Minkä koon uikkarit Aussiebummista?

• 1 / 17
  • LautaPeppu
  • 4.4.2006 10:41
Hei vaan!
Onko kenelläkään kokemusta/tietoa AussieBumin kokoluokasta?
Ovatko hyvin pieniä verrattuna muihin?

Olen siis tilaamassa uikkareita http://www.aussiebum.com/ kautta.
Joissakin malleissa on tarjolla koko 12=XS ja joissakin vain 14=S.
En nyt sitten tiedä miten pieni on AussieBumin S! Kun joillakin valmistajillahan S voi olla iso, joillakin tosi pieni....

Esim. Yleensä Suomessa kun ostaa S-kokoja (sloggi, Björn Borg...) niin ovat _minulle_ liian isoja :(
Mutta esim. Unicon alushousuissa S oli oli juuri se sopiva ja jopa M oli ihan kohtalainen!

Apua kaivataan :)

_LautaPeppu_
moi!

Sule sopiva koko voisi olla M.

Mutta ÄLÄ osta tuolta Aussiebumin sivuilta, koska tavara tulee Australiasta ja päälle tulee tullit ym. eli hinta voi lähes tuplaantua sivukuluineen.

Käypä katsomassahttp://www.adventice.com. Tämä ranskalainen saitti ja erinomainen valikoima Aussiebumeja. Osta sieltä ja tavarat sulla muutamassa päivässä. Kilpailukykyiset hinnat, kohtuu postikulut ja toimii - olen kokeillut.
  • 3 / 17
  • JohnnyFinland
  • 8.11.2006 22:15
Tulli tietää kertoa seuraavaa [1]: "EU:n ulkopuolelta tuotavista tavaroista kannetaan pääosin kahta veroa: tullia ja arvonlisäveroa. Tulli kannetaan tullausarvosta, joka on yleensä tavaran kauppa-arvo eli siitä tosiasiallisesti maksettu tai maksettava hinta postikuluineen. Arvonlisäveron peruste on tullausarvo, johon sisällytetään myös postikulut sekä tavaran maahantuonnin johdosta tullauksen yhteydessä valtiolle tai yhteisölle kannettavat verot, tullit, tuontimaksut ja muut maksut itse arvonlisäveroa lukuun ottamatta."

Tullit selviävät TARIC-tietokannasta [2]. Arvonlisäverot selviävät arvonlisäverolaista [3]. Kuvitellaanpa että haluamme ostaa Aussiebumin Anger-uimahousut.

Anger-uimahousut maksavat australialaisessa Aussiebum.comissa 69,95 Australian dollaria. Lisätään halvimmat postituskulut Suomeen 7,65 dollaria, saadaan 77,60 dollaria. Muunnetaan euroiksi vaihtokurssilla 0,6307 [4], saadaan 48,94 euroa. Lisätään 12 prosenttia tullia, saadaan 54,81 euroa. Lisätään 22 prosenttia arvonlisäveroa, saadaan lopulliseksi hinnaksi 66,87 euroa.

Anger-uimahousut maksavat ranskalaisessa Adventice.comissa 74 euroa. Tämän päälle tulevat postikulut Suomeen, joita ranskaa taitamattomana en osannut selvittää. Tullia ei EU:n sisäisistä ostoksista kanneta ja arvonlisävero sisältyy hintaan.

Esimerkki ei tue Karin väitettä, että Aussiebum.comista tilattaessa "hinta voi lähes tuplaantua sivukuluineen".

[1] http://www.tulli.fi/fi/Yleiset/UKK/Yksityishenkilot/vipform_55501.jsp
[2] http://ec.europa.eu/taxation_customs/dds/fi/tarhome.htm
[3] http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1993/19931501#P84
[4] http://www.forex.fi/ 8.11.2006
  • 4 / 17
  • yachtboy50
  • 11.12.2007 0:52
oma kokemus on, että tilaamalla yhdet housut kerralla suoraan australiasta, ei peritä mitään tulleja eikä veroja, ja tulee taatusti edulliseksi. mulle tuli kirjekuori kotiin, kuoren päällä oli arvo AUD 34.
aussiebum perii lisäksi erittäin pienet postituskulut, joten ei kun vain tilaamaan suoraan heiltä.
Myös oma kokemukseni tukee Johnnyn mainitsemaa. AussieBum:lta kannattaa tilata ihan suoraan.

Kun tilaa 1-3kpl housuja kerrallaan, tulleja/tms. ei peritä, koska alv+tulli jää alle minimirajan. Tuo minimiraja on onneksi niinkin suuri, että AussieBumilta saa suoraan sillä hinnalla tilata jo melkein mitkä tahansa uikkaritkin. Esim. AussieBumin Freshhh uikkarit maksaa 49.95 AUD ja toimituskulut 6,5 AUD eli yhteensä noin 34 EUR, jolloin alv (22%) + tulli (12% tai 12,2%) olisi 8,4 EUR, joka jää alle vaadittavan 10 EUR rajan. Tuon 10 EUR rajan alle jääviä alv+tulli kuluja ei peritä ja alv:tä laskiessa otetaan siis huomioon tavaran arvo ja toimituskulut.
Miksei tavalliset uikkarit tai alkkarit kelpaa? Ostan kaikki alkkarit H&M:stä. Kun saa - 70% ei maksa paljon mitään. Onks tässä jtk fetisististä, kun pitää yksiä alkkareita tilata aina Australiasta asti? Eiks niitä saa Ruotsista?
Napalmia kirjoitti: "Miksei tavalliset uikkarit tai alkkarit kelpaa? Ostan kaikki alkkarit H&M:stä. Kun saa - 70% ei maksa paljon mitään. Onks tässä jtk fetisististä, kun pitää yksiä alkkareita tilata aina Australiasta asti? Eiks niitä saa Ruotsista?"

H&M:n yms. Suomesta saatavissa olevat alkkarit ovat mielestäni lähes poikkeuksetta tylsiä ja useimmiten myös epämiellyttäviä. Jotkin myös reilusti ylihintaisia. AussieBumit ovat mukavan erilaisia, erityisesti miellyttäviä (hyvä muotoilu) ja hyvä laatuisia (eivät nukkaannu tai muutenkaan kulahda niin nopeasti kuin kauppojen ns. omien merkkien alkkarit)... Ja toisaalta voi kysyä, että miksei ostaisi Australiasta? :P
  • 8 / 17
  • JohnnyFinland
  • 12.12.2007 10:02
Napalmia kirjoitti: "Miksei tavalliset uikkarit tai alkkarit kelpaa?"

Mikä sinua siinä häiritsee, että jotkut eivät halua samoja uikkareita kuin sinä? :)
Kyllä tuntuu, että Kari on ollut oikeassa.. jos tilaatte EU:n ulkopuolelta joudutte joka tapauksessa tulliselvittämään tavaran, siitä saatte tod.näk. postista ilmoituksen. Eli tullausarvoilmoitus , onkohan tuttu paperi? Harva yksityishenkilö sitä on tehnyt eli yleensä palvelu ostettu joko postista tai huolintaliikkeeltä ja tähänkin menee minimissään kyllä muutamia kymppejä euroissa eli uikkareille saattaa kyllä tulla hintaa..

Adventice.comin lisäksi mm. ranskalainenhttp://www.homwear.com myy aussibumeja ja aika vaivatonta tilaamista myös heiltä..
Te ette vastanneet kysymykseeni fetisismistä. Eikö juuri alushousut ole fetisistinen tavara? Jos olis em. alkkarit ja prikulleen samanlaiset ilman tekstiä " Aussiebum " vierekkäin, niin ottaisitteko ne, missä on teksti?

Jos on pakkomielle saada Aussiebumit ja valmis tilaamaan ne Australiasta asti, niin mikä merkitys juuri näillä on niiden pitäjälle? Luulen, että fetisistinen. Tuoko se erityistä psykologista mielihyvän tunnetta?
Fetisismi on seksuaalista kiinnostusta, bränditietoisuus ei ole seksuaalista.

Kyllä henkilön tarvii saada tuotteesta erilainen mielihyvän tunne, jotta viitsii nähdä erityistä vaivaa sen hankkimiseksi. Johan siihen vastattiin, ne ovat erityisen mukavat käytössä, ja brändiin luottaminen vaikuttaa myös. Jotkut ihmiset suosivat laatua, jotkut brändejä, joskus ne ovat sama asia. Jotkut tahtovat päästä mahdollisimman helpolla ja halvalla. Se tuo heille mielihyvän tunteen. Entäs sitten? Niinhän kaikki toimii.
Veijo kirjoitti: "- - - joudutte joka tapauksessa tulliselvittämään tavaran - - - Harva yksityishenkilö sitä on tehnyt eli yleensä palvelu ostettu joko postista tai huolintaliikkeeltä ja tähänkin menee minimissään kyllä muutamia kymppejä euroissa eli uikkareille saattaa kyllä tulla hintaa."

Tilasin viimeksi tavaraa Euroopan unionin ulkopuolelta kahdeksan vuotta sitten. Sain kotiin postitse ilmoituksen, että lähetys oli noudettavissa tullista. Avasin lähetyksen tullimiehen läsnä ollessa. Tullimies etsi tuotteelle oikean kategorian luettelostaan, naputteli jotakin koneelleen ja kertoi paljonko minun on maksettava tullia ja arvonlisäveroa. Maksoin summan. Siinä kaikki.

En todellakaan kokenut tarvetta ostaa mitään tulliselvityspalveluja miltään huolintaliikkeeltä.

Jos Euroopan unionin ulkopuolelta tilaaminen kiinnostaa, kannattaa tutustua vaikkapa Tullihallituksen oppaaseen "Ostaisinko Internet-kaupasta" [1].

[1] http://www.e-ville.fi/OstaisinkoUlkomailta.pdf
  • 13 / 17
  • nonconformist
  • 18.12.2007 12:24
Kannattaa lisätä lähetyksen hintaan tullissa käyminen, jonottaminen ja itse virkailijan kanssa asiointi, joka mielestäni, erittäin paljon ulkomailta ostaneena, harvoin on mukavaa puuhaa. Ja pakko lisätä, että en kyllä ikimaailmassa sijoittaisi penniäkään enemmän kuin on pakko mihinkään kalsareihin...
  • 14 / 17
  • JohnnyFinland
  • 18.12.2007 15:09
Kysehän on valinnasta. Jos haluaa päästä vähemmällä vaivalla, maksaa hieman ylimääräistä. Jos haluaa päästä halvemmalla, näkee hieman vaivaa. Jokainen tehköön omat valintansa. Haluan vain karkottaa sellaisen käsityksen, etteivät tullin kanssa asiointiin mattimeikäläisen hoksottimet riittäisi.
Aussiebumista suoraan tilanneena voin kertoa kokemuksenani, että ylimääräisiä maksuja ei tullut ja sopiva koko sinulle on ehdottomasti S. Minulla itselläni on yleensä XS tai S ja Aussiebumin koot ovat aika runsaat.
Äh, heti kirjoitusvirhe: siis piti sanoa, että ota XS. Mulla on Aussiebumissa XS ja eivät ole liian pienet - ehkä päinvastoin liian isot.
Edelleen totean, että tilaaminen suoraan valmistajalta 1-2 kpl erissä ei aiheuta tullitoimenpiteitä. Olen tilannuit viisi kertaa, ja aina tullut kirjeenä viikossa kotiin.