Cut vai uncut

Uncut tuntee enemmän

Mens Health –lehti selvittelee esinahan vaikutuksia seksiin. Leikkaamatomassa, uncut, tuntuu kosketus vahvemmin. Tietojen taustalla ovat National Organization of Circumcisionin ja Michigan State Universityn selvitykset. Esinahan huputtama terska on herkempi kuin paljas ja leikattu. Cut-peniksessä herkin kohta on arven tienoo, uncutissa herkin on raja-alue peitossa olevan ja paljaana olevan tienoilla.

-----------
Asiasta aika ajoin keskustellaan meilläkin. Itse olen kuullut tällaisen elämäntarinan: leikattiin 12-vuotiaana ja se aiheutti valtavan henkisen paniikin, kun peniksestä leikattiin paloja pois. Siinä meni vuosia totutellessa. Ja ikuisiksi ajoiksi jäi kaipuu leikkaamattomaan.

Itse olen joskus miettinyt, miten esim. Tuntemattoman sotilaan sankarit selvisivät joskus viikkojakin ilman peseytymistä. Aina kun leiriydyttiin, rakennettiin ensin sauna, jossa sai paikat puhtaiksi.
  • 2 / 5
  • JuhaniV
  • JuhaniV
  • 20.6.2007 22:22
Skotlantilainen filmitähti Alan Cumming on ilmoittanut, että hänestä tulee NORM-UK-hyväntekeväisyysjärjestön suojelija. Järjestön tavoitteena vastustaa ympärileikkausta tarpeettomana lääketieteellisenä toimenpiteenä. Uutisia on alkanut tulla myös paljon julkisuutta saaneesta ympärileikkauskampanjasta Afrikassa keinona AIDS-epidemian torjunnaksi. Huolestuttava havainto on se, että jotku miehet ovat alkaneet pitää ympärileikkausta vaihtoehtona kondoomin käytölle.

USA:ssa ympärileikkaus oli aikaisemmin rutiinitoimenpide vastasyntyneille. Jossakin oli äskettäin uutinen, että vanhemmat Amerikassa alkavat yhä enemmän kyseenalaistaa toimenpiteen tarpeellisuutta. Jotku vakuutusyhtiöt USA:ssa eivät myöskään suostu maksamaan sairausvakuutuksesta rutiininomaista toimenpidettä, koska sitä ei pidetä sairaanhoitona.

En ole lähtenyt vertailemaan tilastoja. Henkilökohtaiset havaintoni eurooppalaisista ja usalaisista osoittavat ympärileikkauksen olevan Euroopassa merkittävästi vähäisempää, kuin USA:ssa. Mielessäni syntyy jälleen ilkeä ajatus siitä, että jospa usalaiset lääkärit ovat keksineet rahastaa tälläkin tavalla hieman lisää.
  • 4 / 5
  • vaeltaja2006
  • 25.6.2007 21:33
Keksin juuri ikioman vitsin:

Amerikassa mies menee parturiin. Parturi kysyy: "Cut vai uncut".

---------------

Tämä asia tuli mieleen, kun mietin, mitä pinssejä annoin Vantaan sateenkaarinäyttelyyn. Amerikkalaista Uncut-rintamerkkiä en kehdannut antaa näyttelyyn. Amerikassa tällaisetkin asiat kerrotaan rintamerkillä. Siitä puhe msitä puute.
  • 5 / 5
  • Public eye
  • 5.7.2007 20:28
Jim-kanavalla tänään torstaina 5.7. klo 23.00 Penn & Teller: Ympärileikkaus.
Yli 60 prosenttia amerikkalaisista poikalapsista ympärileikataan pian syntymänsä jälkeen. Penn ja Teller selvittävät, onko ympärileikkaus todella hyödyllinen vai vain tarpeeton ja julma toimenpide.