Kriittisyys myönteinen - kielteinen

  • 3 / 10
  • Mys-teeri
  • 29.9.2006 23:30
No kyllä kieltämättä mietityttää, että mitä ihmettä nuo luvut mahtavat tarkoittaa.
Hej!

Kiitos mielenkiinnostanne. Tutkimalla tiettyjä viestimääriä asia selviää. En sano, että johtopäätös on tehtävissä suoraan, mutta oireellista on. ... ???!!!
Elämän pieniä ärsyttäviä asioita riittää vaikka joka päivälle. Elämän pieniä myönteisiä asioita huomaa harvemmin.

Kävin äsken koiran kanssa yökävelyllä. Oli pakko lähteä, kun koiralla on maha kipeänä (- - -). Helsingin sää oli sumuisen kostea ja puisto jännittävä valoineen ja varjoineen (+ + +). Nyt koira haluaa nukkumaan viereen (+ + +).

1 - 2
Kuinka hienoa, vaeltaja2005!
Onhan jo yhden lapun laitto silmille näkökykyä haittaavaa.
martin on selvästikin katsonut tilaston tuosta keskusteluvalikosta: Elämän pieniä mukavia asioita on (keskustelun mukaan) huomattavasti vähemmän - mutta kielteisiä asioita otetaan esille huomattavasti useammin. Jostain syystä tuo kielteisyysteema on monissa keskusteluissa se "kantava" voima - ihminen kun ei osaa ammentaa voimaansa iloisista asioista...
Minusta tässä ei ole mitään erikoisen mietityttävää. Vastakkainasettelut ja omasta näkökulmasta katsoen kielteiset asiat herättävät toimimaan (keskustelufoorumin tapauksessa kirjoittamaan), kun taas myötäily ja mukavat asiat tuudittavat vain hiljaisesti nyökyttelemään.
  • 9 / 10
  • kesäpoika
  • 12.10.2006 4:41
Musta keskustelu elämän pienistä, ärsyttävistä asioista on hauska, ja hyvin inhimillinen. :) Ei se ole mikään oikea vastakohta pienille, mukaville asioille, eikä niitä mun mielestäni voi noin verrata ollenkaan..
Olen samaa mieltä kesäpojan kanssa, se on hauska ja harmiton keskustelu. Ei minua tee onnettomaksi se, että ärsyynnyn mm. myöhästelevistä junista, kulkuväylän tukkivista hitaasti liikkuvista ihmisistä ja auki jätetyistä mikroaaltouunien ovista. Kyllä minun elämäni onnellisuus/onnettomuus on paljon enemmästä kiinni kuin tuollaisista pikkuasioista.