Virkkausko poikien hommaa?

• 1 / 5
  • JuhaniV
  • JuhaniV
  • 17.9.2006 14:46
Sain eräältä äidiltä viestin, että hänen murkkuikäinen poikansa on "hurahtanut" virkkaukseen*. Äiti kertoi käyneensä ostamassa tarpeelliset langat, mutta haluaisi kuitenkin jostakin syystä kanssani asiasta keskustella. En tällä hetkellä tiedä kuinka vastaisin. Nykynuorisolla saattaa olla suosikkiharrastuksia, joista en ole tietoinen. Itse olen virkannut kansakoulussa ainakin pannulapun**. Jokainen poika joutui käsityötunneilla harjoittelemaan sukan parsimista ja virkkaamaan jotakin. Jotenkin se tuntui minusta niin tyttömäiseltä ja kiduttavan hitaalta hommalta, etten ole kutimiin sen koommin kajonnut.

Ehdotuksia vastaukseksi mahdollisesti huolestuneelle äidille?

(*Virkkauksella ymmärretään kankaan tekemistä langasta silmukoimalla sitä erityisesti tähän tarkoitukseen valmistetulla virkkuukoukulla. **Pannulappu on lämpöä eristävästä materiaalista, kuten kankaasta valmistettu käden suoja tarttumiseen kuumiin keittiössä käytettäviin esineisiin.)
  • 2 / 5
  • kesäpoika
  • 17.9.2006 15:10
Juu, kyllä se on ihan normaali harrastus teinille. :) Pojat virkkaa varsinkin pipoja, ja virkkaajia on paljon..

Ajatteliko äiti, että homona sä tunnet kaikki käsitöiden salat..? :D
  • 3 / 5
  • kesäpoika
  • 17.9.2006 15:21
Ai niin, tosiaan.. Juhanin aloittamalla linjalla ja Ranneliikkeen keskustelun vaatimalla tavalla täten ilmoitan, että kirjoitukseni yhteydessä esitetty sana ´normaali`tarkoittaa yhtäkuin ´tavallinen, keskiverto`. :) :) :D
  • 5 / 5
  • martin
  • 17.9.2006 16:54
Poikkeavaa poikaa olisi pohdittava ...

Olen istunut kahviloissa kutomassa kaulaliinaa. Tietenkin homona (...). Normaaliudesta en tiedä.