- 1 / 5
- JuhaniV
- 6.4.2007 10:50
Ajelin viime viikolla Helsingissä ruuhkassa. Jalkakäytävällä kiinnitti huomiotani vanhus, joka vaikutti jotenkin tutulta. Syvän kumarainen hahmo ja katkokävely. Nuhruinen vaatetus. Hetken kuluttua tajusin, että hän onkin entinen ystäväni vuosien takaa. Ikää alle 50 vuotta. Perheessä ei ole koskaan ollut puutetta viinasta. Hän on nyt selvästi alkoholin vammauttama. Olen vieläkin järkyttynyt siitä, kuinka huonoon kuntoon hän on mennyt. Työelämään hän ei ole pystynyt enää aikoihin, sen tiedän.
Tänään Hesari kirjoittaa:
"Sosiaali- ja terveysministeriön alkoholimainontatyöryhmä varautuu uudentyyppisten alkoholipitoisten geelien, jäätelöiden ja mehujäiden ilmestymiseen markkinoille ja esittää niiden rinnastamista alkoholijuomiin lainsäädännössä."
Minusta on kyse perimmiltään huumekaupasta. Lapsetkin koetetaan totuttaa alkoholin käyttöön. Kuinka paljon me veronmaksajina joudumme maksamaan epäsuorasti liian aikaisesta työelämästä poistumisesta ja sitten terveydenhoitokuluina itse aiheutetun sairauden hoidoista.
Tänään Hesari kirjoittaa:
"Sosiaali- ja terveysministeriön alkoholimainontatyöryhmä varautuu uudentyyppisten alkoholipitoisten geelien, jäätelöiden ja mehujäiden ilmestymiseen markkinoille ja esittää niiden rinnastamista alkoholijuomiin lainsäädännössä."
Minusta on kyse perimmiltään huumekaupasta. Lapsetkin koetetaan totuttaa alkoholin käyttöön. Kuinka paljon me veronmaksajina joudumme maksamaan epäsuorasti liian aikaisesta työelämästä poistumisesta ja sitten terveydenhoitokuluina itse aiheutetun sairauden hoidoista.