Lomalle

  • 1 / 8
  • Lukumo
  • 16.2.2007 1:18
Poikaystäväni tuossa jossain välissä heitti idean: "Voitaisiinko nyt lähteä ihan yhdessä talvilomalle johonkin rannalle makaamaan?". Innostuin ajatuksesta heti. Annoin kalenterini hänelle ja kehoitin etsimään netistä äkkilähtöjä, josko jossain vielä olisi kahden homon mentävä aukko. Hyvinhän noita matkoja löytää. Ongelma tulikin aikataulujen yhteensovittamisesta. Aikaraon kuitenkin löysimme.
Sille sai kuitenkin heittää hyvästit. Samaan aikaan sähköpostiin saapuu viestejä A-virukseen sairastuneista tapauksista, jotka nuhaisuuteensa vedoten siirtävät omia aikataulujaan. Itse kuvittelin, että nappaan sen pirun influenssan ensi viikolla koska olen tänä vuonna ensi kertaa rokottamatta pitkästä aikaa. Varusmiehet tieten ehtivät ensin, mutta että joku muu normaali ennen minua! Aikataulut on nyt täysin uusiksi tehtyjä.
No, nämähän ovat vain järjestelykysymyksiä. Kun poikaystäväni saa minut buukattua jonnekin hiekkarannalle, aion tylysti ilmoittaa: "Sori, en pääse, minuun iski g-virus. Se on kuulkaa vakavaa!"
  • 2 / 8
  • Lukumo
  • 16.2.2007 13:01
Epätarkasta kielellisestä ilmaisusta johtuen tekstini lopusta voi saada johtopäätöksen, että sanoisin ei poikaystävälleni. Tarkoitus on sanoa ei kaikille muille.
Nämä tietokoneet on siitä käteviä, että kalenterikin pysyy ajantasalla. Taskussa kulkeva allakka on sitä varten, että varmasti muistaisin olla oikeassa paikassa oikeaan aikaan. Tuota rantalomarakoa etsiessään poikaystäväni ilmoitti, että tietokoneen mukaan minun muka pitäisi olla nn-päivänä nn-aikaan neljässä paikassa yhtä aikaa. Totesin, että kyseessä täytyy olla virhe. Minun pitäisi olla viidessä paikassa.
  • 3 / 8
  • arkadas
  • 16.2.2007 18:53
"Nämä tietokoneet on siitä käteviä, että kalenterikin pysyy ajantasalla. Taskussa kulkeva allakka on sitä varten, että varmasti muistaisin olla oikeassa paikassa oikeaan aikaan. "

Meillä asia on ratkaistu molempien osalta puhelimen kalenterien bluethoot - päivittämisellä. Tuollainen taskuallakka tuntuu teknologiafriikeille (meille =D) vanhanaikaiselta. Samalla sitten päivittyy kumppanin kalenteriin valmiiksi ennakkoon sovitut työpalaveritkin.

En vain olisi parikymmentä vuotta sitten uskonut sanovani näin ;)
-a-
Meillä asia on ratkaistu sillä, että nukumme joka siunaaman yö sylikkäin, silloin kun ei iso ja erittäin karvainen koiramme tunge väliimme selälleen nukkumaan ja tuhisemaan/kuorsaamaan (kun tykkää olla liki meitä molempia).
Tämmöistä varmaan kutsutaan paremmin perehtyneissä piireissä avioliitoksi. En minä vaan tiedä... Ei me varmaan olla... Kait...
  • 6 / 8
  • Lukumo
  • 17.2.2007 12:54
Arkadas, on meilläkin tuo bluethoot käytössä. Tai oli. Sen jälkeen kun se alkoi riiustelemaan naapurin kännykän kanssa, rakensin sinne sellaiset suojaukset että oksat pois. Toimen miehenä tuli kait suojattua mokoma sinihammas myös omalta ja poikaystävän kännykältä. Tähän saakka olen kuitenkin pärjännyt selittämällä poikaystävälleni, että siinä on tilapäinen käyttöhäiriö.
Tuo Peten kertoma sylikkäin nukkuminen on kuitenkin loppujen lopuksi se paras keino. Meilläkin se on tavallista arkipäivää. Saman täkin alle piiloutuneena ahnaalta maailmalta. Ainoa ongelma siinä on, jos jommalla kummalla on ilmavaivoja. Silloin pitää vain todeta, ettei maailmassa ole vielä tehty sellaista käyttöjärjestelmää, jossa ei olisi jotain koodausvirhettä.
  • 7 / 8
  • Pete
  • 17.2.2007 22:00
Välissä sikiunessa olevan koiran ilmavaivat ovat kyllä vielä pahempi käyttöjärjestelmähäiriö. Uskokaa pois...
Kannattaa olla tarkkana mitä siihen järjestelmään syöttää. Esim. ainakin ruisleipä on paha virhe ;-D
  • 8 / 8
  • arkadas
  • 18.2.2007 13:21
"Sen jälkeen kun se alkoi riiustelemaan naapurin kännykän kanssa..."

"Bluukkarin" aiteasetuksissa tulisi olla huomioituna:
- näkyvyys muille laitteille: piilotettu
- laiteparit- kohdassa tulisi näkyä vain käyttäjän hyväkysymät/määrittelemät laitteet
Tällaisilla astuksilla meillä - ja eipä ole vielä eteen tullut, että laitteet vieraissa kävisivät - testattukin jossain yhteydessä, kun ympärillä on ollut muiteki BT-laitteita.

Ei sinne tarvitse (mielestäni) hirvittäviä suojauksia rakennelle. Niitä kun on sitten työlästä purkaa, jos kapulan myy eteenpäin joskus myöhemmin.