Sommersturm

Näin Brokeback Mountainin jälkimainingeissa haluaisin herätellä keskustelua sellaisesta saksalaisesta leffasta kuin Sommersturm vuodelta 2004. Onkos täällä monikin nähnyt sen? Vinokinossahan tuo taisi ainakin olla esillä vaikka muuten ei taidakaan olla Suomessa pyörinyt...itse olen tutustunut elokuvaan muuta kautta ja omistan nykyisin saksalaisversion DVD:stäkin. Sillä tosin ei ole minkäänlaisia tekstityksiä mutta jossain muistan nähneeni tätä myynnissä myös suomitekstein vaikka aika "harvinaisuus" taitaakin olla.

Eli, keskustelua leffasta? Koskettiko jotain muutakin yhtä paljon kuin minua? Jotenkin tuo kolahti mulle aika täydellisesti kun sen ekan kerran viime syksynä näin...jotenkin arkisempi ja enemmän samaistumisen kohteita ainakin nuorille tarjoava kuin Brokeback josta nyt jaksetaan vouhottaa (ihan hyvä elokuva sekin tosin). Elokuvan soundtrack on kanssa aika mahtava ja viimeistään Vast-yhtyeen "Flames" pistää ainakin mulla kyyneleet ihan hillittömästi valumaan.

Traileria ja muuta kivaa voi katsella osoitteestahttp://www.sommersturm.de .
Jup... Näin sen vinokinossa. Oli se kyllä arkisempi ja iloisempi kuin brokeback. Tavallaan hellyttävä. Nauroin monta kertaa... Mukava "coming out" leffa
  • 3 / 8
  • Dawni
  • 25.3.2006 20:26
Itse katsoin myös tässä äskettäin tuon ja jäi todella haikea/hyvä olo.
Osaako joku ehdotella samantyylisiä muita leffoja, joille tämä on iskenyt?
Suosittelen ehdottomasti katsomaan :)
  • 4 / 8
  • Ikaros
  • 25.3.2006 20:41
Näitä homppelielokuviahan on Euroopassa ilmestynyt ihan kohtalaisen paljonkin, vaikkei keskiverto euroelokuva yleensä Suomeen selviäkään. Esim. ranskalaiset "Presque Rien" ja "Drôle de Félix" ovat katsomisen arvoisia. Saksalaiselokuvista kannattaa katsoa esim. "Zurück auf Los" ja niitä lukuisia homppelilyhytelokuvia, joita ilmestyy silloin tällöin DVD-kokoelmina.
  • 5 / 8
  • Tobi
  • 26.3.2006 10:22
Tiesittekö muuten tätä (no varmaan tiesitte mutta kirjoitan silti):
- leffan ohjaaja Marco Kreuzpaintner on itsekin homo
- pääosan (Tobi) näyttelijä Robert Stadlober on kertonut olevansa bi (seurustelee ilmeisesti kuitenkin tytön kanssa)
- Leoa näytellyt Marlon Kittel ja Stadlober ovat tunteneet toisensa vuosia, vanhoja kavereita...antaa hieman uutta näkökulmaa "rakkauskohtaukseen"...
- Kostja Ullmann (Achim) on söpö... Mitä? Vähintään yhtä kova fakta kuin nuo muutkin... :D