Olenko Bi-seksuaali?

Luulen, että olen biseksuaali, seuraavat ominaisuudet saavat kertoa minusta jotain:

- En koskaan ole kiihottunut miesten sukupuolielimistä. Lähes aina teen sitä naisten kuvien kera.
- Silti tykkään älyttömästi ns. homomusiikista kuten Scissor Sisters, George Michael ja PSB.
- Tanssilattialla minua vetää puoleensa yhtä paljon myös miehet kuin naiset. Silmäpeliä kummankin kanssa.
Luulen, että olet hetero. Mene sitten johonkin homodiskoon katselemaan niitä miehiä, jos ne sua kiinnostavat. Sittenhän näet. Näet itsesi.
  • 3 / 15
  • Public eye
  • 15.10.2006 14:27
Kenenkään ulkopuolisen luuloilla ei tässä ole suurtakaan merkitystä. Asia on itse selvitettävä itselleen, ja vanhan sanonnan mukaisesti, kyllä luonto tikanpojan puuhun ajaa!

Seksuaalisuus ei ole pelkkiä suvunjatkamiselimiä ja niistä kiinnostuneisuutta, mutta jos seksuaalisessa ja tunnemielessä vain oma sukupuoli kiinnostaa, silloin on kyllä kysymys homoseksuaalisuudesta, ei hetero- eikä biseksuaalisuudesta. Kaveri- ja viihtymismielessä persoonallisuuksina kiinnostavat henkilöt taas ovat asia erikseen, se ei mielestäni liity välttämättä mitenkään seksuaaliseen suuntautumiseen.
Lisäksi - miksi niin kovin tarkkaan pitäisi itseään lokeroidakaan? Eihän ole olemassa kahta laatikkoa, joista toisessa lukee 'homot' ja toisessa 'heterot'. Pikemminkin me kaikki sijoitutaan johonkin kohtaan liukumolla homo-hetero, kuka mihinkin kohtaan.

Ja liekö tuo oma kohtakaan aivan sama koko elämän ajan.
  • 5 / 15
  • Ilopilleri
  • 17.10.2006 18:26
Ei millään pahalla, mutta musiikkimaku ei kerro sitten _yhtään mitään_ kenenkään sukupuolesta tai seksuaalisesta suuntautuneisuudesta. Muutenhan kaikki Paula Koivuniemeä kuuntelevat homot olisivat keski-ikäisiä heteronaisia. =)

Jos koet molempien sukupuolten edustajat seksuaalisesti kiihottaviksi niin olet biseksuaali. Jos taas koet vain jommankumman sukupuolen edustajat seksuaalisesti kiihottaviksi niin silloin olet joko homo tai hetero.
  • 6 / 15
  • Ilopilleri
  • 17.10.2006 18:31
Aboa kirjoitta:
"Eihän ole olemassa kahta laatikkoa, joista toisessa lukee 'homot' ja toisessa 'heterot'."


Kyllä on. Ainakin useimpien homojen ja heteroiden mielestä. Olen huomannut, että useimmat, jotka vastustavat ns. lokerointia, ovat itse enemmän tai vähemmän biseksuaaleja. Harvemmalla ns. "sinut itsensä kanssa olevalla" homolla tai heterolla on vaikeuksia luokitella itseään.

Siitä olen tosin kanssasi samaa mieltä, että "puhtaat" homot ja heterot taitavat olla vähemmistössä, ja että valtaosa ihmisistä on varmaankin jonkinasteisia biseksuaaleja. Jotkut enemmän miehiin päin, toiset naisiin, ja kolmannet yhtä paljon kumpiinkin. Voihan myös olla niin, että eri kausina elämässään on kiinnostunut eri sukupuolten edustajista. Tuolloinkin on tietenkin kyseessä biseksuaali.
"Luulen, että olet hetero. Mene sitten johonkin homodiskoon katselemaan niitä miehiä, jos ne sua kiinnostavat. Sittenhän näet. Näet itsesi."

Käynti trendihomodiskossa saattaa käännyttää ns. scenen ulkopuolella olevan umpihomonkin, joten tuo ei ole kovin hyvä vinkki :)
  • 8 / 15
  • kesäpoika
  • 21.10.2006 14:21
Aivan, homomaailmassa ei jaotella ihmisiä homoihin, bisseihin ja hetskuihin, (se ei ole oleellista) vaan niihin jotka käyvät baareissa ja joilla on siellä sosiaalisia kontakteja ja toisaalta niihin, jotka joko eivät käy ollenkaan tai menevät sinne ollakseen yksin ja hiljaa. Jälkimmäinen ryhmä tunnetaan myös nimellä tosimiehet, ensimmäinen neitihomot. Pahin rikos on, jos on SETA:n jäsen.

:D :D :D :D :D
Olen miettinyt erittäin paljon tuota bi-identiteettiä ja omaa asemaani siihen. Nätit pojat... *blink* tosi kiva katsella. Mutta sitten toisaalta heteroidentiteetti on tullut kasvatuksen ja ympäristön myötä vallitsevaksi. Nytkin pohdin asiaa ympäri kännissäm kun selvin päin saattaa alkaa koko asia ahdistaan ja miettimään, että mikä päässä on mennyt rikki. Noh. Taidan jatkaa vain katselua ja nauttia siitä pienestä jännityksestä, joka siihen liittyy. EHkä joku päivä päädyn DTM:ään tai Stuffiin. SIihen kuitenkin lienee erittäin pitkä matka.
Tunteilla ei oo kiire, niiden pitää vaan antaa tulla ja kasvaa niin suuriksi mihin ne ikinä kasvaakaan. Määrittely ja lokerointi ei saa olla tärkeää. Jos tuntuu kivalle katsella, ni sitte pitää katsella. Jos joskus kasvaa olo, että tahtoo viereen tai omaksi, ni sitte pitää vaan koskea ja omaksi ottaa. :)

Saa detmissä käydä vaan katselemassakin.. :) Siellä on paljon nättejä poikia.
Jooh. Heteroidentiteetillä oleva bi on varmaan aika usein naimisissa, eikä edes halua pohtia sitä toista puolta. Eli lisää viinaa ja kohta pää sammumaan. Happy Halloween.
Viittaan jälleen kerran arvostamani Helsingin yliopiston tutkija Jukka Lehtosen esittämään määritelmään kirjoituksessaan Halun kohteen sukupuoli ja haluamisen tasot. Siinä hän kuvaa kuusi seksuaalisuuden tasoa
1. Unet ja fantasiat
2. Tunteet
3. Identiteetti
4. Käyttäytyminen
5. Elämäntapa
6. Suhtautuminen

Ne voivat ihmisen elämän eri aikoina olla erilaisia hetero/homo/bi-asteikolla ja samaan aikaan erilaisia kullakin noista tasoista.

Lehtonen esitti tämän asian kirjassa Hetero-olettamuksesta moninaisuuteen (Edita 1997). Se lienee ostettavissa Setasta tai lainattavissa Setan kirjastosta.
Tuosta on vielä kovin vaikea sanoa juuta, tai jaata. Muusiikki maulla ei ole mitään tekemistä asian kanssa (Minun mielipiteeni). Lisäksi joitakin ihmisiä tosiaan inhottaa ihan yleisestikkin sukupuolielimet (niin naisten, kuin miestenkin). Ja tuosta tanssilattia jutusta voi päätellä vain sen, että sinua kiinnostaa molemmat osapuolet, mutta siitä ei selviä, pidätkö naisista sitten sängyn puolella. Suositelisin tässä vaiheessa ihanaa ja perinteistä: Suutele toista ja sitten toista -testiä. Niin ainakin minä sain varmuuden asiaan. Mutta joskus sekään ei tietenkään mitään selvitä, mutta kannattaa yrittää? Senkus suutelet miestä ja sitten naista.
'Kooma' kirjoitti: "EHkä joku päivä päädyn DTM:ään tai Stuffiin." MIKÄ ON STUFF? MISSÄ? HESASSAKO?