Lasten suusta...

• 1 / 2
  • JuhaniV
  • JuhaniV
  • 10.7.2007 0:30
Mieheni kanssa meillä on erityinen harrastus, nimittäin autolla ajaminen siltä penkiltä, josta ratti puuttuu. Riippumatta kumpi kuljettajan viereisellä penkillä istuu, paras ajotaito löytyy juuri häneltä ja huonoin tietenkin ratin vääntäjältä. Kriittiset arviot kuljettajan taidoista pitää myös ilmaista aina ääneen. Meillä useimmin toistuva kommentti on: "Nyt vaihdetaan kuskia!" Tämähän on varmasti tuttua mitä siitä seuraa.

Sukulaispoika (20v.) tuli juuri Australiasta Suomeen asepalvelukseen. Palvelukseen astuminen oli tänään. Kiersimme hänen kanssaan Etelä-Suomen ihmeisiin tutustumassa. Eräässä vaiheessa matkaa sanailumme mieheni kanssa jälleen kiivastui. Poika totesi: "Tehän kinastelette kuin vanha aviopari." Hän oli hetken hiljaa ja sitten lamppu syttyi: "Mutta tehän OLETTE vanha aviopari." Loppumatka sujuikin sitten hekotellen.
  • 2 / 2
  • JuhaniV
  • JuhaniV
  • 3.8.2007 18:15
Kävin tänään illansuussa lenkillä. Urheilukenttää ohittaessani ryhmä pikkuvesseleitä pysäytti minut.

Kysymys: "Oletko sinä kenenkään lapsen vaari?"
Hieman häkellyin ja pojat täsmensivät kysymystään minulle tomppelille, että he tarkoittavat tietenkin että olenko isoisä kenellekään lapselle.

Vastasin, ettei minulla ole omia lapsia, mutta olen ollut monellekin lapselle kuten isoisä.

K: "Miten vanha sä olet?"

Kerroin ikäni. Heidän mielestään olen todella vanha. Sitten yhdellä muistui mieleen:

"Mun isoäiti on vahvempi kuin sinä. Se on 85-vuotias ja se karkas vanhainkodista ja kiipes sen aidan yli!"

Minun oli helppo myöntää, että kertojan isoäiti on ehdottomasti minua vahvempi. :-)