Miss Paris Hilton
Oli tanaa syytettyna (nyt en osaa suomentaa) pysahdetty alcohol related auton ajosta. EI juovuksissa ajosta, drunken driving, kuin muut tavalliset ihmiset.Hanelle tehtiin uusi kuvaus tapahtumasta. Nancy Crace at CNN pitaa siita tunnin plaaah blaah. On and on...boring! Who cares.
Hotellidynastian perijätär Miss Paris Hilton määrättiin perjantaina oikeuden päätöksellä 45 päiväksi vankilaan, alkaen 5. kesäkuuta. Hän oli saanut kolmen vuoden ehdonalaistuomion, joka oli seurausta alkoholiin liittyvästä holtittomasta ajosta. Ajokortti oli peruutettu. Hän oli jäänyt kiinni helmikuussa kortitta ajosta kun poliisi pysäytti hänet ajamassa valoitta. Vankilatuomion perusteena on ehdonalaismääräysten rikkominen.
Median reaktioissa on nähtävissä vahvaa vahingoniloa, jonka perussyytä en tiedä, koska en ole seurannut neiti Hiltonin seikkailuja vaikkapa tosi-tv-maailmassa. Esimerkki tästä vahingonilosta GaySocialites.com: "Hi ho, hi ho, it's off to jail we go for Paris Hilton!"
Useissa jutuissa pohditaan millaisen "hotellimajoituksen" hän saa kaltereiden takana.
Uutislähde: Reuters
Maamme ja maailman homokulttuurin uusi äänenkannattaja NYT-liite listaa tämänviikkoisen numeronsa sivulla 17 homoikoneita ja PH on toki päässyt listalle:
"Paris Hilton malli, laulaja, seurapiiriprinsessa (s. 1981). Valittiin 2006 kuumimmaksi homoikoniksi Out-homolehdessä."
Jaa? Että kuumin homoikoni? No, ehkä olen vanha kääkkä ja täysin ulkona kuvioista, mutta en ko. ihmistä tunnistaisi vaikka tulisi kadulla vastaan. Ei mitään käsitystä tämän ansioista ja saavutuksista.
Nothing, not gayicon. Tanaan 14.5 vielakin Nancy juuri puhuu PH koko tunnin. Lopettaisivat jo. Kyllastyttaa.
Homoikoni? Salli mun nauraa.. Jenkkilästä en tiedä, mutta ei suomessa ainakaan..
Mutta ehkä se vankila saa hänellekkin järkeä taottua päähän, kuka tietää..
Bandakarhu kirjoitti: "Jenkkilästä en tiedä, mutta ei suomessa ainakaan.. "
Niinpä - nuo ikonit ovat usein varsin paljon paikallisia. Olen monet kerrat maailmaa matkatessani huomannut, että jossakin isoiksi nimetyistä asioista Suomessa ei olla edes kuultu. Sitten vielä se, että kuka määrittelee. Jopa saman ryhmän sisällä eroa löytyy siitä, mikä kiinnostaa ja mitä arvostetaan. Eivät kaikki homot allekirjoita edes samalla paikkakunnalla samoja asioita.
Osa homoista ei esimerkiksi voisi olla vähempää kiinnostuneita Viisuista siitäkään huolimatta, että Suomi sai ne pidettäväkseen. Jouduin itse väkisin mukaan. Päätin ottaa kaiken irti ja kävin tutkimassa ja kuvaamassa kaikki mahdolliset tapahtumapaikat. Siellä voi kohdata yllättäviä ja kiinnostaviakin ihmisiä. Kun Areenalla esityksen alkuun oli mittavasti aikaa, jututin yhtä ihmistä, joka oli hallin kuvioissa mukana. Hänellä ei juuri sillä hetkellä ollut mitään tekemistä, koska yleisöä ei ollut tullut. Hän kertoi paljon sellaista tapahtumaa ja työtä taustalta, mistä en mitenkään voinut olla tietoinen vain median kautta. Viisut tuntuivat sen jälkeen hivenen kiinnostavammilta.
Minä henkilökohtaisesti tunnen varsin vähän kiinnostusta vaikkapa neiti Hiltonin taustoihin taikka ikoniuteen. Tuo vankilareissu kuitenkin osoittaa, ettei aivan kaikkea voi USA:kaan ostaa rahalla. Tähän asti käsitykseni on ollut, että ainoa asia mitä siellä ei rahalla voi ostaa on kuolemattomuus.
Minusta se oli kuitenkin liian ankara rangaistus, kun toiset selviävät yhteiskuntapalvelulla. Ihmetyttää ainakin minua. Olisihan hänet voitu passittaa katkaisuhoitoon oikeuden päätöksellä.
"Minä henkilökohtaisesti tunnen varsin vähän kiinnostusta vaikkapa neiti Hiltonin taustoihin taikka ikoniuteen. Tuo vankilareissu kuitenkin osoittaa, ettei aivan kaikkea voi USA:kaan ostaa rahalla. Tähän asti käsitykseni on ollut, että ainoa asia mitä siellä ei rahalla voi ostaa on kuolemattomuus."
Eihän Patty Hearstkaan aikoinaan välttänyt linnatuomiota. Tosin hän oli osallisena aseellisissa pannkiryöstöissä, joissa sivullinen sai surmansa. Silti rikoksen vakavuuden huomioiden on outoa, että Patty istui vain 2 vuotta seitsemän vuoden tuomiostaan.
Tosin Hearstit toimivat media-alalla ja Hiltonit majoitusbisneksessä, joten saattaa olla että "mahtisukujen" edustajat saavat etuoikeuksia lain suhteen, vain jos suvun bisnes on tarpeeksi "kovaa" laatua. Eli öljyä, energiaa tms. tai sitten itse politiikkaa. John F.n ja Robertin pikkuveli Edward Kennedy tietääkseni luikerteli aikoinaan kuiville
kohtalaisen isoistakin suhmuroinneista.
En ole P.Hiltonin -fani, mutta toisaalta sillä ahnaan vahingoniloisella sävyllä, jolla hänen koettelemuksistaan uutisoidaan, ei ole mitään tekemistä hänen rikoksensa kanssa. Suuri yleisö ei piitaisi vaikka hän olisi ajanut jonkun ylitsekin, pääasia on että rich bitch saa kärsiä!
Lisää vahingoniloa on luvassa sillä täkäläisistä tiedotusvälineistä ilmenee että P.Hiltonin "leidit landella"-kamu Nicole Richie sattaa myös joutua linnaan humalaisena ajamisesta. Stressin takia hän on lakannut syömästä.
Pahimmin Hollywoodissa on kuitenkin örveltänyt Madonna-yhteyksistäkin tunnettu neito Lindsey Lohan, joka tekee vähintään kaksi elokuvaa vuodessa, mutta jolta minä en kohtalaisen elokuvista kiinnostuneena henkilönä ole nähnyt kuin tämän Jamie Lee Curtisin seurassa tehdyn äiti-tytär komedian.
Känninen LL kolaroi mercedesinsä Los Angelesissa ja pakeni onnettomuuspaikalta. Virkavalta tapasi hänet sairaalasta ja ilmeni että LL oli nauttinut sekä viinaa että reseptilääkkeitä. Autonromusta taas löydettiin kokaiinia. Täten Lindsey syyllistyi rattijuoppouteen, alaikäisenä juomiseen, huumausaineiden hallussapitoon ja onnettomuuspaikalta pakenemiseen, joten hän voi saada yhdestä kahteen vuotta ehdotonta vankeutta. Paineitaan LL purki rillustelemalla yöelämässä ja paparazzit kuvastivat hänet tienpenkalla yrjöämässä.
Siinäpä tarpeeksi juorutäti-trippiä tälle päivälle. Miksei täällä puhuta juuri koskaan mistään oikeasti kiinnostavasta?
Tässä on nuorten amerikkalaisten naismiljonäärien edesottamuksia muikeasti parodisoiva clippi. Matalaotsaista kuin mikä tietysti, mutta itse sain ainakin yhdet hyvät naurut.
http://www.youtube.com/watch?v=PDZVI9KaZLw