Keskivartaloklinikka. :D

  • 1 / 7
  • Vermillion
  • 31.12.2006 2:31
Olen viimeisen puolentoista vuoden aikana laihtunut 10-15 kiloa. Olen siis nykyään ihan normaalipainoinen, enkä ainakaan yritä laihduttaa yhtään enempää (toki jos kiloja itsestään tippuu en niitä takaisinkaan kaipaa). Ongelmani on lihaskunto. Sitä ei ole. "Lihakset" roikkuvat ja näytän lihavalta. Isoin ongelmani ovat rinta- ja vatsalihakset... Haluaisin vihdoin, ensimmäistä kertaa elämässäni, ensi kesänä voida häpeilemättä olla ilman paitaa ulkosalla... En siis välttämättä halua edes mitään "sikspäkkiä", vaan tuon tynnörin pois mahan päältä, siis edes litteähkön vatsan. :P

Nyt tarvitsisin neuvoja miten päästä vähän parempaan kuntoon kotikonstein, jos tämä edes on mahdollista. Kuntosalia en voi käyttää kun opiskelen ulkomailla ja koululla ei ole kunnollista laitteistoa. Jotain painoja siellä vissiin on mutta siinä hyvin pitkälti kaikki. Onko siis vastaus perinteiset etunojapunnerrukset ja vatsalihasliikkeet joita olen yrittänyt jo jonkin aikaa säänöllisesti tehdä, tuloksetta, vai onko jotain tehokkaampaa tapaa? Ja kuinka usein ja kuinka paljon sitten pitää hajoitella?

Edes jotkut nettisivut josta neuvoja löytyis olisivat tervetulleita, itse yritin googlettaa tuloksetta. Hainko sitten väärällä hakusanalla, kun vastaan tuli pelkkiä himobodareitten nettifoorumeita missä puhuttiin kaiken maailman ravintolisistä etc.? :P En halua juoda energiapirtelöitä tai raakoja kananmunia...
  • 3 / 7
  • Ilpo
  • 31.12.2006 18:04
Hmmm, näköjään ollaan sitten samassa veneessä, sillä itsekin olen päässyt sinne ihannepainoni tasalle, mutta lihaskuntoni on sitten mitä on. Vatsalihasliikkeitä, punnerruksia, leuanvetoja ja kaikkea on kokeiltu, mutta tuo pikkutynnyri vyötärön alueelta ei näytä antavan periksi. Ainakin rintakehän alueelle on jotain tulosta tullut leuanvetojen ja punnerrusten ansiosta. Omasta mielestäni en näytä lihavalta, mutta en kehtaisi nykyiselläni mennä minnekään rannalle tai vastaavaan paidatta.
  • 4 / 7
  • Vermillion
  • 31.12.2006 19:31
Jumppapallo muuten näyttäisi hyvältä, mutta opiskelijabudjetti ja tila eivät taida riittää... :/ Huoneeni on äärettömän pieni, lattiatilaa ei juurikaan ole... Joku kahdeksan neliömetriä. Ja tähän tilaan siis pitäisi kolme ihmistä sänkyineen, pöytineen ja tavaroineen saada mahdutettua... :P Eläimellistä. Asuntola-asuminen sucks. Pitää katsoa josko jotenkin kuitenkin saisn järjestettyä...
  • 5 / 7
  • veronica72
  • 31.12.2006 20:49
Pallo ei oikeasti maksa paljon, alle 20€ oli sellainen pakkaus jossa on pumppu mukana.
Ja pallon voi tyhjentää treenien väliseksi ajaksi, tai käyttää tuolina:-)
  • 6 / 7
  • Pete
  • 31.12.2006 22:52
Mahtaakohan mistään enää löytyä sellaista opusta kuin "Järkevästi huippukuntoon kolmessakymmenessä viikkominuutissa"?
Suosittelen.
Siinä oli astronauttien kunnon kehittämiseen ja ylläpitämiseen tarkoitettuja niksejä. Helppoja, sisätiloihin sopivia harjoitteita. Käytin niitä itse (lenkkeilyn ohella) ennen varusmiespalvelukseen menoa muutaman kuukauden, koska halusin olla kondiksessa inttiin mennessäni.
Yksinkertaisia omapainoharjoitteita lisätttynä vähä vähältä pienillä rasituslisillä.
Esim: Älä tee vatsalihasliikkeitä perinteisesti. Sen sijaan niitä (sitä) tehdessäsi kohota selkäsi 10 cm lattiasta ja pidä se siinä niin kauan kuin jaksat. Kun pito alkaa kasvaa lisää vastusta millä hyvänsä painavahkolla esineellä (Itse käytin Strindbergin "Kansojen Historiaa". Ensin osa 1. sitten, kun se alkoi mennä yhtä hyvin, osa 2. jne). Sama pelaa selkälihaksille, punnerrukseen yms.
  • 7 / 7
  • Vermillion
  • 1.1.2007 0:19
Hmm, ainakaan googlella ei mainitsemaasi opusta löytynyt, täytyypä kysyä kunnankirjastolta. :)

Tuo kirjaniksi oli hauska. :) Meillä vissiin tuo samainen kirjasarja on kotona, pitää katsoa josko senkin saisi hyötykäyttöön. :D