai sukupuolesta.

Sukupuolten eroilla mäkin olen monesti selittänyt homoudesta kyseleville ihmisille gaykulttuurin seksikeskeisyyttä. Miesten seksuaalisuus on paljon suorempaa kuin naisen, ja kun kaikki homot on miehiä, niin tottakai toiminnan suoruus korostuu.
Kummallista että Juhani V ei ole ollut täällä ilmoittamassa mitä tähän ketjuun saa kirjoittaa. En nyt tästä tämän enempää uskalla tarinoida kun ei ole määräyksiä annettu.
kesäpoika kirjoitti: "Musta tilasto kertoi myös aika tyhjentävästi, että parisuhdetta etsivien kundien kommentit siitä, miten monet homot juoksevat pelkän seksin perässä ovat aiheellisia."

Aivan takuulla on olemassa monia homoja, jotka "juoksevat pelkän seksin perässä". Tuon uskomiseksi ei tarvita tilastoja. Sen sijaan jos joku haluaa yleistää Iskurin ilmoitusten suhteellisista osuuksista saadut luvut kaikkiin seuranhakijoihin, törmää tuohon edustavuus-ongelmaan, jonka jo mainitsin.

Näkökulman valinta - tarkasteleeko tositarkoitus-ilmoitusten vai seksi-ilmoitusten suhteellisia osuuksia - on yleistämisestä irrallaan oleva asia. Valitsipa kumman näkökulman tahansa, edustavuus-ongelmaan törmää joka tapauksessa, jos lukuja ryhtyy yleistämään kaikkiin seuranhakijoihin.

Yleistäminen on arveluttavaa senkin takia, ettei ilmoituksen laittaminen seksiseuraa-kategoriaan ole tae parisuhdevastaisuudesta. Minäkin tunnen pariskuntia, joiden parisuhde on saanut alkunsa seksisuhteena. Toisin sanoen: se, että laatii ilmoituksen seksiseuraa-luokkaan, ei välttämättä tarkoita, ettei mikään muu kuin seksi tule missään tapauksessa kyseeseen.

kesäpoika kirjoitti: "Niille parisuhdetta etsiville ei ole juuri merkitystä sillä, johtuuko suhteessa elämisen huono suosio suuntautumisesta vai sukupuolesta."

Suuntautumisen ja sukupuolen vaikutusta tutkiskelin vastauksena k_ma:n esittämään hypoteesiin, en vastauksena poika86:n kirjoitukseen. Huomauttaisin myös, että kumppanin löytymisen vaikeudelle on runsaasti muitakin mahdollisia syitä kuin tuo oletettu suhteessa elämisen huono suosio. Jospa vaikka poika86:n hengitys haisee helkutin pahalta. ;-)
Tuli vain mieleen, että osalla homoista on jo parisuhde, mutta avoin sellainen. Sen vuoksi etsitään vain seksiseuraa, ei parisuhteen korvaajaa.

(Lisäys: tämä lienee avoimempaa toimintaa homoilla kuin heteroilla, mutta se ei mielestäni kerro suoraan sitä onko se yleisempää jommassa kummassa ryhmässä.)
Uskon, että seksihakuisuus on mies-juttu, ei homo-juttu.

Kyllä ne heteromiehetkin mielellään viettäisivät riemukasta seksielämää ja vaihtaisivat kumppania jos siihen olisi helppo mahdollisuus.
Millä tavoin seksielämä on riemukkaampaa, jos vaihtaa kumppania?

Mä olen kyllä todennut sen, että jos pitää paljosta seksistä, niin parisuhde on ehdottomasti paras tapa elää. Jos pitää seksin metsästyksestä, se on ihan toinen juttu.
  • 31 / 32
  • JohnnyFinland
  • 8.8.2007 21:36
Jos joku ei kerta kaikkiaan pidä maksalaatikosta, niin aika ja iäisyys ei riitä yritykseen saada häntä ymmärtämään, miksi joku pitää maksalaatikosta. Kyseessä kun ei ole asia, joka olisi kokonaan rationaalisten perustelujen ulottuvilla. Sitä paitsi maksalaatikon syömisenhän ei pitäisi pahemmin vaikuttaa ihmisiin, jotka eivät maksalaatikosta pidä, joten ei ole olemassa erityistä motivaatiota saada maksalaatikkoa vieroksuvia ymmärtämään muiden ateriavalintoja.

Siinä sinulle vertaus, Kesäpoika, sinä kun niin pidät niistä. :)
kesäpoika kirjoitti:

> "Millä tavoin seksielämä on riemukkaampaa, jos vaihtaa kumppania?"

Silloin se on noin jos pitää siitä, että kumppani on uusi - tai jos pitää siitä "metsästysvaiheesta". Eli ei käsittääkseni liity niinkään siihen seksin määrään (eli uutta hakevilla voi tosiaankin olla vähemmän seksiä kuin vakisuhteessa olevilla).

Mutta yksilöitä tässä kaikki.