Parisuhdeongelma

  • 1 / 4
  • ongelma
  • 8.12.2006 14:56
Olen elänyt 5 vuotta suhteessa vastakkaisen sukupuolen edustajan kanssa. Asumme yhdessä. Ahdistun koko ajan enemmän ja enemmän siitä, etten halua häntä ja että hän on väärää sukupuolta. Tiedän, kuinka paljon hän minua rakastaa, mutta se ei poista tätä ahdistusta.

Pelkään lähteä, sillä jäisin täysin yksin. Läheiseni eivät hyväksyisi valintaani.

Tiedän, etten voi elää näin, mutta en tiedä, mistä saan apua tai tukea.
  • 2 / 4
  • martin
  • 9.12.2006 20:27
Onneksi löysit tänne Ranneliikkeeseen, jossa saatoit ainakin purkaa ahdistustasi - toivon. Elämällä "toista" elämää kuin omaansa satuttaa sekä toista/toisia sekä itseään. Toivottavasti saat voimia ja uskoa selvittää suhteesi. Voin kuvitella sen vaikeuden ja ahdistuksesi - olen ollut aikoinaan hyvin tuonkaltaisessa tilanteessa (ei tosin aivan samanlaisessa) itsekin.
Yksin jääminen totuuden kanssa on kovaa. Onneksi niin ei ole pakko käydä. Minulla on tarjota itseni antama apu.
  • 3 / 4
  • Pete
  • 9.12.2006 22:04
Eikös SETA ole juuri sitä varten, että apua tällaisissa asioissa saa. Siis rohkeasti palvelupuhelimeen tai vaikkapa visiitti ihan sinnne paikan päälle...
  • 4 / 4
  • Mahakas
  • 9.12.2006 23:57
Itsellä oli kutakuinkin samanlainen tilanne vielä jokin aika sitten. Tilanne purkautui niin että ex tajusi että jotain on vialla ja halusi erota. Vasta myöhemmin kerroin homouteni.. (Itse menin naimisiin suvun painostamana..) En usko että kukaan pystyy antamaan täydellistä vastausta asiaan mutta sen tiedän että 5 vuotta on jo pitkä aika. Suosittelen olemaan rehellinen ->itsellesi<-.. jos oikeasti tunnet vetoa omaan sukupuoleesi en voi suositella pitkää liittoa kulisseissa. Oma kohtaisella kokemuksella voin sanoa että käy psyykkeen päälle.