Oulun SETAn bileet

hei vain bilekansa!

Löydät kanssaihmisiä 11.2 Myllytullista Kruunumakasiinista (kruunusta ja hiirestä).
Bileet alkaa 21.00 ja kestävät 1.30. Hinnat on 3€ jäseniltä 6€ ei jäseniltä ja jos haluaa jäseneksi liittyä kannattaa rahaa varata 14€. Jäsenyyshän kannattaa sillä bileitä on tulossa keväällä vielä 2-3 ja syksyllä sitten lisää. Lisäksi jäsenyydellämme saa alennusta mm.Baffin booksilta, kaikista Suomen seta bileistä ja jos ulkomailla aijot vastaavien järjestöjen bileissä käydä tippuvat lippujen hinnat myös siellä.

Mutta hyvällä mielellä kaikki morottamaan vanhoja kamuja, löytämään uusia, tanssimaan ja pitämään muuten vaan kivaa.

terv.mari
  • 2 / 11
  • siniiinu
  • 26.1.2006 11:03
moi.. en ole koskaan käyny SETA:n bileissä tai missään muussakaan. uus juttu.. kirjotin keskusteluun uuden aiheen, että jos historia kiinnostaa niin sieltä voi lukea. En sitten onnistunutkaan siinä rekisteröitymisessä.. :( mutta kysymys oli se, että millanen paikka se on? miten pitää pukeutua? Miten yleensä otetaan "uudet" vastaan? Ja voiko sinne tulla heterokaverin kans (jos saan sen mukaan) ja jos tulee, mitä siitä ajatellaan? Jännittää/pelottaa lähtä, kun ei tiedä mitä ajatellaan. Oon lukenu joitain juttuja muiltakin palstoilta, ja ainakin niiden mukaan on joku muotijuttu menossa, että "liian" naisellisia naisia pidetään vain miestenkiusaajina.. oon aika pikkunen, on pitkät hiukset, tykkään laittautua, käytän tanssipaikoissa piikkikorkoja ja vaatteetkin aika ihonmyötäsiä.. En tunne ketään virallisesti lesboa, joten on hankalaa lähtä jonnekin jos "erottuu joukosta" ettei kukaan käsitä väärin tai mitään semmosta. Kiitti etukäteen :)
  • 3 / 11
  • predatorboy
  • 26.1.2006 12:23
Pukeutumisen suhteen ei tietääkseni ole mitään rajaa. Lesbothan oman käsitykseni mukaan jakautuvat jätkämäisiin ja naisellisiin, eli jako "miehen" ja "naisen" roolin välillä on paljon selkeämpää kuin miesten kohdalla. Kuka sitten pukeutuu ryhmään kuuluvana, kuka heteronoloisesti ja kuka sitä väliltä. Se on jokaisesta itsestään kiinni. Itellä pukeutuminen heteronoloista, eikä kukaan ole minulle siitä tullut naputtamaan. Tietenkin pukeutumista tulisi harkita jos haluaa tutustua muihin, mutta ennenkaikkea sen tulisi olla siihen suuntaan, että mitä itse haluaa laittaa päälle, missä vaatteissa tunnet olevasi itsesi...

Uusiin naamoihin suhtautuminen, no se nyt riippuu jokaisesta?! Kuka noteeraa, kuka ei. Sen tietää vasta kun tutustuu muihin. Jos saat heterokaverin mukaasi, niin ei se mitään haittaa. Hänen on vain ymmärrrettävä, että bileissä mennään meidän ehdoilla, ei heteroiden...

No eiköhän se ole selvää että Setan bileissä naiset hakee naisia ja miehet miehiä, joten ei tartte ajatella olevansa pukeutumisen perusteella "miesten kiusaaja"...

Eipä siitä sen kummempaa, tervetuloa mukaan - värikkääseen...

-saalistajapoju-
  • 4 / 11
  • kainintytar
  • 26.1.2006 16:18
hei. Kruununmakasiini on n. 4-500 henkeä vetävä vanha hirsirakennus, kohtuu tunnelmallinen. Jos minulta kysytään niin paras tapa pukeutua lienee se, joka tuntuu itsestä mukavimmalta - jos "femme"-tyyli on ominta itseä niin sitten sellaisena, tuskin kukaan arvottaa bileissä ihmisiä vaatteiden perusteella - saa olla aika monta lokeroa johon tyyppejä luokittelee :D. Eihän setan bileet ole heteroilta kiellettyjä, eli tottakai voi tulla kavereiden kanssa. Ihmisiä on bileissä aika paljon, joten "uusia ihmisiäkin" on paljon - lienee omasta aloitteellisuudesta kiinni tutustuuko itselle uusiin tyyppeihin. Mutta tiedän, että ensi bileissä töissä olevilla setalaisilla on rinnuksissa lipareet joissa lukenee oulun seta tms. ja ainakin kaikkiin heihin voi ottaa kontaktia vaikka hihasta nykäisemällä :)
  • 5 / 11
  • siniiinu
  • 26.1.2006 18:02
Kiitti tiedoista! Jospa sitä uskaltais tulla. Hirvittää yksin lähtee, jos se mun kamu ei pääse. Sillä on usein viikonloppusin töitä että saattaa olla että yksin sitten. Yksin on yleensäkin siis noloa jotenki lähtä mihinkään, tulee semmonen olo itelle, et kaikki aattelee et voi reppanaa, yksin liikenteessä, ei taida paljon ystäviä olla. Oon kyllä joskus käyny yksinkin kaupungilla jos ei ole millään jaksanu olla kotona yksin. Jotenki sitä on niin levoton. Ja ite en kyllä huomaa onko joku jonku mukana vai yksin liikenteessä. Mutta se sisään tulo! No mä pistän päälle sitten farkut ja jonku paidan ja ne korkokengät ;) Onko muuten Oulussa enää mitään tiettyä baaria/kahvilaa missä porukka käy? Siis suurin osa, vai onko tasasesti jakautunu samoihin mihin heterotkin. On niin kova halu tutustua samanhenkisiin ihmisiin. Mä en tunne siis oikeesti ketään joka ois ainakaan mulle kertonu olevansa muuta ku hetero. Ja minä nyt en huomaa kenestäkään ihmisestä ulkonäön perusteella enkä juttelunkaan perusteella mistä se tykkää. Mulle pitää vääntää rautalangasta, vähintään!
  • 6 / 11
  • kainintytar
  • 29.1.2006 22:31
Eipä ole enää mitään varsinaista paikkaa, jossa olisi varmasti queer-ihmisiä. kuulemma Susiteetissa, Onnelassa ja Garagessa jotkut käyvät. Ainakin bileissä on mahdollisuus tutustua samanhenkisiin tyypeihin. Vaikka yksin bileisiin ensimmäistä kertaa tuleminen voi vaatia rohkeutta se mahtaa kuitenkin olla vaivan arvoista. *kokemuksen syvällä rintaäänellä* :)
Nostetaanpa viesti ihan muistin virkistykseksi.

TÄNÄÄN kaikki Kruununmakasiinille!

Bileteemaan kuuluu liikennevalojen värit: vapaa-varattu-siltä väliltä. Värikoodi helpottaa parinmuodostusta, kun umpivaratut voi jättä laskuista yhdellä silmäyksellä. ;)

Alkuillasta dj:t ovat innokkaita amatöörejä, ja musiikki vaihtelee soittajan mukaan. Homoklassikoita taatusti tiedossa. Loppuillasta soittamaan tulee mm. Becksusta tuttu dj Esko.
  • 8 / 11
  • VintermanOulu
  • 11.2.2006 19:21
Jassoo..vai väriteema. Meikäläisen vaatevarasto on mustavoittonen.. :D
  • 9 / 11
  • -sparkle-
  • 11.2.2006 20:00
Jossain luki että siellä jaetaan ovella jotain rannekkeita, siis vihreitä, keltaisia ja punaisia. Että ei tartte pukeutua värikkäästi...en ainakaan ite aatellu ;)
KIITOKSET SETA:LLE BILEISTÄ!! Ekaa kertaa mukana menossa ja mut otettiin hienosti vastaan! Sain uusia ystäviä ja oli tosi hauskaa! Terkut M:lle ;)..
mahtavaa että viihdyit! Oli mukavat Bileet kertakaikkiaan ja paljon porukkaa.

Seuraavat bileet onkin jo lyöty lukkoon: 25.3 lauantaina sama paikka. kellon ajasta ja mahd teemasta ei ole vielä tietoa mutta ympyröikääpä kyseinen päivä kalenterista.

niin ja käykää kattoo menot ja mestat osion juttua tanssikurssista.

palaamme
mari