"Ootko sä lesbo?"

• 1 / 3
  • JohnnyFinland
  • 16.12.2006 18:48
"Yllättävän monella on nimittäin se käsitys, että suurin osa naispalloilijoista on lesboja. Ja yllättävän moni ottaa asian puheeksi. Olisi mielenkiintoista tietää, kysytäänkö esimerkiksi miestanssijoilta usein ovatko he homoja." [1]

[1] Annika Koskela, http://blogit.hs.fi/pressikatsomo/?p=335
  • 2 / 3
  • kesäpoika
  • 16.12.2006 19:25
Vastauksena blogin kysymykseen: kysytään. Tai sitten vaan oletetaan. Sama koskee miesmalleja. :)

Tai no joo, joskus on vaikea määritellä, johtuuko se harrastuksesta tai ammatista sellaisenaan, vai onko kyse ihmisen olemuksesta tai sen erityispiirteistä.. Harvemmin tanssijat kuitenkaan näyttää körmyniskaisilta bodareilta tai palloilijat rakennekynsiblondeilta, niin että voi se johtua siitäkin, eikä harrastuksesta sellaisenaan..

Mä en tiedä moniko naispalloilija on lesbo, mutta siitä pienestä määrästä lesboja, jotka mä tunnen, aika moni on palloilija. Voi tietenkin olla niinkin, että tietyt harrastelajit ei välttämättä vedäkään puoleensa sen enempää vähemmistöläisiä kuin muutkaan, mutta että tietyissä piireissä on vain helpompi tulla kaapista ulos. Tanssijakundit ei ehkä oo niin peloissaan naisellisina pidettyjä ominaisuuksia kohtaan, oli sitten kyse homoudesta tai jostain muusta.

Tai sitten on tilastollisesti todennäköisempää, että lesbonainen tykkää palloilla kuin että heteronainen tykkää. Se ei tarkoita, että kaikki tykkää, mutta mä en kamalasti vastusta ajattelua siitä, että kytköksissä vähemmistöläisyyteen voi olla muitakin ominaisuuksia monissa tapauksissa.

Johonkin homotutkakin perustuu. :) Jos mitään eroja ei ole, niin ei voi olla mahdollista tunnistaa kaltaisiaan käytöksestä tai olemuksesta. Fobiattomuuden pointti ei musta voikaan olla kaikkien tasapäistäminen, vaan se, että voidaan olla makuasioissa erilaisia, mutta se ei tarkoita, että ollaan huonompia. Joissain vaan on enemmän tunnistettavia ominaisuuksia kuin toisissa..

Kaikkien ihmisten samanlaisuus tulee ilmi vasta tunnetasolla. Samanlaisuus silloinkin, kun kohteet on erilaiset. :)
  • 3 / 3
  • k_ma
  • 17.12.2006 15:13
Tai sitten lesbonaiset vaan uskaltavat tehdä sitä mikä heitä oikeasti kiinnostaa. Voisihan tietenkin olla että naisia oikeasti kiinnostaa palloilulajit enemmän mitä uskotellaan. Lähipiiristä ainakin löytyy kaksi innokkaasti jäkistä katselevaa isoäitiä.

Huvitti myös tuossa jossain joulun mainoskuvastossa olleet otsikot "Tyttöjen kaunoluistimet" ja "Poikien jääkiekkoluistimet". En kyllä silti usko että mun jääurheiluharrastus olis sujunu yhtään sen paremmin vaikka mulle olis törkätty kaunoluistimet jalkaan, jotkut asiat ei kai vaan sitten kiinnosta :)