benzoyl peroxide

  • 1 / 5
  • Kiiltokuva82
  • 15.2.2006 17:30
On kuulemma paras aine paniikki finnien hoitoon, ja muutenkin laajasti acne tuotteissa käytetty, vaan millähöhän tuotemerkillä ja missä tuotteessa tuota on?
Basiron-geeli ja Brevoxyl-emulsiovoide sisältävät bentsyyliperoksidia. Taitavat olla reseptilääkkeitä.
Tv-shopista saatavassa Proactivissa on tuota tököttiä, mutta muistaakseni reseptivaapaasti saa jotain rasvaa, jossa sitä on laimennettuna. Kysy apteekista, mistä saa myös Vichyn valmistamia, melko kalliita mutta tehokkaita ihonhoitotuotteita. Body Shopista saa teepuuöljyyn (jota on myös Proactivissa sen bentsyylijutun lisäksi) perustuvia tuotteita, joihin kuuluu myös jonkin sortin finnizäpperi. Ehkä toi Kauneus-Camille osaisi antaa parhaat vinkit.
  • 4 / 5
  • Mömmöeepo
  • 17.2.2006 17:31
Basiron ac:ta ja Brevoxyliä saa kyllä ilman reseptiä. Basironista on geeliä ja pesuainetta. On ilmeisesti aika ehtaa tavaraa, joten alussa kannattaa olla varovainen. Sillä silmällä -ohjelman vinkeissähän annettiin jonkinlainen finnintuhousvihje. Ensin laitettiin bentsoyyliperoksidia päiväksi finnille ja sitten yöksi laitettiin jotain muuta tököttiä. Kuollaksenikaan en vaan muista, mitä se toinen oli. Ehkä tarkempimuistiset vois auttaa. Vichyllä on kans hyvää kamaa, mutta mun mielestä lääkkeet on aina uskottavampia kuin kosmetiikka... Reseptillä on sitten jo sellaset valikoimat ettei aina lääkärikään tiedä, mikä parhaiten sopis.
Joka tapauksessa ei pidä kärsiä, kun apu on kerran olemassa. Kysykää rohkeesti, nii saatte apua ja opastusta. Niin ja lukekaa ne käyttöohjeet, eiks jea!

Yst. terv. Ammattitaidoton (en mä tiedä näistä lääkkeistä mitään, mä oon vaan töissä täällä, tuolla on farmaseutti...)
Kiitos avuista tuota Brevoxyl-emulsiovoidetta kävin hakemassa sai ilman reseptiä, oli vahvempi noista kahdesta. Juuri sillä silmällä ohjelmasta tuon vinkin nappasin ja se toinen aine oli hydrokortisooni voide, vissiin koska tuo brevoxyl ärsyttää ihoa ainakin aluksi toimiihan se lisäämällä ihon hilseilyä.