KotiLIESI

  • 1 / 10
  • JuhaniV
  • JuhaniV
  • 16.11.2006 21:20
Vuodesta 1922 ilmestynyt Kotiliesi-lehti on saanut kilpailijan (?), Koti & Keittiö. (Ikäänkuin keittiö ei olisikaan osa kotia) Kiiltävän lehtipaketin kannessa oli otsikko "Viisi kutsuvinta kotia". En jaksanut avata lehteä katsoakseni keiden julkkujen kotiin on raahattu minkä firman kalustot lainaan. Paljon halvemman jutun saisi aikaan otsikoiden "Viisi luotaantyöntävintä kotia". Meidän luukkumme voisi olla yksi noiden viiden joukossa. ;-) Ketä muita ilmoittautuu?
  • 2 / 10
  • kesäpoika
  • 16.11.2006 21:42
:O Ja mulla kun on ollut niin vahva mutu että Juhanilla on tosi siisti ja värikäs koti.. :) Niin ja ei lemmikkieläimiä.

Se on hassua, miten sitä luo jonkinlaisen kuvan jokaisesta ihmisestä, vaikka ei oikeesti tiedä yhtään.. Pakko täydentää ite puuttuvat kohdat, jos ei toiset heti kerro jokaista yksityiskohtaa.
Ja mikä olikaan pointtisi??
- Koti ja keittiö -lehden mielestäsi kummallinen nimi?
- Artikkeli jota et lukenut?
- Oma luotaantyöntävä kotisi?
  • 4 / 10
  • JuhaniV
  • JuhaniV
  • 16.11.2006 22:38
Pointtini: huipputyperät lehtiotsikot!
Ja tietysti huipputyperät jutut tyyliin: Missi X kertoo sydäntä riipovan tarinansa äitinsä menehtymisestä traagiseen maksakirroosiin. Meikki MaxF, asuste MuotiY, kengät....
Samaan tyyliinhän noita kotejakin esitellään. Lainatekstiilit ja kalusteet noudetaan kun valokuvaajan auton takavalot ovat häipyneet horisonttiin.

Z-lehden homoraati irvistelee tätä samaa uusimmassa lehdessä urheilulajeja arvioidessaan. Jutun lopussa: "Homoraadin eväät: Moët et Chandon Brut Impérial (35,40e)..."

Tämä samainen Z-lehti on muuten erityisen kiinnostava. Monta laajaa miesjuttua. Olen joskus pohtinut, että kuinka televisiosarja Hyvien Herrojen Håkanille, eli Mikko Roihalle kävi tuon sarjan jälkeen. Hyvin näyttää käyneen. Siitä olen hänen puolestaan iloinen. Roihasta on Z-lehdessä parin aukeaman juttu.
  • 6 / 10
  • kesäpoika
  • 17.11.2006 13:32
Joo.. xD Ei edes vastannut mun ehdottoman tärkeisiin epäilyksiini kotinsa viihtyisyydestä.. :D

Koti & keittiö -nimi viittaa musta ruuanlaittoon sisustamisen ja asumisen lisäksi.. Puhutaanhan sitä esim. intialaisesta tai nepalilaisesta keittiöstä, kun tarkoitetaan ruuanlaittokulttuuria tai miten sen nyt sanois.. No, kyllä kaikki tietää. :)

Mä en niin hirveesti seuraile lehtiotsikoita, kun en lehtiäkään osta, mut mainonta huvittaa aika usein.. Musta on kohderyhmän pilkkaamista myydä jotain Ultra Super Moisturaiser Q10 B- C- D-vita Natural Aromatherapic Anti-agening Lotionia mainostamalla sen tuomaa 80% heleämpää ja 90% kuulaampaa ihoa.. Ja ne vielä tekee sen ihan tosissaan. :D

Kyllä on kummallista, ihmettelen minä, jonka matematiikan ymmärrys ei riitä kertomaan miten heleysprosentti mitataan.. Kuulostaa jokseenkin tekotieteelliseltä ja ei kovin vakuuttavalta.. Hmmm.. ehkä naiset tietää.
  • 7 / 10
  • JuhaniV
  • JuhaniV
  • 19.11.2006 22:53
kesäpoika kirjoitti: ":O Ja mulla kun on ollut niin vahva mutu että Juhanilla on tosi siisti ja värikäs koti.. :) ..."

Huvittava kommentti.

Muistuu mieleen kauan sitten psykkan kurssilla minusta esitetty kommentti, että työpöydälläni ovat lyijykynät teräviksi teroitettuina pituusjärjestyksessä. Otan pöydälle käsiteltäväksi vain yhden A4:n kerrallaan. Se oli täysin virheellinen johtopäätös. Totesin, että näkisittepä työpöytäni kaaoksen.

Superpedantin aura ympärilläni todennäköisesti johtui siitä, että olin tiukasti kaapissa kyykistelevä homppeli. Pidin tarkasti huolta, ettei mikään signaali olisi viestinyt ulospäin tästä puolestani. Edes se H-sana ei päässyt ikinä livahtamaan minun ruusunnuppuhuuliltani. Todellisuudessa juuri tuo piilottelu paljasti joillekin ihmisille identiteettini. Rakentamani kulissi oli aivan liian ilmeinen.
  • 8 / 10
  • kesäpoika
  • 19.11.2006 23:16
:)

Mutta enää se ei voi johtua siitä.

No joo, eihän sillä oo tän keskustelun tai ylipäätään minkään kannalta mitään merkitystä. Ihmiset on musta vaan toisinaan kiinnostavampia kuin pelkät asiat, ja se sitten johtaa näihin mutuihin. :) Enkä mä varmaan ole ainut, joka luo kuvan koko ihmisestä joidenkin mielipiteiden tai pikkuseikkojen perusteella. Toisinaan ne osuu oikeaankin. Niinkuin se, että sulla ei varmaan ole lemmikkejä. Ja että oon ajatellutkin, että Vaeltajalla on. :)

Kai sitä itse kustakin on vallalla hassuja käsityksiä. Sitten jos ne on jollain tapaa tärkeämpiä kuin kodin sisustus, niin varmaan on ihan hyvä kysyäkin suoraan, mutta tää nyt oli tällainen.. Ajattelin, että kyllä Juhanin huumorintaju kestää. :)
kesäpoika kirjoitti: "Kyllä on kummallista, ihmettelen minä, jonka matematiikan ymmärrys ei riitä kertomaan miten heleysprosentti mitataan.. Kuulostaa jokseenkin tekotieteelliseltä ja ei kovin vakuuttavalta.. Hmmm.. ehkä naiset tietää."

Heh, omissa opiskelukuvioissani (kemia) naureskeltiin kovasti meikkimainoksille, ja pohdittiin että mitkäköhän ne kolmifaasivoiteen kolme faasia ovat, kiinteä, neste ja plasma?
Silmäripsien tuuheuden mittaamisen vielä ymmärtää, tosin en kyllä ymmärrä millä tavalla ripsari niitä ylimääräisiä ripsiä sinne silmäkulmaan kasvattaa...

Tosin suurinta hupia herätti aikoinaan eräs luomuihovoide joka ei sisällä lainkaan kemikaaleja. Tyhjiö purkissa on toki aina hieno asia.

Meikkimainokset ovat tosiaan mukatieteellisyydessään hauskoja, pesuaineet tulevat hyvänä kakkosena.