Raiskauksen jalkeen

  • 1 / 8
  • a victim
  • 28.1.2006 22:35
Huomasin tuossa yksi paiva, etta mun pera on taas alkanu vuotaa verta. Mut raiskattiin noin 5 vuotta sitten, jolloin olin 13. Mulle ei tullut pahoja vammoja siita, enka ole joutunut missaan vaiheessa vaippapoksyksi tai mitaan. Mutta sillon alkuun oli sita verenvuotoo ja vessassa kayminen oli kamalan tuskallista jne jne. Mut ne saatiin laakarien ja ajan kanssa kuntoon, samoin ku mustelmat ja ruhjeet. Aina valilla on ollut sillain vessassa kaynnin jalkeen verenvuotoo ja kipuja, muttei pahemmin. Nyt ne on taas lisaantyny. Ne toi jalleen muistot mieleen, enka voinu olla itkematta, kun tuntu niin pahalta.
Mieleenhan siita kaikkein pahimmat arvet jai, enka usko koskaan saavani niita sielta pois, vaikka haluaisinkin. Se ehka auttaisi, jos voisin ite hitaasti tappaa tekijan, mut kukaan ei tieda, missa se on.
Ma haluaisin kuulla toisten kokemuksia tasta. Ja haluan tukea muita uhreja.
  • 2 / 8
  • JuhaniV
  • JuhaniV
  • 28.1.2006 23:52
Vaikuttaa silta, etta sina olet se joka tarvitsisi juuri nyt apua ja tukea. Mieti kohtalotovereittesi tukemista vasta sen jalkeen kun olet ensin itse saanut apua.

Et kerro mista maasta kirjoitat. Sekin olisi tarkea tieto.

Joka tapauksessa sinun ei pitaisi yksin noita omia tunne- ja muita arpia hoitaa. Mene ja hae apua esimerkiksi paikallisesta gay-jarjestosta. Monilla on jonkinlainen palveleva puhelin. Raiskausten hoitoon on tana paivana siihen erikoistuneita terapeutteja.

Julkinen keskustelupalsta ei ole oikein hyva paikka nain vakavien asioiden kasittelyyn.

Juhani
  • 3 / 8
  • a victim
  • 29.1.2006 11:01
Olen kylla suomalainen ja kirjotan Suomesta.. Mulla ei ole suuremmin hataa, koska olen paassy suunnilleen tolpilleni jo.
  • 4 / 8
  • nameles
  • 15.2.2006 12:41
Tuntuu pahalta edes ajatella että tämäkin asia on jollakkin oikee elämää. Toisaalta olisi kyllä mielenkiintoista tietää millaisia ajatuksia syntyy tätä kärsineen mielessä oikeasti.
  • 5 / 8
  • tikru76
  • 17.3.2006 13:11
Tuin yhtä ystävääni silloin, kun hänen raiskattiin ja se lähensi meidän ystävyyttä tosi paljon.. Hän oli kiitollinen mulle, kun jaksoin kuunnella ku oli vaikeaa eikä oikein tiennyt mitä pitäisi tehdä.. Silloin hän opiskeli ja sanoin et mene käymään kuraattorin puheilla hän voi auttaa sua jotenkin ku on ammatti ihminen kyseessä.. Hän meni ja puhui asiasta kuraattorin kanssa..
Tulen aika myöhään keskusteluun, mutta parempi kuin ei milloinkaan kait..
Ihan aluksi tähän yksi kysymys: minkä voi luokitella raiskaukseksi ja minkä seksuaaliseksi hyväksikäytöksi?
Koska omasta kokemuksestani sen verran että äitini miesystävä hyväksikäytti minua kun olin noin 11-vuotias. Olen suurimmaksi osaksi päässyt asiasta yli ja yritin nostaa syytettä muttei sitä nostettu "liian vähäisen näytön takia" joten minun ilmeisesti täytyy viedä juttu suoraan oikeuteen.
Syytteessä tapahtunut luokitellaan seksuaaliseksi hyväksikäytöksi, mutta luokitellaanko vain pakotettu yhdyntä raiskaukseksi? Koska kahden naisen välisessä seksissähän ei yhdyntää voi olla, joten toinen nainen ei voisi raiskata toista? (onkohan tämä sekavasti selitetty..) Eli tavallaan tapaukseni voisi olla sama kuin raiskaus..?

En halunnut aloittaa uudella otsikolla, koska tämä tuntui sopivan tähän keskusteluun ja keskustelun aloittaja muiden kokemuksia kyseli.

P.S. Käyn puhumassa asioista ammattilaisella, mutta nykyään kyseinen tapahtuma ei ole enää tärkein ja suurin ongelmani/asiani josta keskustella...
a victimille voimia ja toivottavatsti olet saanut tarvitsemaasi apua.
  • 8 / 8
  • mangopää
  • 26.10.2008 9:41
itse koen seksuaalisen hyväksikäytön sellaisena, jossa toinen vastoin tahtoaan pakotetaan ja alistetaan. teknisestihän ja sanan varsinaisessa merkityksessä nainen ei voi raiskata naista, mutta kyllähän silti nainen voi pakottaa naisen kanssaan seksiin. joten voisiko sen silti luokitella raiskaukseksi? julkisuudessa en ole juurikaan törmännyt homoseksuaalien välisiin raiskauksiin. eli kun raiskaus käsitetään heteronormatiivisena, niin ei tule mieleen, että ihan yhtä lailla se on mahdollista samaa sukupuolta edustavien välillä. sama henkinen tuska niistäkin varmasti jää.

järkytyin pahasti kuullessani, että jossain päin suomea raiskaaja sai vain lievän tuomion sen vuoksi että " raiskaus oli niin lyhytkestoinen". siis voi luoja, sekuntikellollako ne tuomiot sitten pitäisi määrittää?! jos raiskaus olisikin ollut vielä viisi minuuttia pidempi niin sitten voitaisiin ajatella kovempaa tuomiota. tuntuu, että ankarammat rangaistukset saa kun pöllii lähikioskilta makkarapaketin tai kun sabotoi toisen kesämökkiä. mutta kun kysymykseen tulee ihmisen koskemattomuus, niin asia on tosi tabu.