Paitoja lyhytselkäisille?

Mulla on varmaan jotenkin tavallista lyhyempi selkä tai jotain kun tuntuu olevan sula mahdottomuus löytää sen pituisia paitoja joita voisi housujen päällä pitää. Taas kun tulee kuumat kelit niin ei aina haluaisi kulkea paita tiukasti housuissa. Kokomerkinnöillähän ei juuri merkitystä ole kuin aivan saman mallin kohdalla ja silloinkin suurin ero löytyy usein jostain muusta kuin pituudesta, yleisisti ottaen M on yleensä se mun koko koska ässät ovat hieman turhan tyköistuvia ällät yltää puoleen väliin reittä. Sitten vielä ihmetellään miksi jotkut käyttää samoja vanhoja vaatteita vuodesta toiseen...mun ainakin täytyy tiukasti pitää kiinni jos joskus satun jonkun oikean kokoisen vaatteen löytämään. Paidoissa pitäis olla kanssa pituus- ja leveysasteet kuten farkuissa...tosin eipä se varmaan paljoa auttais kun eipä niitä harvinaisempia (lue: mun) kokoja kuitenkaan olis saatavissa.
  • 2 / 6
  • Kahvisuukko
  • 9.5.2006 13:36
Hassua, itselläni on juuri toisin päin! Olen tälläinen "persjalkainen", eli selkää riittää ihan tarpeeksi! Paidat tuntuu jäävän aina napaan, ja kun housutkin on nykyään vielä suhteellisen matalavyötäröisiä, jää tuohon tuollainen hölmö kaistale paljasta pintaa.. Joskus talvella varsinkin tahtoo tulla kylmä kun paidat ovat vielä kutistuneet pesussa sopivasti pituussuunnassa. Onneksi olen keksinyt käyttää lisäpaloja, muodottoman pitkäksi venynyt toppi paidan alle niin ei tule kylmä! :P

Hyvin ymmärrän tuon vaatteiden kanssa tuskailun. Olisi mukavaa jos voisi ostaa paidan jolle ei tarvitsisi enää tehdä mitään.. Varsinkin kun ompelutaidot on olemattomat.. (lue: ompelukone + minä= vaarallinen yhdistelmä) Ehkä paitojakin pitäisi valmistaa pitkää ja lyhyttä mallia? Lisäpalalla ja lyhyempänä versiona.. ;)
Niinpä niin...näitä päinvastaisia tapauksiin olen törmännyt ennenkin mutta se minkä on hassua on se että kenelläkään muulla ei tunnu olevan samaa tilannetta kuin mulla (tämä ei tietenkään ole totta mutta eipä vaan ole sellaisia vastaan tullut, hyvinkin pienikokoisilla ihmisillä näyttää olevan ihan sopivan kokoisia paitoja). Myyjät lähinnä katsovat huvittuneina että "eihän niin pieniä paitoja olekaan!"... Onhan se tietysti helppo ratkaisu valmistaa vain "keskipituisia" paitoja jotka sopii suurimalle osalle ihmisistä ja me friikit saadaan kärsiä! ;)

Joo, ei mikään maailman suurin ongelman aihe mutta joka keväinen ja kesäinen ärsytyksen aihe.
  • 4 / 6
  • Kahvisuukko
  • 12.5.2006 11:07
:D Onneksi tuo vaimoke on sen verran pikkuinen että voin antaa kaikki liian lyhyet paidat sille! :P Pitääkö tässä oikein opetella tekemään vaatteita kun ei meille tunnu löytyvän niitä sopivia.. *_* En muuten minäkään ole törmännyt vielä näihin "pikkuisiin" joille paidat on liian pitkiä. Ihan taatusti teitä on paljon! Pikkusiskollani on muuten sama ongelma kun itselläni, joka paidan alta pilkistää jatkopala! :D
  • 5 / 6
  • Smoothiefin
  • 28.8.2006 11:07
Juu noita pitkänmallisia t-paitoja tuntuu olevan valtaosa myynnissä olevista. Itse olen ainoat lyhyet paidat löytänyt H&M:stä. Valitettavasti ko. paitojen (niinkuin H&M:ssä monen muunkin tuotteen) laatu on aika kehnoa ja ensimmäisen kerran kun pään työntää kaula-aukosta läpi saattaa kuulua jo rits ja räts kun saumat vaan paukkuvat. Siitäkin huolimatta suosittelen tutustumaan H&M:n tarjontaan. Esimerkiksi Seppälästä en ole löytänyt yhtään tarpeeksi lyhyitä paitoja, vaikka tuotteiden laatu on kyllä muuten houkuttelevampi.
Riippuu tietysti paidasta ja ompelutaidoista, mutta sakseilla (aina ei tarvitse niitäkään), muutamalla nuppineulalla, langalla ja neulalla saa paljon aikaan ;). T-paidat ja muut nappilistattomat paidat saa lyhennettyä helposti ihan vain kääntämällä helmaa haluttu määrä nurjalle puolelle. Olen lyhentänyt omia puseroitani jopa käsin, koska en omista ompeluokonetta. Pienet pistot eivät näy juurikaan oikealle puolelle.

Minulla on sama lyhennysoperaatio myös melkein kaikkien housujen kanssa. Taitaa olla niin, että näin pieni ihminen (163 cm) on jo aika iso poikkeama standardista, mutta parempi kai näin kuin että vaatteet olisivat pidemmälle enemmistölle (?) liian lyhyitä.