miten kertoa ettei enää iske

  • 1 / 5
  • uolevi
  • 22.1.2007 17:21
Pohdin sanojemme merkitystä blogissani, josta siirrän teille ideoitavaksenne loppuajatukseni.

Sanat ovat vahvoja. Niillä voi lohdutta, viiltää, parantaa, korjata, repiä, viihdyttää ja murtaa. Sana on siis todella kaksiteräinen miekka, joka leikkaa molempiin suuntiin ”kertavedolla” kuten vanha partaterämainos meitä aikanaan valisti.

Leikin tässä aamuna eräänä ajatuksella, jonka annan teillekin. Valtakuntamme huipullakin on erottu lähettämällä vain tyly tekstiviesti. Jos nyt on pakko tehdä ero tekstiviestillä (kornia)... niin miten kerrot kauniisti tai kiertäen, että ”virta loppui väliltämme enkä jää odottomaan viidettä ydinvoimalaa?
  • 2 / 5
  • Coronas
  • 24.1.2007 16:09
Ainoa, toistan, ainoa oikea viesti on tämä: "Mulla on erittäin tärkeää asiaa, meidän on pakko nähdä tänään illalla."
  • 4 / 5
  • millikan
  • 24.1.2007 18:15
"Lähestymiskieltohakemus meni läpi, toivon että noudatat sitä." Niissä erikoistapauksissa kun se on totta.
  • 5 / 5
  • millikan
  • 25.1.2007 12:04
Mitäköhän muita tapauksia olisi joissa suhteen katkaiseminen jollain muulla tavalla kuin henkilökohtaisesti kasvokkain olisi jollain tasolla hyväksyttävää..."Mä en halua että sä näet mut tälläsenä" (kyllä, Ristoa on tullut kuunneltua). Tai "olen kaapatussa lentokoneessa ja syöksyn kahden minuutin päästä kohti WTC-tornia". Joissain tapauksissa on sitten ehkä parasta olla lähettämättä mitään tekstiviestiä...