Mikä tekee sinut onnelliseksi?

• 1 / 14
  • hydathode
  • 19.2.2006 23:26
Onnellisuushan noin suurin piirtein on elämässä tärkeintä, mutta se, mistä onni kenenkin kohdalla tulee, vaihtelee. Ihan mielenkiinnosta utelen, mitkä ovat asioita, joiden vuoksi voit vastata olevasi onnellinen, jos joku kysyy.
Hmm...

Helppo vastaus olisi kaiketi terveys....se vain on todella tylsä vastaus ja kun se on niin sitä ei osaa edes ajatella onnellisuuden lähteenä. Siispä minut tekee onnelliseksi: ihanat ihmiset ympärilläni joiden kanssa voi nauraa vuodesta toiseen, vesisateessa pussailevat ihmiset (tosin jos joku kysyy miksi olen onnellinen niin tuskin vastaan tuota äskeistä), opiskelu alkaa olemaan loppusuoralla, minusta tuli kummisetä (se, että ihmiset luottavat minuun antaa uskoa, että en olekaan täysi luuseri).

Lopuksi vielä, että tästä kulmasta (makaan sängyllä läppäri sylissä) Angelina Jolie katsoo todella viekoittelevasti tännepäin (seinältä)! (uskon vakaasti, että kukaan maailmassa oli sitten mies, nainen, homo, hetero, bi, lesbo tai trans tai ihan mikä tahansa, ei sanoisi Ei Angie Babelle=)
  • 3 / 14
  • marianna
  • 20.2.2006 14:45
Tällä hetkellä
- minulla on ihania ystäviä, joiden kanssa voin nauraa, joille voin purkaa sydäntäni ja joiden tiedän aina olevan tukenani
- olen terve, ei ole ollut edes nuhaa puoleen vuoteen
- minulla on mielenkiintoinen ja haastava työ, joka vastaa koulutustani
- pääsin tekemään vapaa-ajan puitteissa yhden itselleni tosi mielenkiintoisen jutun, josta olen haaveillut, mutta en uskonut, että voisin ihan oikeasti tehdä sen. Kiitos erään ihanan ihmisen rohkaisun ja kannustuksen, siitä tulikin todellisuutta
Minut tekee onnelliseksi ehdottomasti aurinkoiset päivät pitkään jatkuneen pilvisyyden jälkeen .

Myöskin eläinhulluna ihmisenä , kaikenlaiset eläimet saa onnelliselle ja iloiselle mielelle .

Etenkin 2 omaa kissavanhustani 19 ja 14v.
Tällä hetkellä... ajatus kesämökin siunatusta rauhasta kaukana suomessa...sauna ja kaikenmaailman muut lisukkeet, jotka Suomen kesään kuuluu...taitaa olla koti-ikävä...
"Masokistitkin tuntevat mielihyvää..."
no ei kai....jätän tuon toiseen keskusteluun ja arvoonsa. Jaksa aina olla veemäinen narttu.

Tänään sain tekstiviestissä <3
Oletan että en ole jäätelötötterö. Se sai hymyilemään ja kirjoitusvirheilemään!
Mansikka-aika saa minut onnelliseksi. Se vie tunnelmaan lapsuuteen ja mansikoiden noukkimiseen suoraan omaan suuhun.

Vaeltelu kesänlämpimässä metsässä erilaisia tuoksuja haistellen ja metsän ääniä kuunnellen.
Puut. Metsä ja öö... Minulla on ruokaa, rahaa ja perhedraama alkaa hiljalleen tasoittua kun äiti pääsi yhdestä miehestä vihdoin eroon... (toivon ainakin)
Itsenäisyys, vapaus, tulevaisuuden mahdollisuudet, ihanat ihmiset ja vakmiiden töiden lopputuloksen näkeminen.
Itsensä löytämisen ja kasvamisen riemu... Pienet sattumukset ja havainnot.
Se, että joku ottaa yhteyttä oma-aloitteisesti. (käy harvoin, mutta ihanaa olla kaivattu aina välillä...)
Syksy, sade, minulle rakkaat ihmiset, hauskat hetket, rauhallisuus, hyvä musiikki ja moni muu..
Uusi, kaunis koti.

Vapaus. Myös asioista, jotka lienevät monien toisten onnellisuuden tae.

Ystävät ja toipuminen (liittyvät toisiinsa).
arkipäivät ovat parhaita, niiden pienet tapahtumat.
esim. sateisena aamuna töihin pyöräilessäni jostain tuoksahtaa kuivun raikas tuoksu. Silloin tuntee luonnon läheisyyden. Olen pieni osa jotain suurta.
Raha ja shoppailu.
Rakastan kaikenlaista ylellisyyttä.
Raha tuo huolettoman olon.
Rikkaus ei ole synti.
Katsoin yksi päivä TV7:lta kuinka musta saarnaaja vakuutti suurelle yleisölleen menestysteologisesti, että rikkaus kuuluu uskovalle, koska kulta ja hopea ovat Jumalan, mutta meidän maassamme rikkaita ovat vain optiomiljonäärit. Ei ole samanlaista kuin USA:ssa.
( meinasin lisätä sanan seksi, mutta siinä iski levoton olo, että yllyttäisin irtosuhteisiin, kun taas rahan eteen pitää tehdä työtä )
Raha, seksi ja hyvä ruoka...riittää useimmille tekemään onnelliseksi. Työn osuus alkaa olla jo laskemaan päin, koska siitä ei saa kunnollista vastinetta.

Suomalaisten hengellisyys ja henkisyys ovat useimmiten hiljaa istumista puskassa ja yksin. Varmaan marjanpoiminta hirvi(Ö)kärpästen keskellä olisi oiva tapa tulla onnelliseksi. Olenkin odottanut, että milloinkahan ne pyhät lehdot tulevat muotiin. Voi viedä ruokaa puille.
Oma kulta, perheenjäsenet, ystävät..
Lämmin suihku, kuppi kahvia, lempiohjelma, mielimusiikki..
Kasvien tuoksu, kaatosade, ukkosmyrsky, paukkupakkanen..

Muun muassa.