kyselyyn osallistujia?
Siskoni etsii koulun lopputyötä varten (tutkielma homoseksuaalien seksuaalielämästä) rohkeita ja avoimia ihmisiä. Kysely tapahtuu sähköpostitse ja vastata voi nimettömänä/nimettömästä sähköpostiosoitteesta, kunhan vaan vastaukset ovat rehellisiä ja aitoja. Lisätietoja aiheesta saa osoitteesta micra72@netti.fi.
Tämän takana ei todellakaan ole mikään pervo äijä,yms.. T: anbuz75 (jolla minut suomi24:lla ja irc:ssä tunnetaan paremmin)
eagle kirjoitti: "Tämän takana ei todellakaan ole mikään pervo äijä,yms"
Sitten siskollasi ei varmaan ole mitään sitä vastaan, että etsiskelisi kyselyynsä osallistuvia itse omalla nimellään, kertoisi minkä koulun mihin lopputyöhön kyselyjä tarvitaan, kuka on lopputyön ohjaaja ja niin edelleen.
Joo, mä olen samoilla linjoilla, kun JohnnyFinland.
Asiallinen ilmoitus on sellanen, jossa on haastattelijan oma koko nimi ja oppilaitos ja tarkka kuvaus siitä mitä tutkitaan ja mistä näkökulmasta. En mä rahaakaan anna keräykseen, joka toimii niin, että joku tulee sanomaan, että nää menee hyvään taroitukseen yhdelle mun tutulle. En, vaikka hän olisi kenen tahansa virtuaaliystävä.
Mä en kyllä usko, että seksiä voidaan kovin objektiivisesti tutkia. Ne jotka kertoo on avoimia ihmisiä. Se ei anna mitenkään kattavaa kuvaa kaikista homoista, joista osa on ujoja ja estyneitä, eikä takuulla kerro mitään mihinkään haastatteluun.
Ylläpidolla ilmoittajan yhteystiedot.
kesäpoika kirjoitti: "Mä en kyllä usko, että seksiä voidaan kovin objektiivisesti tutkia. Ne jotka kertoo on avoimia ihmisiä. Se ei anna mitenkään kattavaa kuvaa kaikista homoista, joista osa on ujoja ja estyneitä, eikä takuulla kerro mitään mihinkään haastatteluun."
Ei tarvitse edes olla mitenkään ujo tai estynyt, vaikka oman seksielämänsä/seksuaalisuuden tilittäminen muille ihmisille ei kiinnostaisikaan. Kaikilla ei vaan ole siihen mitään tarvetta. Tai sanotaanko niin, että on tarve pitää joitain asioista ns. yksityisasioina. Se, että on avoin ihminen, ei tarkoita kaiken jakamista vieraiden ihmisten kanssa.
Seksuaalisuus on tietysti niin mielenkiintoinen aihe, että kaikenlaista tutkimuksen tynkää ja haastattelupyyntöjä pukkaa esille kokoajan...mutta tutkimukset kertovat tosiaankin aina vaan niistä ihmisistä, jotka haluavat em. tutkimuksiin osallistua. Varsinkin jos kyseessä on jonkun opinahjon lopputyö, niin kuinka kattava ja monipuolinen se ylipäätään voi olla? Itse kyllä jättäisin kaikenlaiset seksitutkimukset Haavio-Manniloiden sun muiden "seksigurujen" huoleksi...mutta jokainen tietysti valitsee lopputyönsä aiheen ihan itse.
Mua kyllä kiinnostaa sexi. Shere Hite -raportti miehen seksuaalisuudesta on opeteltu melkein ulkoa jo kauan sitten.. :D Se vaan on niin tosi vanha, ois hienoa saada uudempi vastaava. Ja ku en oo ujo, niin kyllä mä voisin tollaseen haastatteluun mennä. Mutta lopputyö ei tietenkään oo lainkaan sama, ku oikea laajamittainen tutkimus. Siihen osallistumisesta vois tulla eri tavalla exhibitionistinen olo, ja se ei tunnu kivalta. Mutta ei mulla periaatteessa oo mitään hävettävää, enkä koe, että tollanen on yksityisyydeltä pois, ku siihen osallistutaan kuitenkin nimettömänä. :)
Ei kaikkea tarvi jakaa kaikille kaikissa tilanteissa. Silti ei oo mitään, mitä ei vois sanoa ääneen, jos sen sanomiseen olis jokin oikea syy.
Hei. Ei tietenkään tutkimukseni voi olla kovin kattava ja monipuolinen kun vastaanottokin on tällainen. Aika paljon olem saanut paskaa niskaan sieltä, mihin olen asiasta ilmoitellut. Hieno homma. Eli kovin helppoa lopputyön tekeminen ei tule olemaan. Välillä tuntuu, että olkoot, lyön hanskat tiskiin, mutta en kyllä luovuta. Mä teen sen jutun sitten vaikka vain siskoni ja muutaman muun kertomusten perusteella. Tavoitteeni olisi kuitenkin saada vielä edes muutamia vastauksia että voin hieman romuttaa yleisiä käsityksiä, jotka usein ovat muodostuneet pelkästään alan elokuvien perusteella ihmisille.
Shere Hiten raportit ovat mielenkiintoisia, tämä on nyt vain minun pieni projekti.
Silti uskon, että löydän vielä sellaisiakin ihmisiä, jotka ovat sinut itsensä ja seksuaalisuutensa kanssa, eikä aiheesta puhuminen tuota tuskaa eikä hämmennystä. Jokunen rohkea on jo ilmoittautunut, tietysti aina kattavampi olisi jos useampikin uskaltaisi. Jokaisen oma valinta.
Omat tietoni annan asiasta kiinnostuneille. Minulla on omat syyni miksi en halua julkaista kaikkea kaikkien ihmisten näkyville. En enää muista mitä kaikkea taas palautteeksi tuli joten vastaus jää tähän. Kiitos osanotosta. On aihe ainakin jollakin tasolla ollut kiinnostava.
Kerron kyllä tarvittavat asiat, jos joku vaivautuu niitä kysymään. Et itsekään ole omalla nimelläsi täällä? Siihenkin on varmaan hyvä syy kuten minullakin.
Voin kertoa aiheesta lisää sähköpostini kautta.
Jos vastaus oli tarkoitettu minulle (?), niin olet suotta ottanut keskustelun lopputyön kattavuudesta itseesi. Sitä ei oltu tarkoitettu arvostelemaan valitsemaasi aihetta, eihän mikään lopputyö mistään aiheesta ole suuri kaikenkattava tutkimus tai voikaan olla verrattavissa ammatilaiseen tutkimustyöhön.. Mä vaan pohdin aihetta yleisemminkin tarkoittaen mietteeni kaikkien luettavaksi. :)
Meillä kaikilla on omat syymme pysyä anonyymeinä, mutta kyllä mä olen silti sitä mieltä, että toi haastattelupyyntö oli hyvin epämääräinen. On eri asia olla anonyymi keskustelussa kuin esiintyä siskonsa kautta tehdessään tutkimusta jostain, joka on hyvin yksityistä. Mukavaa, että tulit kommentoimaan itse. Paljon asiallisempi kuva olisi syntynyt, jos olisit esittänyt haastattelupyynnön alunperinkin itse, vaikka sitten sanoen, ettet voi henkilökohtaisista syistä (?) henkilöllisyyttäsi tässä yhteydessä paljastaa.. Musta on ihan ymmärrettävä reaktio suhtautua negatiivisesti uteluihin intiimeistä aiheista, jos niistä kiinnostunut ei edes kysy itse, vaan välimiehen kautta. Se kannattaa ottaa huomioon, kun kerrot lopputyöstä muualla.
Homoista ja homoudesta on kiinnostunut aika moni taho, ja lainkaan kaikki ei oo asiallisia. Mä en tahdo tietämättäni olla vastaamassa vaikka jonkun Aslanin kyselylomakkeisiin. Toivottavasti ymmärrät myös mun näkökulman.
Privapostina täällä voit laittaa lisää tietoa siitä, mikä on lopputyön aihe ja näkökulma ja mä voin sitten miettiä osallistunko tai kerronko vaikka työstä muille. :)
Kesäpoika: Siks en laittanut itse, kun en ole koskaan palstalla vieraillut, edes kuullut tästä ikinä. Ja siskolla on rekattu tunnus. Nyt vaan ajattelin ottaa selvää kuinka tää toimii kun alkoi ottaan niin pattiin. En mä osaa laittaa sitä mitä pyysit, oon tosiaan eka kertaa täällä. Laita mulle viestiä mun osoitteeseen, niin lähetän mun tiedotteen asiasta. Mä en ole mikään proffa,enkä mikään yliopistoihminen, en ehkä osaa laatia niin fiksuja ilmoituksia kuin pitäis. Oon vaan ihan tavallinen tallaaja, joka on alkanut vihdoin ja viimein elämässään opiskeleen jotain ja aikoo vielä joskus tulla joksikin.
Kirjoitit kyllä ihan asiaa. Mutta kun mä en näe sitä viestiäsi nyt, niin en taaskaan muista pitikö mun johonkin vielä jotain kommentoida.
Kun vastaat jollekin suoraan, niin kannattaa klikata viestin päällä näkyvää Vastaa-sanaa, eikä alhaalla olevaa Lisää viesti -toimintoa. Silloin se viesti johon vastaat jää näkymään ruudulle. Joskus jos pitää vastata useammalle, niin voi tietysti avata toisen selaimen, että näkee koko keskustelun tarvittaessa ja muistaa, mitä pitikään sanoa.. :)
Mä sain elämäni ekan tietokoneen viime kesänä ja tässä pikkuhiljaa opettelen käyttämään tätä.. Kantapään kautta minäkin.
kesäpoika kirjoitti :"Mutta ei mulla periaatteessa oo mitään hävettävää, enkä koe, että tollanen on yksityisyydeltä pois, ku siihen osallistutaan kuitenkin nimettömänä. :) Ei kaikkea tarvi jakaa kaikille kaikissa tilanteissa. Silti ei oo mitään, mitä ei vois sanoa ääneen, jos sen sanomiseen olis jokin oikea syy. "
Juuri tuota tavallaan tarkoitin, en vaan kirjoittanut sitä. Tai siis ilmaisin itseäni puutteellisesti, ellen peräti väärin;)
En tarkoita, että kyselyihin vastaaminen anonyyminä välttämättä uhkaisi millään tavalla yksityisyyttä käytännön tasolla. Ajattelin sitä enemmänkin periaatteellisella tasolla. Mutta se, että ei myöskään jaksa innostua jokaisesta (tai yhdestäkään) seksikyselystä, ei välttämättä merkitse sitä, että häpeäisi omaa seksuaalisuuttaan tai ettei olisi jotenkin "sinut" itsensä kanssa.
Nykyäänhän on vallalla hieman sellainen ajatusmaailma, että jos et heti riennä rastimaan seksikyselyiden sarakkeita tai kerro omassa blogissasi tms. yksityiskohtaisesti seksielämäsi saloja, niin olet heti automaattisesti seksuaalisesti estoinen. Mutta eihän se nyt niin mene. Ei kai rajaton seksuaalis-verbaalinen exhibitionismi ole mikään normi, jota kaikkien pitäisi noudattaa. En sano, etteikö omia seksiasioitaan saa kertoa ihan vapaasti kenelle haluaa...sekin on ihan ok. Tietysti sillä edellytyksellä, että vastaanottajakin on niistä kiinnostunut. Muttei sekään, ettei kerro (tai kertoo vain harvoille ja valituille) tarkoita, että seksi olisi kyseiselle ihmiselle jotenkin erityisen hankala ja hämmentävä asia tai että, kärsisi rohkeuden puutteesta. Moni seksiasioistaan "julkisesti" vaikeneva viettää varsin antoisaa ja estotonta seksielämää ;)
No, ehkäpä olen vaan vähän vanhanaikainen ;D
Onko se sitten automaattisesti exhibitionismia, jos ei pidä seksiä tabuna? Ei minusta. Kaikki ihmiset ei tietenkään oo yhtä seksuaalisia ja silloin se ei jaksa ehkä kiinnnostaa puheenaiheena tai että jaksaisi innostua rasti ruutuun tehtävistä. Ja toiset taas ei tykkää tehdä mitään mitään testejä tai osallistua mihinkään tutkimuksiin oli aihe mikä tahansa. Niin että ei se automaattisesti oo tietenkään ujouttakaan.
On eri asia olla avoin kuin olla itseään tyrkyttävä exhibitionisti. On eri asia olla häpeämättä vartaloaan kuin esitellä sitä.
Olen samaa mieltä. Käytin "rajatonta exhibitionismia" vain karrikoituna esimerkkinä, koska sellainen ajatusmalli on jossain määrin yleistymässä. Eikä ainoastaan vaan seksin saralla, vaan ylipäätään. Seksi ei saisi koskaan olla tabu, eikä omaa seksuaalisuuttaan hävetä. Niin hienosta asiasta kun on kuitenkin kysymys.
Baez, oliko toi "..tai kerro omassa blogissasi tms. yksityiskohtaisesti seksielämäsi saloja.." joku viittaus mun eiliseen blogiin tästä aiheesta vai pelkkä sattuma? Tai no, ei siellä kyllä kerrota mitään.. Omasta mielestäni ainakaan, mikä ei tietenkään todista mitään kenenkään muun tulkinnoista. Tuli vaan mieleen, että vihjailetko nyt jotain epäsuorasti. :D
Joo, musta voi kertoa mitä vaan, jos siihen on hyvä syy. Se on sit tietysti henkilökohtaista, minkä kokee syyksi ja mitä ei.. Onko se syy, että joku sattuu kysymään? Mä toivon, että monelle ois, koska mä tykkään kysellä. :D Vaikka en mä siksi kysy, että tuntisin jotain suurta tarvetta tietää jotain jostain tietystä ihmisestä, ku musta siihen ei tarvita sen kummempaa syytä, kuin sen kysymiseen, mitä toinen osti tänään kaupasta. Pystyn elämään ilman sitäkin tietoa ihan tyytyväisenä, mutta vähän ihmettelen, jos toinen ei kerro. :)
Voi ei...En minä mitään vihjaile, en suoraan enkä epäsuorasti. En ole ollut edes tietoinen siitä, että pidät blogia. Ja sinähän kerrot tietysti blogissasi ihan mitä haluat...en ollenkaan sitä arvostele mitenkään. Kunhan vaan yleisesti ihmettelen "exhibitionistisen" ajatusmaailman lisääntymistä yhteiskunnassamme. Enkä sitäkään sinällään tuomitse, kunhan vaan ihmettelen...vaikka toki varmaan jossain määrin olen siihen itsekin taipuvainen ;)
Hei. Te ketkä kyselyyni olette vastanneet/ vastaatte, saatte halutessanne valmiin lopputyön nähtäväksi kun se on hyväksytty. Eli mikäli uurastus tuo toivotun tuloksen, niin tuossa toukokuun puolen välin tienoilla voin laittaa sen tulemaan. Pitäkää siis ainakin siihen asti anonyymit sähköpostiosoitteet voimassa :)