Lävistyksistä

  • 1 / 68
  • ei niin nuori
  • 2.8.2007 23:04
Olisiko aika muutaman hetken jälkeen taas kysellä ihmisten lävistyksistä? ;)

Itseltäni löytyy kummastakin nännistä ja viimeisimpänä pa.
  • 3 / 68
  • utelias79
  • 2.8.2007 23:29
hei!

kerropa lisää tosta pa:sta? paljonko maksoi, sattuiko, miten parani jne? kaikki kiinnostaa:) itse oon haaveillut sellasesta, mutta ei oo uskallus riittänyt. ja poikakamukin pitäis vielä saada vakuuttuneeks...
PA -lä'vistys tarkoittaa Prinssi Albert lävistystä. Se on sellainen rinkula joka laitetaan terskan läpi, koita googlettaa sillä sanalla kuvahaussa ;).

Itse haluaisin kolme rengasta vasempaan korvaan, neljä oikeaan ja yhden oikeaan kulmaan. Sitten kun joskus muutan niin ehkä sitten :E. Tällä hetkellä ei ole kyllä mitään.

Mutta noita PA -lävistyksiä ym. intiimialueen lävistyksiä en kyllä ikinä hanki, vähän liikaa pelkään alapääni puolesta!
Itselläni on tällä hetkellä kielessä. Vielä muutaman haluaisin korvaan, mutta saas nähdä koska ne sinne ilmaantuvan :-)
Ei lävistyksiä, eikä luultavasti tulekaan. Ei edes korvassa. Taino, olkapäässä on pari ruuvia luussa, lasketaanko ne?
  • 8 / 68
  • ei niin nuori
  • 3.8.2007 12:24
Utelias79: Kurkkaapa Harnessin sivuille (www.harness.fi) - sieltä löytyy aika hyvin tietoa pa:sta. Kivun kokeminenhan on henk.kohtaista, mutta ei ollut ainakaan minusta olleenkaan "paha" kokemus; menisin siis udestaankin. Paranemisesta vaikea näin "tuoreen" tapauksen suhteen kertoa. :)
Joo, ei yhtään läväriä mullakaan, eikä tule. On sen verran jouduttu mullakin operoimaan tätä kroppaa lääketieteen puolella, että ne muhkeet arvet kyllä riittää.

Just pari päivää sitten juttelin junassa naisen kanssa ja se esitteli mulle ylähuulessaan ja silmäkulmassaan olevia tosi ikävän näköisiä reikiä, jotka eivät ole arpeutuneet pois. Sanoi, että tietää muitakin, joille näin on käynyt. Ja totesi myös, että jos nyt olis siinä tilanteessa, et ottaako vai ei, niin ehdottomasti ei ottaisi.

Samoin sanoi yksi tuttu, joka otti kans huulilävärin tossa pari vuotta sitten. Sen jälkeen syöminen, juominen, puhuminen ja pussaaminen on muuttuneet akrobatiaksi mutta negatiiviseksi sellaiseksi, sanoi hän. Eli suosittelisin kelaamaan kuitenkin parikin kertaa ennen lävärien ottamista.
Nelisen vuotta sitten otettiin molemmat nännilävärit - itselläni on vieläkin, mutta puoliskoni joutui poistamaan urheiluharrasteensa vuoksi . Toisessa korvassa on vielä välillä korvis (tuppaavat katoamaan helposti). Tällä iällä tuota naamaa ei tulisi mieleenkään alkaa lävistämään - toisaalta en ole koskaan lämmennyt ajatukselle. Kasvojen alueelle tehdyt lävistykset eivät mielestäni ole edes asiallisia. (Tulee mieleen maatalousnäyttelyn palkintosonni isoine nenärenkaineen ja vaadittavine tunnisteineen.)

Kun noita edellä olevia kommentteja luin, sanon suoraan: Miettikää tarkkaan miltä haluatte naaman näyttävän aikuisiällä.
Mulla on kieliläväri, samoin miehellä. Tykkään, enkä halua pois, mutta kielikorussa on se hyvä puoli, että halutessaan sen voi poistaa ilman näkyviä jälkiä.

Kuten oon ennenkin sanonut, niin mulle lävistykset ja tatuoinnit on henkilökohtainen juttu, eli en halua sellaisia, jotka näkyy, jollen tahdo näyttää. Kumpaakin löytyy yksi kappale.
Minulla on PA ja se on ehdottomasti parasta, mitä olen seksin eteen koskaan tehnyt. Näyttää hyvältä, tuntuu aivan erityisen hyvältä ja onpa vielä aika hienonnäköinenkin ;)
Kielessä on reikä, ja niin on vasemmassa korvalehdessä ja oikean korvan rustossakin.

Jälkimmäiset kaksi itse tehtyjä, kieltäni en ruvennut sentään itse telomaan.
Tässä ihan lähiaikoina olen nähnyt pari heppua joilla on ollut korvassa lävistys, josta näkyy läpi. Aika huumaavan näköinen kyllä. "Korussa" siis noin puolen sentin reikä keskellä.

Osaako kukaan sanoa tehdäänkö sellainen venyttämällä vai niitataanko siinä suoraan lihaa pois? Entä minkä kokoinen reikä vielä umpeutuu, mikäli koru otetaan pois? Ei silti, en taida edelleenkään sellaista ottaa :-)
Itse tein nuo levennykset hitaammalla tavalla eli venyttämällä mutta jotkut hankkivat levennykset leikkaamalla palaset poies..eli kumpikin käytäntö on voimassa:)
Niin minulla on kielenalla(jargoni on nyt mielestäin poistunut), huulessa, korvassa yksi levennysten lisäksi ja jonkun teini-iän hairahduksen johdosta myös navassa...
seuraavaksi ajattelin ohimolle laitattaa, säästän sen syksyksi kun helteellä tuoreilla lävistyksillä on tapana tulehtua...
K_ma: nuo ns. "flesh tunnel"-lävistykset eivät itsellään umpeudu kunnolla. Yleensä ne tehdään venyttämällä, jolloin siis korvalehti venyy ja toisesta korvasta tulee eri näköinen kuin toinen. Korvassa on siis ihan näkyvä reikä vaikka korun ottaisikin pois. Tämä voidaan korjata kirurgisella toimenpiteellä mutta jälki siitä silti jää. Kannattaapa siis miettiä kunnolla ennen päätöksien tekemistä.

Itse meinasin ottaa tuollaisen ennen kuin näin kuvia operoiduista korvista. Heh heh.

Korjatkaapa jos olen väärässä, en ole asiantuntija. Näin isot pojat kertoi. :P
"Miksi kukaan ei vielä ole keksinyt lävistää päätään? XD"
Varmasti monella mielessä käynyt mutta kukaan sitä vielä liene toteuttanut ihan koristautumis mielessä...

Itsellä kahdeksan millin tunnelit molemmissa korvalehdissä ja ihan hyvin palautuvat jos tarvitsee "piilotella" (...tai muuten vain vaihtelun vuoksi). Omat tuulitunnelit ovat tehty venyttämällä, ei siis ampumalla palaa pois joten en tiedä onko noissa sitten eroja. Luulisin että tuo ampuminen arpeuttaa jonkin verran ja kudos ei palaudu samalla lailla? Ja tuo venytys/palautumis riippuu usein myös kudostyypistä eli ei liene mitenkään yleispäteviä nuo liene.
Ha haa! Pääsenpä heti kyselemään lisää itsekin noista tunneleista!

Eli; sanoit että palautuvat hyvin jos pitää piilotella? Kuinka hyvin? Eli siis jääkö korvaan näkyvä reikä vai onko jälki jotakuinkin kuin jatkuvasti isoja korvakoruja pitävällä ihmisellä eli käytännössä viiru? Ja jos kerran piilotus onistuu, umpeutuuko nuo pienemmät tunnelit ajan kanssa?

Sillä tosiaan kyselen että itse olisin pienet tunnelit halunnut laittaa. Kaikilla joilta kysyin oli kokemusta vain suurensuurista rei'istä...
No meni ainakin "täydestä" kun kukaan ei kysellyt reikieni perään :-n
Tosin en ole kuin vuorokauden ollut ilman koruja joten eivät ehtineet kutistua juurikaan. Melko huomaamattomat montut kuitenkin olivat.


lisää vaikka tuolta;


http://www.wormz.org/venytys.html
Mun korvanreijät umpeutuu ainakin nopeasti ja jos on päivän ilman niin joutuu uudestaan venyttämään...
Kaverilla oli 15 millin korut jotka baari reissun jälkeen katosivat ja oli viikonpäästä enää sen verran reikää jälellä että sai lävistyskorun(1,5mm) enää läpi.
Kummatkin on siis ihan orgaanisesti korvamme venytetty.

Onko kellään muuten kokemusta surface-koruista?
Kuulin että sellanen joustava koru ois paras eikä kasva ulos niin helposti...??
eikös kuitenkin punchattu reikä jää sellaiseksi ko se ammutaan, kuitenkin kudosta puuttuu korvasta sitten. näin ainakin luulisin ja sille kaverin punchattu reikä näyttää ko se korun ottaa pois.

itsellä kieli lävistetty kahdesti (otin ensimmäisen inttiin pois), leussa koru, korvissa neljän millin venytykset ja napa lävistetty alapuolelta. tarkoitus olisi ottaa napaan toinen vielä. vehkeitäni en pikkukummassa menisi lävistämään, tuntuu kovin vieraalta ajatus. korkeintaan jotain pientä esinahkaan jos pakko olisi ja muut paikat loppuu kesken ^^
Minulla on huulikoru vasemmalla puolella ja kielikorua olen tässä funtsinut jo jonkun aikaa. Olisi ihan mukva kyllä.
Otin niitin kielestä pois.

Altistaa kuulemma MRSA:lle. Ja minulla tuo todettiin vähän aikaa sitten.

En siis enää ihan varauksetta menis suosittelemaan.

Ikävä jäi.
Lävärit on hieno asia jos niistä tykkäillee.
Itse kovastikkin tykkään, tällä hetkellä on nenäx2, septum ja madonna.
Nännissäkin on ollut kaksi kertaa, mutta olen joutunut ottamaan pois.
Lisää aion ottaa vielä ainakin toisen madonnan, molempiin kulmiin ja huuleen alas keskelle.
Olisi mukava tietää, mikä riski on saada hiv-infektio lävistys kielessään suihinotossa. Sama asia, jos sellainen on munassa. Lävistyshän hinkkaa koko ajan on se missä paikassa vaan ja etenkin, kun se on limakalvossa.
itselläni 3 huulessa, smiley, tongue web, septum, kulma, nänni ja napa. lisää haluaisin ja otankin kun saa rahaa.. ;)
sanoin blogissani aikaisemmin, kun reijat ei nenaan riita, niin meilla tehdaan polttomerkkeja ja arpia. Minulla vain korva reika.
Lävistykset näyttävät naamassa räkäpallukoilta. Rumentaminen on nykyisin muotia.
Mulle rään ja korun erottaminen toisistaan ei oo koskaan tuottanut ongelmia.

Oon aiemmin ollut sitä mieltä, etten halua näkyviä lävistyksiä, mutta nyt on alkanut tehdä mieli kasvoihin. Lävistykset on siitä kivoja koruja, että ne ei musta näytä koskaan teennäisiltä ja ne sopii moneen erilaiseen tyyliin.

Kulmakarvoihin oon miettinyt tai sitten huuleen. Oikeestaan tahtoisin molemmat, mutta en halua kahta korua yhtä aikaa kasvoihin, musta siitä tulee jotenkin sotkuinen vaikutelma, kun ei tiedä minne katseensa kohdistaisi. Koru kerää kuitenkin katseita, varsinkin vieraan ihmisen kasvoissa, ihan tahattomasti.

Mulla on aika huomiota herättävät silmät, niitä ihmiset monesti kommentoi. En osaa ajatella miten kulmakoru vaikuttaa siihen, korostaako se silmiä, vai vetää huomiota niistä pois. Mies tykkäisi huulikorusta tällä hetkellä enemmän, sen mielestä mulla on kivat huulet. Omasta mielestä mulla on liian leveä ja jotenkin mutru suu.

Itseään ei osaa ajatella vierain silmin. Jollain toisella osaa heti ajatella, että ei tuon noin kannattaisi laittaa, kun se korostaa ihan vääriä asioita.

Saahan ne korut tietysti pois jos ei tykkääkään. Varsinkaan kulmaan tuskin jää mitään huomattavaa arpea, kun siinä kasvaa karvoja kuitenkin peittämään jäljet.
Mulla on vain oikeassa korvassa venytys ja sekin kutistuu hyvää vauhtia, koska hukkasin venytyskoruni ja nyt siinä on palkästään 1,2mm paksunen renkukla. Kulmaan otan sitten kunhan siinä oleva näppylä on parantunutX).
kulma, septum, medusa ja kielikoru. oli myös 2 madonnaa, napakoru ja smiley, mutta ne olen ottanu pois :)
vielä olis tarkoitus ottaa muutama lisää kunhan on rahaa tarpeeksi.
minulla on ollut huulessa ja kulmassa. nyt on korvissa (tosin niitähän ei yleensä lävistyksiksi lasketa) ja navassa. olen aikeissa ottaa surfacen rintakehään ja olen ajatellut myös ottaa niskaan, mutta tuskin otan. musta lävistykset on kauniita, kunhan niitä ei ole liikaa. ja mitä arpiin tulee niin oon muutenki semmone ihminen et kolhin itseäni koko ajan et oon arpia täynnä enivei :D mun entinen seurustelukumppanikin katseli kerran mun käsiä ja kysyi kuinka mones nyrkkitappelus olen ollu :D
Aloin vähän aikaa sitten venyttää korvalehtien reikiä. Tällä hetkellä koko 1/8".
Itellä on uusin niskasssa olevat kaksi palloa, jotka ovat 3,5 cm tangon päissä.
> Kulmakarvoihin oon miettinyt tai sitten huuleen.

Silmäkulma on käsittääkseni yksi huonoimmista mahdollisista paikoista lävistykselle kasvoissa. Iho on ohutta ja näkyvä arpi jää helposti. Kulman iho voi myös ilmeisesti irrota allaolevista tukikudoksista ja jäädä ikävästi roikkumaan. :P Mitä ulkonevammassa paikassa koru on niin sitä alttiimpi se myös on tapaturmille.




> Aloin vähän aikaa sitten venyttää korvalehtien reikiä..

> Itellä on uusin niskasssa olevat kaksi palloa..



Anteeksi, ei millään pahalla, mutta hyi hitto. :(
Itsellä kulmissa ei pysy sitten millään...kasvaneet ulos ja ilman mitään arpea.Yksilöllisiä nuo.
Luulen kuitenkin että alttiimpi tapaturmille on korvat, ei kulma...kasvoja tulee suojeltua ihan luonnostaan eleillä eri tavalla?.. ja riippuu myös korusta. Lävistyskorut on mukavia pitää kun ei ole teräviä kulmia tai "piikkejä" mihin villapaita saattaa takertua..no piikkejä tulee joskus käytettyä mutta sitä varoo myös erilailla.

Tunnelit on kivat - ja venyttämiseen "jää koukkuun".
Itsellä nykyään kymppimillit ja...hmm.


"Anteeksi, ei millään pahalla, mutta hyi hitto. :(" -No offense meant, and none taken..?
Minusta on kummaa, kuinka usein ihmisiltä tulee ensimmäisenä tuo "hyi hitto" refleksi. Veikkaan että suomessa kun plugit on vielä suht pienten piirien juttu, ne yhdistetään yhä joidenkin afrikkalaisten heimojen monen tuuman venytyksiin. Suurin osa ihmisistä ei kuitenkaan nykypäivänä venytä juuri puolta tuumaa suuremmaksi, tuuma on isoin mitä olen livenä nähnyt.

Ja mitä kummallista pintalävistyksessä niskassa on verrattuna muihin pintalävistyksiin? Olen nähnyt läväreitä paaaaljon oudommissakin paikoissa. Heh.
Niin..kukaan ei varmaan tulisi sanomaan että kravattini on "hyi hitto" mutta lävistysksestä voi sanoa niin päin naamaan.
Luulen kuitenkin että vääränlainen tai "karsee" kravatti on suurempi tyylivirhe kuin lävistys, maku/ ja tyyli mieltymyksistä huolimatta.
Se mitä kukin keholleen/kehollaan tekee on oma asia...? Ja vaikka tietyn "reaktion" otan ihan "kohteliaisuutena" kuitenkin mielummin silloin kun otan asian itse esille.

*Hyi hittoja näkyy ihan kivasti katukuvassa nykyjään.
> Veikkaan että suomessa kun plugit on vielä suht pienten piirien
> juttu, ne yhdistetään yhä joidenkin afrikkalaisten heimojen
> monen tuuman venytyksiin.

Ei se tuosta johdu. En vain koskaan ole oikein ymmärtänyt kropan laajamittaista rei'ittämistä tai pysyvää maalaamista. Se on minulla vissiin jokin epä-älyllinen, tunnepohjainen juttu. Puistattaa, enkä sille mitään voi.



> Niin..kukaan ei varmaan tulisi sanomaan että kravattini on "hyi
> hitto" mutta lävistysksestä voi sanoa niin päin naamaan.

En todennäköisesti menisi livenä sanomaan kellekään "hyi hitto" hänen lävistyksestään, mutta en sanoisi sellaista kovin helpolla myöskään kenenkään vaatteista. Ja vaatteet ovat kuitenkin hieman eri juttu kuin reiät kehossa. Ainakin mun mielestä.



> Se mitä kukin keholleen/kehollaan tekee on oma asia...? Ja
> vaikka tietyn "reaktion" otan ihan "kohteliaisuutena" kuitenkin
> mielummin silloin kun otan asian itse esille.

Juu, toki. Siksipä en tosiaan livenä kenenkään lävistyksiä hyihyittelisi. Jos mielipidettä kysyttäisiin niin voisin sen jotenkin hienovaraisesti ilmaista, että ei oikein iske. Netissä oman puistatuksen ilmaisemisen kynnys on anonymiteetin vuoksi tietysti matalampi, ja täällähän tuo kommentti ei nimenomaan ollut henkilöity kehenkään tai kenenkään tiettyyn lävistykseen, vaan korvavenytykset ja pintalävärit puistattivat ilmiöinä.
Minkäs fobioilleen voi...sanoi lintu ihmisen nähdessään ja pyrähti pakoon?

"..vaatteet ovat kuitenkin hieman eri juttu kuin reiät kehossa" -ei ole jos kyse on itsensä koristelusta...tai itsensä "toteuttamisesta" tyylikeinoin.
Ja hassua miten tatuointeja ja lävistyksiä pidetään "alakulttuurin" ja nuorisokulttuurina; keinoina/ välineinä jotka kuuluvat "itsensä/ tai rajojensa" etsimisen tai "vaihe" jota pitää varoa ja harkita kun siitä *jää* pysyviä jälkiä kehoon. Totta että näkyvimmillään nuo löytyvät "nuorisokulttuureista" ja osaltaan "kuuluvat" tietyyn ikään ja "kapina" vaiheeseen. Hardcoreimmat tapaukset olen nähnyt huomattavasti vanhemmilla tyypeillä ja "välttämättä" pyri olemaan "näkyvillä" shokeeramis tarkoituksessa.
"En todennäköisesti menisi livenä sanomaan kellekään "hyi hitto" hänen lävistyksestään, mutta en sanoisi sellaista kovin helpolla myöskään kenenkään vaatteista."

Itselleni on todettu ihan päin naamaa, " et hyi hitto tuo sun läväri on ruma". Itse en sitä kokenut mitenkään negatiivisenä asiana. Jokaisellahan on oikeus mielipiteeseen ja ainakin minä sen kestän, jos joku ei läväristäni pidä.
Enhän minä sitä muita varten ottanut, vaan itselleni. Oma lävistykseni kauneusarvo on minulle varmasti ihan eri asia kuin jollekin toiselle.

"Ja mitä kummallista pintalävistyksessä niskassa on verrattuna muihin pintalävistyksiin? Olen nähnyt läväreitä paaaaljon oudommissakin paikoissa. Heh."

Olen Vermillion kanssasi samaa mieltä, varmasti pintalävistyksiä löytyy ihmeellisemmistäkin paikoista. Tämä niskaläväri oli vain jotenkin heti niin kotoinen kun sen otin :-)
itselläni on:

- napa
- alahuuli
- madonna

mutta joskus haluaisin itselleni niskakorun, joista tässä onkin ollut keskustelua.
en vain ole varma uskaltaisinko sellaisen ottaa O_ö
Juu löytyypi huuli-, kieli-, bridge- ja napalävistys. Lävistykset on ihania ja meinaan ehkä ottaa genitaalilävistyksenkin : D
Mun mielestäni kaikki muut kuin ihan normi-korvikset on kerrassaan vastenmielisen näkösiä. Estetiikkansa kullakin. Seurustelin kerran sellaisen miehen kanssa, jolla oli nänniläväri ja sen näkeminen teki joka kerta pahaa ja sängyssä piti koko ajan varoa, ettei tule koskeneeksi siihen. Ehkä outoa mutten voi sille mitään...
  • 47 / 68
  • Kolmoisritti
  • 26.12.2009 15:11
mä en suostis suutelemaan miestä, jolla on kielilävistys. Enkä muutenkaan jaksa kuunnella niitten sössöttävää puhumista.

oon ihmetelly et miks niit tatskoja sit pitää esitellä jopa hääkuvissa tai lehtikuvissa. moni ei tiedä et tuollainen voi olla este työn saamiselle. miten voi ottaa tyypin asiakaspalvelutehtäviin jos sil on kaulassa tatska, ainakin sellaseen mis tulee asiakkaita eri kulttuureista.
Ilmeisesti lävistyksiin (ja tatuointeihin) fobian omaisesti suhtautuminen on melko yleistä. Onkohan tuolla "tieteellistä" nimeä...-vai meneeköhän tuo jonkun neulakammon piikkiin?
(heh..)

Lävistykammoiset; pelkäättekö ylipäätään esim verikokeen ottoa tms..
Mua ei pelota ollenkaan se lävistyksen tekeminen, ne on musta vaan vastenmielisen näköisiä.
Niin...eihän nuo (korva)lävistykset(kään) kaikille sovi.


*hymiö
"mä en suostis suutelemaan miestä, jolla on kielilävistys. Enkä muutenkaan jaksa kuunnella niitten sössöttävää puhumista."
Ei kielilävistys aiheuta sössöttämistä, jos koru on oikean mittainen. Sössöttäjillä on jäänyt lävistyksen tekemiseen käytetty pitempi tappi kieleen, mikä myös aiheuttaa hampaiden kulumista enemmän kuin oikean mittainen, lyhyempi tappi jota käytetään lävistyksen parannuttua. Jos ensimmäinen koru jätetään pitkäksi aikaa paikalleen, se ajan mittaan kuluu, ja kuluneelle pinnalle saattaa kertyä bakteereita ja se saattaa ärsyttää lävistyksen sisäpintaa. Kielikoru tulisi vaihtaa n. 2 kertaa vuodessa, ja käyttää ainoastaan kirurginteräksisiä koruja...
Tuo sössöttäminen voi tietysti johtua monesta muustakin asiasta, eikä ole minunkaan mielestäni kovin viehättävää. Kielikoru ei juuri suudellessa tunnu, paitsi ehkä omistajalleen.
Minä taas en suostuisi suutelemaan sössöttävää miestä. Heh.

"oon ihmetelly et miks niit tatskoja sit pitää esitellä jopa hääkuvissa tai lehtikuvissa."
Nyt menee taas tälle harmaalle alueelle, että mikä on esittelyä ja mikä ei. Tuolla on tosta homouden toitottamisesta esim. keskustelu käynnissä (http://ranneliike.net/keskustelu.php?act=rthrd&grpid=20&thrdid=8565) mistä voi ottaa suuntaa-antavaa.
Pitäiskö ihmisen peittää tatuointinsa, jos ne sun mielestäs sattuu olemaan epäesteettisiä? Aika itsekeskeinen ajatusmaalima.

"moni ei tiedä et tuollainen voi olla este työn saamiselle. miten voi ottaa tyypin asiakaspalvelutehtäviin jos sil on kaulassa tatska, ainakin sellaseen mis tulee asiakkaita eri kulttuureista."
Miten voi ottaa homon asiakaspalvelutehtäviin, jos se sössöttää, ainakin sellaseen mis tulee asiakkaita eri kulttuureista?
Eiköhän näiden tällaisten työhönottokriteerien pitäisi olla taas mennyttä päivää. Eikö annettaisi jo muiden tehdä omalla kropallaan/elämällään niinkuin ne itse haluaa, kun kuitenkin jos itse ei tykkää niin saa tehdä toisin?
Tää on just tätä perinteistä Suomalaista kerrostalokyttäyskulttuuria. Kiusa se on pienikin kiusa - ja jos ei mikään kiusaa niin sitten saatana sekin ärsyttää.
  • 52 / 68
  • Cyoon Zirkov
  • 28.12.2009 4:10
itse pidän lävistyksistä yleensä, en tiedä sopiiko kaikille, mutta en ole vielä tavannut henkilöä jolle ei sopisi :)
minulla on korva lävistysten lisäksi vain septumi, aiemmin oli napalävistys kanssa mutta se tulehtui niin usein että päätin luopua.
tykkäsin siitä kyllä kovasti, oli nätti :)
septumi on kanssa kivan näköinen ja sopii mulle hyvin.
eikä sattunut ainakaan minulla :)
Kielikoru on seksuaalinen. Mä annan siitä plus-pisteitä. Sitä voi kutsua aidoksi uhrautumiseksi toisen nautinnon vuoksi. :) Lisäksi korun omistaminen saa omistajansa usein harjoittamaan ahkeraa kielijumppaa. Taitavaa kielen hallintaa en sitäkään pidä negatiivisena. Ja suudellessa.. no, huulipusut ovat erikseen, sitten on se suutelu jota ei yleensä harjoiteta toisten nähden ja jolloin koruilla leikkiminen antaa lisää ulottuvuutta. Koru on se pieni extra joka tulee kaiken tavallisen päälle.

Sössötystä kielikoru aiheuttaa vain silloin kun se on juuri laitettu ja lävistyskohta kipeä. Ja mitä makuasioihin tulee, mä taas en suutelisi ihmistä, joka puhuu toisista ihmisistä pääosin negatiivisia asioita. Ihmisille tärkeitä ovat kovin erilaiset asiat.

Mun ikäisistäni ihmisistä varmaankin puolella on jokin lävistys tai tatuointi, ainakin pääkaupunkiseudulla. Niihin tottumattomuus kuulostaa jotenkin hyvin vanhanaikaiselle.
Haluaisin niin kovasti ottaa itselleni joko kielikorun tai sitten smileyn, mutta mulla on niin kova piikkikammo, ettei toivoakaan ainakaan toistaiseksi. Toisaalta kurjaa, koska gf ei varmaankaan laittaisi pahakseen kielikorua :D Muutamalla meidän kavereista on kyllä kielikoru ja niiden poikaystäviltä (kaverit ovat siis heteroita/bissejä) gf aina kyselee, että onko se oikeesti niin kiva, kun toiset väittää ja sitten tulee se koiranpentukatse muhun :D
"Haluaisin niin kovasti ottaa itselleni joko kielikorun tai sitten smileyn, mutta mulla on niin kova piikkikammo, ettei toivoakaan ainakaan toistaiseksi. Toisaalta kurjaa, koska gf ei varmaankaan laittaisi pahakseen kielikorua :D Muutamalla meidän kavereista on kyllä kielikoru ja niiden poikaystäviltä (kaverit ovat siis heteroita/bissejä) gf aina kyselee, että onko se oikeesti niin kiva, kun toiset väittää ja sitten tulee se koiranpentukatse muhun :D"

No älä nyt ainakaan GF:n toiveiden vuoksi mene runnomaan kieltäsi, varsinkin jos et itse sitä oikeasti halua tai pelkäät.

Minulle selvisi vasta nyt Googlen avulla mikä tuo smiley on. Aivan kammottava. Ei millään pahalla ketään kohtaan, mutta en ole koskaan ymmärtänyt kieleen ja ylipäätään suuhun tai alapäähän tehtäviä lävistyksiä. Rumia, täysin turhia ja niihin sisältyy erilaisia terveysriskejä.

Olen ilmeisesti vanhanaikainen, mutta kielessä oleva pultti laskee ensivaikutelmaa ihmisestä välittömästi. Se, että puolella Helsingin tyhjäpäisestä bilenuorisosta on lävistyksiä ja tatuointeja, ei ole mikään syy mennä saman lauman mukana.
Kokeile vaikka tutustua siihen toiseen puoleen...? Tosin mikään ei ole ah niin syvällistä kuin pinnallisuus...-ja sitäkin voi korostaa vaikka surface lävistyksellä.
Mä olen kyllä Joun kanssa samoilla linjoilla. En kerta kaikkiaan voi tykätä tatskoista enkä läväreistä. Toki kukin tyylillään mutta tässä asiassa tunnustan auliisti vanhanaikaisuuteni.
Noin pääsääntöisesti olen sitä mieltä, että jokainen tehköön omalle keholleen tahtonsa mukaan. Mutta mahdolliset toimenpiteistä aiheutuvat terveysongelmat pitäisi sitten myös kokonaan kustantaa omasta pussista, ei esimerkiksi julkista terveydenhuoltoa käyttämällä.

Henkilökohtainen asenteeni on sitten hyvinkin vanhoillinen. En näe killuttimissa ja ihokuvioissa suurta järkeä. Omasta kehostako pitäisi rakentaa muistomerkki? Eikö muunlaisen "muistomerkin" rakentajaksi ole?
Miksi ottaa valokuvia kun muisto säilyy muutenkin...ehkä vielä kauniimpana, kultaisempana? Aika harva näkee kukissa mitään "järkeä" vaan pelkästään niiden kauneuden vaikka itse kukka on rakentunut hyvinkin loogisesti.

Iho temppelinä...tai tatuointimuistona? Minusta se on kaunis tapa -muistaa tai saada suru päätökseen. Kantaa läheistä mukanaan, tuoda se ajatuksista iholle...muistuttamaan - siirtää sen pois ajatuksista.
Ja luulisin että monille jo kuvan suunnittelu on osa esimerkiksi surutyötä, ja itse kuvan hakkaaminen ihoon kipuineen tekee asian ikäänkuin todelliseksi, katharsis. Kun muu ei auta - tai osaa muuten tuota ilmaista.

*Puhun tässä kohtaa surustyötä koska tunnen sen tämän aiheen kautta paremmin..
Kuka sanoi että se että puolella Helsingin TYHJÄPÄISESTÄ bilenorisosta on lävistyksiä olisi syy ottaa lävistys? :D

Kuten sanottua, ihmisille tärkeitä ovat kovin erilaiset asiat. Joku voi ihan rauhassa leimata mut miksi haluaa siksi että suussani on koru (vaikka ei sitä kukaan tiedä jollen itse kerro), ja mä vastaavasti taistelen sitä vastaan että en löisi typerän leimaa ihmisiin jotka jaottelevat ihmisiä korujen perusteella.
Mä otin viime keväänä bridgen ja keskelle alahuulta labretin, mut tällä hetkellä ei oo kun korvareiät, nekin varmaan kohta ummessa.

Bridge tulehtui pakkasten alettua ja otin pois ennen kun ehti mennä pahemmaks, ois jääny muuten rumat arvet... Alahuulessa mulla oli tappi, jonka sen "lättänän pään" nielasin vahingossa, eikä ollu vaihtokorua. :D Ei oikeestaan harmita edes, vaikka menikin rahaa aika lailla hukkaan. En ajatellu enää hankkia lisää läväreitä ainakaan pärstään, ne on hankalia. Aina jää johonkin paidanreunaan tai pyyhkeeseen kiinni. Korviksista en sitte tiiä, jos nuo on ummessa nuo nykyset niin saatan hankkia uudet.
"Omasta kehostako pitäisi rakentaa muistomerkki? Eikö muunlaisen "muistomerkin" rakentajaksi ole? "
Vähän erikoinen kysymys. Miksi mielestäsi nämä kaksi asiaa ovat toisensa poissulkevia? Minulla on lävistyksiä, silti mielestäni olen saavuttanut elämässäni tähän mennessä ihan kohtuullisen määrän muitakin asioita.
Tämä on ihmiset kysymys henkilökohtaisesta estetiikasta. Toki kukaan ei voi tykätä kaikesta, mutta ulkonäön perusteella ihmisten arvosteleminen tai arvioiminen on mielestäni vähän lapsellista. :/
Huulilävistys ja korvissa rusto, tragus ja lobet (käytän vain toisessa korua).
jos on kaulatatuointi, voi olla hankalaa saada työtä Ruotsissa. Juttelin just yhden asiakaspalvelu-ja markkinointipäällikön kanssa siellä.
Mulla on kaula täys tatskoi :P heh muuten mull on ollu ohimossa mikrodermaali mutta otin sen pois (reväsin vahingossa)
Itteltäni löytyypi; bridge, industrial, vertical medusa, 6 alahuulen lävistystä, poskilävistykset, nenälävistys, outer conch, 3 kielilävistystä ja 9 lävistystä korvanlehdistä joista kaksi on venytyksiä, 8mm & 5mm. Myös molemmissa poskipäissä kyhjöttää microdermalit. Smiley on ollut yli kymmenen kertaa ja tulee aina vain uudelleen ja uudelleen (yritän vimmatusti pitää lävistystä ittelläni vaikka aina ottaa ja kasvaa ulos), ja sitten on ollut surface rinnassa pari kertaa, handweb pari kertaa ja napalävistys viisi kertaa. Kulmalävistykset olleet myös vuosia, mutta ne otin pois pari kuukautta sitten koska vuosien varrella olivat niin monta kertaa revenneet että näyttivät rumilta. Heti kun vain on aikaa ja rahaa niin otan ne uudelleen. :)

Sitten on vielä tulossa smileyn ja kulmalävistyksien lisäksi; korvanlehtiin lisää täyttöä, pari helixiä ja outer conchia, microdermalit rintojen väliin ja niskaan, nännilävistykset ja tragukset. Pientä haavetta on kehittynyt myös parin madonnan ja neljännen kielilävistyksen suuntaan, mutta katsoo niitä nyt sitten. Neljättä kielilävistystä olen itseasiassa jo pari vuotta miettinyt.
Multa löytyy:
- cleavage
- kielikoru
muuta ei löydykään, edes korviksia en osaa käyttää kun ehkä kerran vuodessa.