Kiva homoanimaatio

Suloisin homoanimaatio (ja AIDS-kampanja) jota olen ikinä nähnyt. Olin aivan hämmästynyt kun turvaseksivalistusvideo sai silmät kostumaan. :) Ehkä homolle vain pitää olla homoromantiikkaa eikä mitään heterokorviketta? Vai osuiko se vain niin arkaan paikkaan? Vaikka päivittäin tuleekin näytettyä kovempaa naamaa niin noin herkältä silti sisimmässä tuntuu.

http://media.putfile.com/aides-protegete
En pitänyt, koska oli niin kliseinen ja vanha tarina, joka on kerrottu jo 100 x ennenkin. Hupaisa. Taitavasti tehty kumminkin. Tässä kondomin käyttöä puolustellaan "oikea rakkaus odottaa"-asenteella ja on piilomorallisointia. Minusta meillä ei ole ns. oikeata rakkautta, vaan sitoutumisen tulisi tapahtua realistisella pohjalla ja jalat maassa, koska rakkaus käsitteenä on yliromantisoitu. Kolahtaa jos kolahtaa, mutta monenlaiset tyypit voivat kolahtaa erilaisissa ympäristöissä ja erilaisissa elämäntilanteissa. En tykännyt siitäkään, kun tässä animaatiossa pääpaino oli seksin kuvauksessa ja elämä on kyllä paljon muutakin(, vaikka on turvaseksivideosta kysymys). Sitten tässä on painotusta sille, että homomiehellä on paljon irtosuhteita, mikä ei ole tartunnan kannalta todellisuutta, vaan voi kokemattomuuttaan saada taudin.

Huono animaatio kaiken kaikkiaan.
Olen huomannut, että "kerrottu liian monta kertaa" -tuomion saa melkein mikä tahansa draama aina joltakulta. Homodraama varsinkin: jos kaikki videossa käsitellyt asiat karsitaan pois, kaapistatulo- ja/tai peitteilyongelmien lisäksi, niin miten homo eroaa heterosta? Ymmärrän ja osittain allekirjoitankin kommentin, mutta omasta mielestäni vivahde-erot ja kertomisen tapa tuovat draamaan useimmiten ihan riittävästi vaihtelua. "Se oikea"-ajatuksen taas varmaan jokainen ymmärtää pohjimmiltaan saduksi, mutta kiinnostava tarina vaatii kärjistyksiä ja ainakin "erittäin sopiva" on mahdollista löytää, jos nyt yleensäkään läheisiä ja pitkiä suhteita kaipaa (kuten enemmistö tekee). Siksi katson ainakin itse ihan mielellään myös "sen oikean" etsimis-seikkailuja. No, makuasioita.

Videosta on muuten olemassa heteroversiokin, mikä on erittäin ilahduttavaa.
  • 5 / 13
  • nightflyer
  • 10.7.2006 21:11
Ööh, varmaan ihan kiva video, mutten tekniikan ihmelapsena saanut sitä näkymään... Näkyykö tuo muilla ihan normaalisti?
Putfile.com vaatii varmaan jonkun hyvin uuden Windows Media Playerin mukana tulevat codecit ja joko IE:n tai Firefoxin (jälkimmäisellä muuten onnistuu videon tallennuskin: Tools/Page info/Media/). WMV-muoto on vähän sellainen. Jos haluaa varmasti pystyä soittamaan melkein mitä tahansa video- ja audioformaattia Windowsissa niin kannattaa asentaa vaikka tämä: http://fin.afterdawn.com/ohjelmat/video_ohjelmat/videotyokalut/k-lite_codec_pack_full.cfm

Olisi kyllä kiva löytää tämä täysikokoisena ja vaikka DivX:nä mutta ei ole vielä tullut vastaan.
  • 7 / 13
  • kesäpoika
  • 10.7.2006 23:21
Samaa mieltä kuin Hapatus: se oli suloisin valistusvideo, jonka oon nähnyt.. :)
  • 8 / 13
  • meclibre
  • 12.7.2006 12:52
Itse tykkäsin tosipaljon tästä animaatiosta.
Se päähenkilö oli jotenkin niin söpö ja kulki kivisen polun kunnes löysi sen oikean.
Se s/m äijä oli aika järkky, ja viharikollisen uhriksi jäädessään ei valitettavasti kestänyt homosankarinkaan pokka, vaikuttaa pelottavan realistiselta.

Heteroversiosta en tykännyt niinkään paljon, tässä homoversiossa oli jotenkin enemmän juonta ja vivahteita. Tosin esiin tuli myös se että oletuksena on että homon elämä on jokatapauksessa vaikeampaa kuin heterolla.
Ilmeisesti kaikille muille on älyttömän helppoa löytää se heteroversio. *kaivelee isovarpaalla hiekkaa* Minä en osaa...
> Heteroversiosta en tykännyt niinkään paljon, tässä homoversiossa oli jotenkin enemmän juonta ja vivahteita.

Sama juttu, mutta mietin johtuuko se animaation tai tarinan vioista vain siitä, että heteroromanttinen versio se ei vain tunnu niin omakohtaiselta. En osaa sanoa.
Minusta heteroversio on vaan kuivempi. Ja siinäkin varoitetaan taas tyttöjä joutumasta miesten uhreiksi. Jostain syystä keski-ikäinen nainen, joka harrastaa seksiä nuoren miehen kanssa on vaan jotenkin menestyjätyyppi. (Kitkerien neitsyiden "Hei poika" on mainioita vinoilua tästä.) Tätä se tasa-arvoistuminen nyt teettää. =D

Mutta ehkä se laimeus johtuu nimenomaan siitä, ettei juurikaan osaa samaistua. Homoversio on ihq. =)