Kumppaniparin ammatit?

En muista seuraavasta aiheesta täällä ennen kirjoitetun.

Tänään keskustelin eräässä yhteydessä homoparien ammateista. Keskustelukumppanini oli sitä mieltä, että aika monella parilla olisi samankaltaiset ammatit. Meidän kohdallamme se pitää nykyisin paikkansa. Olemme molemmat yrittäjiä. Tapaamisemme aikaan työmme ja ammattimme olivat hyvinkin kaukana toisistaan.

Olen itse sitä mieltä, ettei väite homoparien samankaltaisista ammateista juurikaan pidä paikkaansa. Mitkä ovat muiden havainnot?

Entäs lesbot?
Juhanille täytyy heti pistää hanttiin - omalta osaltamme. Puolisoni on tosin opiskelija, mutta molemmilla työ / opiskelu (ja suurelta osin myös vapaa-aika) keskittyy informaatioteknologian (IT) piiriin. Tosin itse toimin työnantajallani IT:n lisäksi muissakin tehtävissä. Ystäväpiirissämme ainoastaa heteropareilla ammatit poikkeavat täysin toisistaan.

Juhani, toivottavasti et sentään vetoa mennyt lyömän aiheesta, sillä pelkään pahoin, että keskustelukumppanisi olisi oikeassa.

*Lisäys* Parin exän kohdalla on ollut siten, että toinen oli samalla alalla kuin itse silloin, ja toinen on ollut täysin eri alalla.
Meillä sama juttu. Molemmat toimimme IT-alalla. Toki tehtävät ovat eri tyyppisiä, mutta aika saman kaltaisessa toimintaympäristössä kuitenkin.
Itse olen humanisti, työ taidealalla. Tyttöystävät ovat vuosien varrella löytyneet samasta tiedekunnasta. No, pari poikkeusta löytyy.

G
Samalla alalla toistaiseksi ainakin. Työn tiimoilta aikanaan tavattiinkin :)
  • 7 / 19
  • Dragon-85
  • 8.6.2007 10:44
Toistaiseksi ainakin täysin erilaiset suuntaukset, mutta olemme pyrkimässä samaan tiedekuntaan... x)
Tämmöinen yleisvastaus tähän; perustuen useampiin suhteisiin...
Eri aloilta. Jopa samasta työpaikasta löytyi eri alan nainen. Mutta jostain syystä tietyt ammatit on huomattavasti enemmän edustettuina olleet... ja hei, ei mulla nyt kymmeniä eksiä ole, mutta silti. :D
Niin eri alat ku vaan olla ja voi. Minä taide- ja eläinpiireissä (kyllä, näitä voi yhdistää!) ja puolisoni IT-alalla...
Ala sama tietyssä mielessä ja kumpikin vielä kirjoilla samassa oppilaitoksessa (IT), mutta töissä täysin erilaisissa yrityksissä ja tehtävissä.
Rakkaani kunnan virkamies ja minä metalli-alalla ...
Aikalailla erilaiset duunit, mut sopii meille kuin nenä päähän :) Eli ammatista viis ...
Eri alat, eri harrastuksia - ja näinpä suurelta osin ennestään toisilleen tuntemattomat ystävät.

Eipähän tarvitse kotona puhua töidensä yksityiskohdista, kummankaan.
  • 14 / 19
  • opposites attract
  • 11.6.2007 16:29
Vaikka opiskeliskin ihan eri aloja, ammatti voi jonain päivänä olla sama! Ja VARSINKIN päinvastoin.
Täysin eri ammatit. Hyvin vähän puhumme edes työasioista kotona... Harrastukset sen sijaan ovat hyvin samanlaisia!
Me ollaaan molemmat samalla alalla, ja oltiinpa jopa viime vuosi samassa työpaikassakin...
Ja mitä siitä seuraa hyvää taikka huonoa, jos petikaverilla on sama taikka eri ammatti?

Meillä huonoa on se, että saatetaan vielä sängyssä ennen nukkumaan menoa keskustella keskeneräisistä töistä. Hyvää on se, että puolin ja toisin löytyy ammattitaitoinen tuki.